Skip to main content
Beantwoord

Multisim activeren op de Apple Watch 10 met iPhone 13 Pro lukt niet

• 5 december 2024
  • 56 reacties
  • 919 keer bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 december 2024

Hier ook hetzelfde probleem. Kersverse iPhone an Watch, en van de week met tegenzin overgestapt naar KPN met e-sim om een multisim te kunnen activeren (was prima tevreden met mijn provider). Helaas krijg ik dezelfde foutmelding, en met dit hele verhaal vraag ik me af of het wel zin heeft om met KPN te bellen..

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 december 2024
unicycle schreef:

Moet een MultiSim per sé eSIM+eSIM zijn?
Oftewel, kan de combi SIM+eSIM wellicht niet?

Ook nadat ik de SIM een eSIM maakte blijkt dat het probleem exact hetzelfde blijft.

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 december 2024
unicycle schreef:

Ook nadat ik de SIM een eSIM maakte blijkt dat het probleem exact hetzelfde blijft.

Ook opmerklijk; nu met een eSIM kon ik er prepaid SIM bij stoppen, en spontaan zie ik twee meldingen in dat menu:

Your KPN NL account is no eligable to enable mobile services on your Apple Watch. Contact KPN NL for more information.

Your Odido NL account is no eligable to enable mobile services on your Apple Watch. Contact Odido NL for more information.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • 29 december 2024

Kleine tussentijdse update, wellicht ook van toepassing op jullie ​@unicycle en ​@HedwigS: Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt afgesloten dan kun je na 3 maanden multisim bestellen.
De 3 maanden klopt dus, maar waarom dit zo is moet ik nog antwoord op krijgen.

Ik heb het verzoek uit staan of dit beter op de site weergeven kan worden, en of er dan ook voor gezorgd kan worden dat Multisim überhaupt niet aangezet kan worden als je nog binnen deze 3 maanden zit. Je betaalt er immers wel voor en je krijgt er niks voor terug.
Niet de bedoeling. Zodra ik meer updates heb laat ik het weten! 

Voor degenen die nu in deze situatie zitten en multisim actief hebben, maak een belafspraak met ons. Vraag daarin of multisim weer uitgezet kan worden en of de kosten die hiervoor gemaakt zijn vergoed kunnen worden. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 december 2024
Sanne van KPN schreef:

Kleine tussentijdse update, wellicht ook van toepassing op jullie ​@unicycle en ​@HedwigS: Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt afgesloten dan kun je na 3 maanden multisim bestellen.
De 3 maanden klopt dus, maar waarom dit zo is moet ik nog antwoord op krijgen.

Ik heb het verzoek uit staan of dit beter op de site weergeven kan worden, en of er dan ook voor gezorgd kan worden dat Multisim überhaupt niet aangezet kan worden als je nog binnen deze 3 maanden zit. Je betaalt er immers wel voor en je krijgt er niks voor terug.
Niet de bedoeling. Zodra ik meer updates heb laat ik het weten! 

Voor degenen die nu in deze situatie zitten en multisim actief hebben, maak een belafspraak met ons. Vraag daarin of multisim weer uitgezet kan worden en of de kosten die hiervoor gemaakt zijn vergoed kunnen worden. 

Hi Sanne,

Hier nog een +1 voor dit issue. Ik ben vandaag overgezet naar KPN sim only (vanuit een Odido abonnement). Nu kom ik er dus achter dat ik 3 maanden moet wachten op functionaliteit die bij Odido gewoont werkte.

Het lijkt mij toch dat zoiets op zijn minst vermeld moet worden bij het afsluiten van een abonnement, nu zit ik vast aan een contract van 2 jaar waarbij in ieder geval de eerste 3 maanden nu een downgrade blijken te zijn.

En daarnaast, zoals velen anderen met mij, die drie maanden zijn blijkbaar niet algemeen bekend bij jullie helpdesk. Mij werd verteld dat ik maar met Apple contact op moest nemen..

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 31 december 2024

Belachelijk verhaal van die 3 maanden wachttijd. Dat betekent dus gewoon dat KPN niet levert wat ze beloven op de website. Er worden zelfs smart watches met multisim optie aangeboden in de webshop… go figure!
En wat vooral vervelend is: het totale gebrek aan kennis en hulp van zowel Servicedesk als winkel. En dan doodleuk mensen naar de Apple Store sturen; wat een tijdverspilling en misleiding.

Ik heb inmiddels besloten die drie maanden (nogmaals: flauwe kul en misleiding) maar af te wachten, daarna kan ik alsnog opzeggen als ik dan net zo veel support krijg, en naar Vodafone overstappen waar het gewoon direct werkt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • 1 januari 2025

Dank voor je toevoeging ​@ALBorger, jouw ervaring noteer ik ook. 

ALBorger schreef:

Het lijkt mij toch dat zoiets op zijn minst vermeld moet worden bij het afsluiten van een abonnement, nu zit ik vast aan een contract van 2 jaar waarbij in ieder geval de eerste 3 maanden nu een downgrade blijken te zijn.

