Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,

Ik verblijf momenteel in het buitenland (Spanje) en mijn mobiel is hier afgelopen weekend gestolen. Nu heb ik KPN Toestelverzekering, maar heb ik mijn IMEI-nummer nodig om een nieuwe telefoon aan te vragen.

Echter, kan ik dus niet op mijn mobiel checken wat deze is. Ook heb ikĀ het aankoopbewijs niet bij de hand en inloggen op Apple ID lukt ook niet i.v.m. een twee factor authenticatie.

Is er een andere manier waarop ik mijn IMEI-nummer kan achterhalen?Ā 

Alvast bedankt voor de hulp!

Ā 

Met vriendelijke groet,

Ā 

Jan

Beste @janpadberg, welkom! Dat is balen zeg! Ik kan je wellicht verder helpen. Wil je je forumprofiel aanvullen? Ik heb, omdat het verstrekken van het IMEI-nummer fraudegevoelig is, flink wat gegevens nodig. Zou je je postcode + huisnummer, 06-nummer en klantnummer in je profiel willen zetten en onder 'persoonlijke opmerkingenā€™ jouw geboortedatum Ć©n de laatste drie cijfers van je rekeningnummer? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en voor KPN. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.Ā 


HoiĀ @janpadbergĀ 
Ga naar instellingen -Algemeen en scroll naar benden naar IMEI
Daar vindt je het IMEI-nummer
Update:

Oh je bent je telefoon kwijt, tja dan wordt het lastigā€¦.Zet dan inderdaad je gegevens in je piofiel zoalsĀ @Marcia_Ā Ā vraagt.


Hi @Marcia_Ā ,

Dank voor je hulp en snelle reactie!

Ik heb mijn forumprofiel zojuist aangepast. Kan je mij hier nu mee mijn IMEI-nummer achterhalen?

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Jan


@janpadbergĀ Bedankt voor het invullen van alle correcte persoonlijke gegevens. Ik heb een vervangend aankoopbewijs voor je in elkaar gezet. Deze ontvang je binnen 15 minuten op het e-mailadres dat je hebt ingevuld in je profiel. Veel succes met de verzekering!Ā 

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen?Ā 


Hi @LisaĀ ,

Ā 

Bedankt voor de hulp! Ik vroeg mij alleen nog af of ik mijn vervangende Simkaart in het buitenland kan activeren (ik laat hem hierheen sturen)?Ā Ik las namelijk verhalen dat dit niet mogelijk was.. Weet jij hier meer van?

Groetjes,

Jan


HiĀ @LisaĀ ,

Ā 

Bedankt voor de hulp! Ik vroeg mij alleen nog af of ik mijn vervangende Simkaart in het buitenland kan activeren (ik laat hem hierheen sturen)?Ā Ik las namelijk verhalen dat dit niet mogelijk was.. Weet jij hier meer van?

Groetjes,

Jan

Goed dat je dit even navraagt. Een nieuwe simkaart moet op het Nederlands netwerk geactiveerd worden. Is het de bedoeling dat iemand de simkaart naar jou doorstuurt? Als dit zo is, kun je eerstĀ een simkaart naar het bij ons bekende adres laten sturen (eventueel door ons). Als deze is afgeleverd, eenĀ vriend(in) of familielid de simkaart laten activeren. Als dit gebeurd is, neem je contact met ons op en vraagt ons om de simkaart te blokkeren. Wanneer de simkaart is aangekomen in Spanje, vraag je ons de blokkade er af te halen. Nu voorkomen we dat de simkaart tijdens de verzending gebruikt/misbruikt kan worden, maar is die wel gewoon geactiveerd.Ā 

:blush:


Reageer