Skip to main content

Goedemiddag,

Na van het kastje naar de muur gestuurd te worden door kpn en reconext hier even een verhaal.

Mijn iphone is door apple nagekeken en hieruit is gebleken dat er een software fout in zit en niet meer te herstellen is. Dit betekend dat als mijn garantie nog bij apple liep ik een nieuwe telefoon aangeboden had gekregen. Helaas valt het 2e jaar garantie niet onder apple maar kpn. Reconext gaf aan dat mijn telefoon val schade zou hebben en hierdoor niets ging doen aan mijn garantie tenzij ik even €690,- zou betalen voor het omruilen van mijn telefoon. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord na mijn onderzoek bij apple. Ik belde kpn om aan te geven wat het geval was en ik het hier niet mee eens was, kreeg hier het nummer van de kpn reparatie klantenservice. Vervolgens bel je kpn op hun reparatie klantenservice geven aan dat je moet mailen met reconext, mail gestuurd naar reconext en je raad het al geen reactie. Telefoon werd zonder pardon of contact terug gestuurd. Weer contact opgenomen met de kpn klantenservice om het probleem voor te leggen. Hier word aangegeven dat ik een klacht moet indienen omdat hun iets voor mij kunnen beteken. Klacht ingediend en word hierover gebeld. Deze beste meneer luisterd niet eens naar je verhaal behandelt je hooguit ombeschoft aan de telefoon en na aangegeven t hebben dat ik dit geen service vind op deze manier…….. ‘dan sluit ik bij deze het dossier en wens ik u een fijne avond’ zonder pardon word de telefoon erop gegooid.

Ik vind dit hooguit belachelijk. Al sinds 2016 een tevreden klant bij jullie maar dit gaat helemaal nergens over. Als zelfs de klachten lijn hier niets mee doet waar moet ik nog zijn om hier een normaal gesprek te kunnen voeren, en tot een oplossing te komen met jullie? 

 

 

 

Heb je van Apple een verslag gekregen dat het een software fout was?

Dan zou je dat kunnen voorleggen 


Als het een software fout is die niet hersteld kan worden, dan zou u van Apple gewoon een nieuw toestel moeten krijgen.


Een software fout wordt apple opgelost, apple heeft volgens mij nog nooit een nieuw toestel gegeven vanwege een software fout. En toen was er ineens val schade, wat is nu het probleem?


Als het een software fout is die niet hersteld kan worden, dan zou u van Apple gewoon een nieuw toestel moeten krijgen.

Ja het eerste jaar kan dat via Apple maar het tweede jaar moet het via het bedrijf waar je het toestel heb gekocht.


heb je een voorbeeld van een software fout waarbij apple een hardware vervangingstraject opgezet heeft? 


heb je een voorbeeld van een software fout waarbij apple een hardware vervangingstraject opgezet heeft? 

Als je toestel geheel vast loopt in een bootloop 

Dat kan gebeuren bij een software up date.

 

Let wel eerste jaar kan je bij Apple rechtstreeks aankloppen tweede jaar bij de partij waar je hem kocht.

 


Het kan heel goed software zijn, maar wanneer er duidelijk valschade is door bijvoorbeeld een gebroken scherm of grote deuken in de zijkant vervalt de fabrieksgarantie volgens mij. Volgens mij is het wel zo dat wanneer je Apple op je consumentenrecht wijst hun ook de tweede garantiejaar zelf doen. Maar denk dat dat een lastig traject is en bij duidelijke valschade onbegonnen werk. 
 

Zie ook: https://www.iphoned.nl/tips/iphone-garantie/?amp

Op zijn eigen website schrijft Apple dat je als koper recht hebt op één jaar beperkte iPhone garantie. Heb je het toestel in Europa gekocht, dan gelden echter de Europese regels en heb je als gezegd recht op twee jaar garantie.


Als het een software fout is die niet hersteld kan worden, dan zou u van Apple gewoon een nieuw toestel moeten krijgen.

Ja het eerste jaar kan dat via Apple maar het tweede jaar moet het via het bedrijf waar je het toestel heb gekocht.

Ja ... en dan ... moet dat bedrijf die kosten dan maar voor eigen rekening nemen? Je denk het toch zeker niet? Dan ga je dus zoiets krijgen als wat @Dvdg1996 beschrijft. Dat er dus valschade zou zijn.