Skip to main content

Goedemiddag, 

Is het altijd zo dat KPN zijn klanten in de kou laten staan als er problemen zijn?!

 

Ik heb al meerdere malen contact gehad met KPN aangezien ik niet bereikbaar ben (krijg na 15-30 minuten een SMS dat ik een gemiste oproep heb). Dit probleem is na een week van aankoop (begin september heb ik hem aangeschaft) pas echt opgevallen.

 

Nu heb ik hier al meerdere malen telefonisch contact over gehad met de klantenservice, ben in de winkel geweest (Heerhugowaard en Alkmaar). In de winkel in Alkmaar hebben ze er alles aan gedaan en konden ze niets vinden. Zij hebben een klacht in gediend aangezien zij niets konden vinden waar de fout zou kunnen liggen. Nu zou ik terug gebeld worden (is gister 5-10-2020 geweest), maar door het probleem niets gehoord of gezien dat ze gebeld hebben en dus gemist.

 

Nu heb ik vandaag gebeld met de klantenservice en wordt doorgestuurd naar de afdeling serves (afdeling over de landelijke klachten). Daar wordt doodleuk gezegd dat het aan het toestel ligt en dat ik me toestel maar gewoon moet opsturen. Nadat ik zeg dat ik op de COVID unit in het ziekenhuis werk en bereikbaar moet zijn wordt er iets gezegd wat neerkomt op dat dat mijn probleem is. Ik moest voor een leentoestel maar contact opnemen met Samsung, dit gedaan en zij geven aan dat het waarschijnlijk een antenne in mijn telefoon is wat kapot is. Zij hebben de instellingen bekeken en geven aan dat deze gewoon goed staan. 

 

Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat ik maar contact moet opnemen met Samsung, ik heb toch een contract bij KPN en niet met Samsung?! Volgens mij horen jullie dit met Samsung op te lossen en hoor ik dit niet zelf te bellen. 

 

KPN wil het liefst gewoon zijn klanten kwijtraken dan dat ze ze willen behouden. 

 

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? 

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Ik kan mij voorstellen dat u deze periode extra bereikbaar moet zijn voor u werk. Vraag u werk om een tijdelijke mobiel waarop zij u kunnen bellen. Lijkt mij niet zo'n groot probleem.

Daarnaast moet de klacht natuurlijk netjes worden opgelost. Werkt de simkaart wel goed in een goedkope mobiel of andere smartphone?

U kunt ook proberen de netwerkinstellingen te resetten.

Ga naar instellingen. > Ga naar Algemeen beheer. >Ga naar resetten. > Druk op netwerkinstellingen resetten. - Hierdoor worden je bluetooth en wifi instellingen gereset en moet je soms opnieuw je wifi WW invoeren.


Goedenavond Jeroen, 

Bedankt voor u reactie, echter heeft mijn werk geen telefoon ter beschikking.

 

In de KPN winkel in Alkmaar hebben ze dat al meerdere malen gedaan, echter heeft dit niet geholpen. Ook hebben ze al naar mijn simkaart gekeken en deze al 2 keer vernieuwd. Echter blijft het probleem aanhouden... 


Dan kunt u bij KPN een reparatieverzoek indienen als deze onder garantie valt.

https://forum.kpn.com/reparatie-en-diefstal-23/is-je-telefoon-kapot-of-gestolen-hier-lees-je-wat-je-moet-doen-423607


Hoi @Samirah.1999, welkom op het forum! Wat vervelend dat je telefoon kuren vertoont. Als het inderdaad de antenne is, zoals Samsung heeft aangegeven, dan is de telefoon aanbieden voor reparatie de beste oplossing. Dit kan door hem in te leveren in de winkel, of door het formulier op reparatie.kpn.com in te vullen en het toestel zelf op te sturen. Je bent hem dan alleen wel een week of twee kwijt, daar kunnen we helaas niets aan doen. Je simkaart moet je niet mee opsturen/inleveren, dus als je ergens een toestel van iemand kunt lenen, kun je daar je eigen simkaart in stoppen en ben je gewoon bereikbaar. 

