Skip to main content

Ik heb gekeken in de handleiding voor de volte. Mijn telefoon huawei Mate 20 Dual-SIM (Model HMA-L29) zou geschikt moeten zijn.Ook is mijn simkaart geschikt. Toch vindt ik de instelling om volte te activeren niet terug. 

Mijn software is up to date En Ik heb ook de laatste versie van android. 

De handleiding waar naar verwezen wordt op de website laat een andere menu structuur zien dan ik op mijn telefoon heb. 

 

​​​

Goedenavond @Reneevw!

Google verteld mij dat dit inderdaad een 4G geschikt toestel is en in onze toestelhulp staat ook stap voor stap uitgelegd waar je het kan activeren in jouw toestel. Wat Google ook zegt: Vanwege provider-specifieke aanpassingen, kan het zijn dat een 4Gschakelaar ontbreekt op uw apparaat. Dit duidt erop dat 4G al is ingeschakeld en niet handmatig ingeschakeld hoeft te worden.

Met VoLTE (Voice over LTE) kunnen gesprekken en dataservices gelijktijdig via hetzelfde 4G-netwerk worden uitgevoerd, wat inhoudt dat u tijdens het voeren van gesprekken gebruik kan maken van internet. VoLTE biedt u tevens kortere tijden om voor gesprekken verbinding te maken en hogere kwaliteit voor telefoongesprekken of videogesprekken.

Bron: Manual Huawei Mate 20

Heb je dit ook al uitgetest? Als je verbonden bent met mobiel internet, is dat dan ook via 4G? Kun je dan ook tegelijkertijd bellen en mobiel internetten? 

Het kan ook goed zijn om contact op te nemen met Huawei en bij hen de vraag neer te leggen waarom in jouw toestel geen 4G / VoLTE schakelaar zit. De klantenservice van Huawei is bereikbaar via een LiveChat, telefonisch of per e-mail!


Beste kpn, ik heb getest. Mijn internet zit op 4g. Maar zodra ik gebelt wordt schakelt dit over naar h+. 

Ik zal ook eens kijken bij huawei