Afgelopen zaterdag kreeg ik het verheugende bericht van KPN dat zondag mijn nieuwe iPhone 13 Pro zou worden bezorgd. Tussen 17:17 en 19:17 zou het worden afgeleverd door PostNL. Vanaf 17:17 kan je via de PostNL app volgen waar de auto van PostNL ongeveer is en hoeveel bezorgingen er nog vóór mij zijn. Best spannend en twee uur duurt dan best lang. Om 17:15 was er nog maar één levering voor die van mij… en om 17:17 verspringt het beeld met de mededeling ‘bezorgen niet gelukt’. Morgen weer en kans. Vreemd, ik heb geen bus de straat in zien komen, waarom is het niet gelukt?
Er zit niets anders op dan wachten tot de volgende dag.
Maandag weer een kans, tussen 13:00 en 15:00. En nu werd er precies om 13:00 aangebeld. Hèhè, eindelijk. Ik stond klaar om de laatste drie cijfers van mijn ID te geven bij wijze van ondertekening zoals KPN had gemaild, ik doe de deur open, krijg het pakketje in m’n handen geduwd, bezorger kijkt me even heel vreemd aan (schuchter? met medelijden?), ik wil die cijfers opnoemen, voel onbewust dat het pakketje wel erg licht is en weg is de bezorger. Dat alles in een flis. Enigzins verbouwereerd ga ik met een vreemd voorgevoel naar de woonkamer, kijk door een kier in het doosje en zie een brief en twee luchtkussentjes… Ik voel met m’n hand maar verder zit er niets in. Wat voel je je dan enorm belazerd.
Ik heb direct KPN via 1200 gebeld. Ik was al de derde die dag. Er is (na lang zoeken naar het juiste formulier) een formulier ingevuld waarmee een bepaalde afdeling van KPN een onderzoek kan starten bij PostNL.
Ik had nog wat vragen en die heb ik via de chat gesteld, zijn keurig beantwoord. Men kon zien dat het onderzoek loopt/wordt gestart en ik zou op de hoogte worden gehouden door de Back office.
Alles kan zomaar twee tot drie weken duren waarna ik in ieder geval een nieuw toestel krijg als het originele niet wordt gevonden.
Ik wilde dit gewoon even kwijt, ik begrijp ook wel dat men er hier in het forum niets aan kan doen.
Wat mij - naast het heel vervelende gevoel bestolen te zijn - ergert is dat ik in formele zin hierover niets van KPN hoor. Ik krijg sinds de levering verschillende mails en smsjes met felicitaties, contracten, nieuwe prijzen, enz. Waarom wordt dat niet stop gezet? Waarom krijg ik geen mail waarin mijn verhaal wordt bevestigd en wordt uitgelegd wat men er aan gaat doen en wat de status is?
Ik heb nog even gezocht of hij al te koop stond op Marktplaats, maar dat is onbegonnen werk. Wel heb ik het aangemeld bij gestolenobjectregister.nl. Zou ik eigenlijk ook aangifte bij de politie moeten doen? Is het in formele zin van mij of van KPN gestolen?
Hoe moeilijk kan het zijn om dit te achterhalen? Bezorger van zondag haalt de telefoon er uit en laat het bezorgen over aan zijn collega van maandag. Zo Iets?
Waarom verpakt KPN zo’n duur ding in een doosje waar je met je hand in kan zonder het echt open te maken?
Tja, dit houd me nog wel even bezig...