 

Als je toestel nog binnen zijn twee jaar garantieperiode valt verwacht ik dat dit ook onder de garantie valt. Maar mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan krijg je eerst bericht en kun je dan aangeven of je het wilt laten repareren of niet. Let er ook op dat een toestel bij reparatie teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen. Zorg dan ook dat je van te voren een back up hebt gemaakt van foto's en andere zaken die je wilt bewaren.


Goedemiddag @Erik_ 

Ik vind dat het wel heel makkelijk is om te zeggen dat ik mijn telefoon maar moet opsturen. Ik heb alleen geen toestel dus ben dan gewoom ruim 2 weken dus niet beschikbaar. 

Ik wil hem heus wel ter reparatie opsturen, maar wil dan wel een gekijkwaardig leentoestel krijgen zodat ik gewoon bereikbaar ben. Zoals ik eerder ook al vermeld heb werk ik op een covid afdeling in het ziekenhuis en moet ik gewoon bereikbaar zijn.

 

 Ik betaal de hoofdprijs bij KPN. Maar heb nu het gevoel dat julloe de klant gewoon in de kou laten staan.

 

Ik weet wel dat als mijn contract afloopt en dit zo door blijft gaan dat ik er geen klant meer blijf! Wordt zo er zo gek van dat ik van hier naar daar gestuurd wordt. 

 

Kunnen jullie mij dan echt niet gewoon fatsoenlijk helpen? 


Je hebt bij ons een telefoon gekocht, het is jouw eigendom. Dat betekent ook dat jij de hoofdverantwoordelijke bent rondom dat toestel. Wij helpen daarin mee in zoverre dat wij het toestel kunnen innemen voor reparatie, wat dan helaas een week of twee duurt tot je hem weer terug hebt. Er is een kans dat de winkel een leentoestel heeft, maar dat kan niet gegarandeerd worden. En dus ook niet, als ze er al een hebben, dat het dan een gelijkwaardig toestel zou zijn. 

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor een vervangend toestel. Sowieso is het handig om een tweede toestelletje achter de hand te hebben, ook al is het maar een basic toestel dat niet zoveel meer kan dan bellen. Als je, bijvoorbeeld, de telefoon zou laten vallen en hij is is helemaal stuk, dan heb je waarschijnlijk ook niet per direct een nieuw toestel in huis en ben je in de tussentijd onbereikbaar. 

Als je geen vervangend toestel hebt/kunt lenen/wilt aanschaffen, dan is het, voor de toekomst, wellicht handig om een verzekering af te sluiten ten tijde van de aankoop. Bij een verzekering wordt het toestel binnen een werkdag gerepareerd.

 


Ik heb het gevoel dat jillie de klanten gewoon in de kpn laten staan en niet serieus nemen! 

 

Ben blij als mijn contract erop zit en ik van jullie af ben! Hoe jullie met klanten om gaan is echt schandalig! 


hier ook het zelfde verhaal. ik moet zelf maar een ander toestel regelen terwijl ik deze nog geen maand heb en de luidspreker kraakt belachelijk gewoon. kan niet wachten tot mijn abonnement afloopt zijn ze er wel meerder kwijt!!!!!!!!  


Hoi @eens1974 

Hoeveel toestellen moet KPN in huis hebben om iedereen die zijn telefoon kapot heeft verder te helpen ?
Kwam dit tegen bij het Googelen op iets anders.
Ik heb geen idee hoeveel mensen een KPN toestel hebben.


Ach, is bij elke provider zo, geen 1 levert een vervangend toestel bij reparatie.

Dus zit je straks bij die ander net zo in de problemen als je toestel kapot is.

KPN is niks meer dan een tussenhandelaar, ze verhuren/leasen het toestel niet aan je, dat hebben ze wel een blauwe maandag gedaan, geen succes gebleken.