Eens, het vermelden moet duidelijker. Het is nu in elk geval toegevoegd aan onze Multisim pagina (onderaan onder ‘Waarom lukt het bestellen van Multisim niet?) en ik heb de vraag nog uit staan over waarom dit zo is. 
Ook ben ik nog aan het berichten over of dit duidelijker vermeld kan worden als je een Sim Only abonnement bij ons afsluit. 

Ik houd jullie op de hoogte, zodra ik meer duidelijkheid of updates heb laat ik het hier weten. 

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 januari 2025

Bedenkelijk, vooraf een bedenktermijn van 14 dagen beloven, maar achteraf een leveringstermijn van 3 maanden te noemen, pas na klachten. Heel chique.

Bij deze wil ik alvast alhier aangeven dat de wilsovereenstemming voor het aangaan van een tweejarige overeenkomst gebaseert was op de voorgespiegelde opties, welke nu dus een illusie blijken.

Oftewel, ik heb ik mij laten verleiden middels misleiding.

Mijn principes zijn vrij simpel:
jullie leveren = ik betaal conform afspraak
jullie leveren niet = ik betaal (nog) niet, of word gecompenseerd.
En dan niet “Haags” of “ruimhartig”, maar gewoon fatsoenlijk.

Redelijk zou zijn om de ingangstermijn van de facturering ook maar 3 maanden uit te stellen.
Niet een retour van € 5, of in mijn geval € 0,-
Zo’n € 0,- is wel weer tekende symboliek die -heel ironisch- een waardeloze service bevestigt.

“van harte excuus voor het ongemak, heel veel ‘gratis’ begrip (ahum), maar verder jouw probleem, want ja: het is beleid - al weet niemand waarom, ik kan je verder niet helpen, dikke doei.”

Sanne van KPN schreef:

Het is nu in elk geval toegevoegd aan onze Multisim pagina

Maar op de zakelijk pagina staat dat niet.
Zakelijke aansluiting kent geen verborgen termijn?
Of is die verborgen?
En hoezo die dan niet?

Oorzaak blijft gissen. Ogenschijnlijk niet Apple, want Samsung watches hebben blijkbaar ook die termijn. Tenzij dat slechts beleid is om die werkelijke oorzaak te verhullen.
Vaag en speculatief.

Ik vind betalen voor iets dat je afneemt vrij logisch.
Maar wèl betalen en niet kunnen afnemen is simpelweg onredelijk.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • 5 januari 2025

Update vanuit mij: De 3 maanden geldt alleen als je een multisim in combinatie met een horloge bestelt. Dus niet alleen multisim, die moet altijd aan te zetten zijn. De eerdere info die ik had gekrege klopte dus helaas niet. 🙃
Als dat niet lukt, dan is het advies om een belafspraak met ons te maken en dit door de technische dienst uit te laten zoeken. Voor jou dus ook dit advies ​@unicycle

@MArgus Heb jij al een terugkoppeling gehad op het incident dat is aangemaakt?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 januari 2025
Sanne van KPN schreef:

Update vanuit mij: De 3 maanden geldt alleen als je een multisim in combinatie met een horloge bestelt. Dus niet alleen multisim, die moet altijd aan te zetten zijn. De eerdere info die ik had gekrege klopte dus helaas niet. 🙃
Als dat niet lukt, dan is het advies om een belafspraak met ons te maken en dit door de technische dienst uit te laten zoeken. Voor jou dus ook dit advies ​@unicycle

@MArgus Heb jij al een terugkoppeling gehad op het incident dat is aangemaakt?

@Sanne van KPN dus even voor de duidelijkheid: als je multisim in combinatie met een horloge bestelt, dan geldt er 3 maanden wachttijd. Als je enkel multisim wil bestellen dan moet dit kunnen?

Dat laatste is bij mij namelijk het geval; ik heb mijn Apple Watch zelf aangeschaft, dus niet via KPN. Ook ik krijg de melding dat mijn KPN abonnement niet in aanmerking komt als ik via de watch app op mijn iPhone naar ‘mobile service’ ga.

Ik wil prima bellen met jullie helpdesk hoor, dit heb ik vorige week ook gedaan, maar toen werd ik in mijn geval dus verwezen naar Apple. Aangezien best wat mensen dit probleem lijken te hebben, is het niet handiger om dit gewoon door KPN uit te laten zoeken en hier een verzameltopic van te maken op het forum?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • Antwoord
  • 5 januari 2025
ALBorger schreef:

@Sanne van KPN dus even voor de duidelijkheid: als je multisim in combinatie met een horloge bestelt, dan geldt er 3 maanden wachttijd. Als je enkel multisim wil bestellen dan moet dit kunnen?

Klopt helemaal. 

Ik wil dit graag uit laten zoeken, maar ik krijg van meerdere kanten te horen dat dit individuele problemen lijken te zijn dusverre. Vandaar dat ik vraag om zoveel mogelijk te bellen, of belafspraken te maken. 
Als dit bij onze mobiele technische dienst komt en die hier veel meldingen over ontvangen, dan kunnen zij een onderzoek starten. 

