Skip to main content

Ik krijg dit beeld bij de naam van mijn hotspot vanaf de telefoon, op mijn laptop te zien en er kan geen verbindinggemaaktworden. Er wordt gemeld dat er geen internet verbinding is maar ik heb gewoon 5G. Hoe dit op te lossen?

Klinkt toch alsof er met de instellingen van de hotspot iets niet helemaal klopt. Zou je kunnen aangeven wat voor mobiele telefoon je hebt, en hoe je de hotspot hebt ingesteld, @RayVi? Misschien kunnen de andere gebruikers van het forum je dan verder helpen.


Er is niet heel veel te configureren voor de hotspot op mijn Samsung S22 Ultra behalve de bandwijdte. Ik heb ook de verschillende mogelijkheden hierin geprobeerd maar leek geen verschil te geven.

Het is ook afhankelijk wat het gevraagde systeem,  in dit geval een laptop die eerder ook op 1,4 GHz werkte.

 


Hallo @RayVi ,ik zou de netwerknaam maar eens veranderen, lijkt meer op een wachtwoord dan op een netwerknaam, maak er bijvoorbeeld gewoon 'mijnmobiel'  van.

De beveiliging zou ik niet alleen op wpa3 zetten, maar op de combi wpa2/wpa3, want een boel devices ondersteunen wpa3 nog niet.

 

 


Hallo @RayVi ,ik zou de netwerknaam maar eens veranderen, lijkt meer op een wachtwoord dan op een netwerknaam, maak er bijvoorbeeld gewoon 'mijnmobiel'  van.

De beveiliging zou ik niet alleen op wpa3 zetten, maar op de combi wpa2/wpa3, want een boel devices ondersteunen wpa3 nog niet.

 

Hallo JanD, de WPA setting is de oplossing. Helemaal over het hoofd gezien. Mijn dank is groot 🙏


Hallo @RayVi goed om te lezen dat het opgelost is.

Veel plezier met je hotspot.