Skip to main content

Ik kan al een dag of 10 NIET gebeld worden maar kan wel zelf bellen. Alles nagelopen bij instellingen, simkaart gewisseld met andere telefoon maar geen resultaat. Hoe gaan we dit oplossen?

Hoi @ThomasJD !

Begrijp ik het goed dat je je simkaart al in een ander toestel hebt gedaan en dan ook dezelfde problemen ervaart? Heb je dit probleem op 1 locatie (bijvoorbeeld alleen thuis) of ook op andere plekken in Nederland?

Als je voor mij je profiel zou willen invullen en dan bij het opmerkingenveld de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN. Ik pak je gegevens er dan bij en ga voor je op onderzoek uit :mag:
Geef je hier nog een reactie zodra je profiel klaar is?


Het is inmiddels, sinds vandaag, opgelost. Altijd heeft 4G aangevinkt gestaan en sinds vorige week kon ik niet meer gebeld worden en na van alles te hebben geprobeerd wilde het niet lukken. Om nog maar eens iets te proberen, 3G i.p.v. 4G aangevinkt en warempel ik kon weer bellen. Een medewerker van KPN die vandaag belde vond het ook vreemd maar de oplossing is per toeval ontdekt.

 

Bedankt voor de reactie,

MvG. Thomas


Goed om te horen (lezen) dat het is opgelost uiteraard! Staat je toestel nu nog op 3G of inmiddels weer op 4G?
Heb je een abonnement en mocht je een nieuwe simkaart willen om te proberen of het daar aan ligt laat het dan even weten zodat ik bij kan springen.


Ik had hetzelfde probleem. Ik kon na de laatste software-update niet meer gebeld worden. Ik was blij met de melding van de oplossing: het terugzetten van 4G naar 3G in de settings van Mobiel netwerk.

Na deze aanpassing kon ik weer gebeld worden.

 

 


Na tweemaal door medewerkers van KPN gebeld te zijn, die het beiden vreemd vonden maar mij ook het advies gaven om toch weer 4G aan te vinken want dit zou moeten werken en wat blijkt, de telefoon doet het weer zowel op 3G als 4G. Het advies om de komende tijd dit te controleren sla ik niet in de wind want het vertrouwen in het toestel c.q. de verbinding met het KPN netwerk moet weer terugkomen. Misschien is het een samenloop van omstandigheden geweest, software update in combinatie met een wat ouder toestel wie zal het zeggen.

MvG. Thomas

PS.

Ik heb een abonnement en een nieuwe simkaart was al geplaatst maar tussen de oude simkaart en de nieuwe zat in den beginne geen verschil.


Misschien is het een samenloop van omstandigheden geweest, software update in combinatie met een wat ouder toestel wie zal het zeggen.

 

Welk toestel (merk en model) gebruik je?


Het betreffende toestel is  een iPhone 5s.