In de tussentijd verzamel ik alle meldingen hier ook. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 januari 2025

Hoi Sanne,

nee, ik heb verder geen terugkoppeling meer gehad. 
Ik raak ook langzaam een beetje geïrriteerd aan het heen en weer- vrijdag is het een maand gelden dat ik ben overgestapt naar KPN- en sindsdien zit ik met dit probleem. 

de website en KPN app is ook meer dan onduidelijk- Één keer gaat het over activeren van de multisim, de andere keer over het bestellen van een multisim , dan heb je nog een  smartwatch abonnement dat je aan je multisim kan koppelen…

En nu staat dus ook nog sinds het weekend in de app dat je de eerste drie maanden SIM only geen multisim kan bestellen- inmiddels zeg je weer dat dat niet zo is, gaat deze text dan weer verdwijnen? 
ook is het voor mij onlogisch dat je eerst een multisim moet activeren ervoor je hem kan bestellen… in de praktijk moet ik meestal een product aanschaffen ervoor ik hem kan activeren, zoals een SIM etc.

bij mijn vroegere provider was dat ook zo, eerst de Apple Watch optie bestellen en dan kan je hem ook activeren, waarom doen jullie het anders?

Ook spreek ik jou tegen dat het allen individuele  Problemen zijn, anders zouden we deze thread niet hebben.

Ik schrijf hier ook als een soort documentatie voor het geval dat dit niet spoedig opgelost word en het een juridisch staart krijgt.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 januari 2025

Beste Sanne,

ik heb hetzelfde probleem. Bellen met de helpdesk helpt helaas niet. Vanmiddag anderhalf uur aan de telefoon gehangen, maar het zou aan Apple liggen. Dat is dus niet het geval!

Wellicht zou er eens moeten worden gekeken naar de overstapservice / communicatie met de vorige provider. 

In het verleden was het ook een drama om over te stappen bij een tv/internet abonnement. Oplossing: moest een “knopje” worden omgezet. :)

Misschien moet er in dit geval door de vorige provider nog een extra actie worden uitgevoerd.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 januari 2025

Update!

Eindelijk werkt het! 
nadat ik vanmiddag een officiële klacht  online heb ingediend en ook daar heb duidelijk gemaakt dat ik juridische stappen overweeg was een uur later mijn netwerk op de telefoon 10 minuten lang helemaal weg.

na het herstarten van mijn telefoon was ineens de optie om de multisim te activeren in de Watch app beschikbaar.

dus mijn probleem is opgelost, 

nu jullie nog.

veel succes

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025

We hebben in een andere thread hetzelfde probleem ook aangekaart. Ben je er nog achtergekomen wat het probleem was ​@MArgus? Want het kan dus wel werken. Gr Mike

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • 9 januari 2025

Jammer dat dat allemaal nodig was ​@MArgus maar heel fijn dat het nu eindelijk werkt. Excuses dat dit zo lang duurde en je ook zoveel moeite kostte. Geniet van je diensten! 

@Mikbru ​@Michael1185, maak een belafspraak met ons hierover. Dit moet bij de technische dienst opgelost worden, dus als je in de belafspraak aangeeft wat er speelt dan moet mijn collega een ticket voor de technische dienst aanmaken. 
Zij kunnen dit dan voor jullie oplossen. Excuses voor het ongemak!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2025

De stoute schoenen maar weer aangetrokken na lezen van de berichten hier en een terugbelverzoek gedaan. Ik werd netjes gebeld en wat denk je… we beginnen vrolijk weer met de basisvragen zoals welke Apple Watch heeft u, bent u al bij de Apple Store geweest, etc., etc.
Aangegeven dat dit probleem bij meer mensen voorkomt en uiteindelijk de oplossing is dat KPN technische dienst (of hoe dat intern ook mag heten) een setting in een backend systeem moet aanpassen. Na 15 minuten in de wacht kwam ze terug met de mededeling dat het inderdaad niet geactiveerd is op mijn account. Dat klopt want ik kan het niet ‘aanvragen’ omdat ik een melding krijg dat mijn KPN account [……...]. En toen werd midden in mijn betoog de verbinding verbroken… ***REDACTED***

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2025

@Sanne van KPN Hoi, Ik heb hetzelfe probleem. Iphone 16 pro, eigen apple watch ultra. Ook ik krijg in de watch app de melding dat mijn kpn account niet in aanmerking komt voor mobiele diensten op mijn watch en ik kan dus geen multisim configureren. Ik heb al alles gedaan wqt ik kan bedenken inclusief bellen met de helpdesk van kpn. Niets helpt. 3 maanden wachten slaat nergens op. Wat moet ik doen om mijn watch te kunnen gebruiken? ik heb dit met spoed nodig vanwege medische redenen die ik hier niet ga uitleggen maar die wel de reden zijn dat ik voor dit abbo van kpn heb gekozen. Blijkbaar kan het wel en daarvan zijn meer voorbeelden dan alleen ​@MArgus

Alvast bedankt voor de je hulp. Grt. Bas

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

@Sanne van KPN 

Ik begin me inmiddels ook wel af te vragen of er binnen KPN intern afstemming is hoe om te gaan met klanten die dit probleem hebben.

Naar aanleiding van het bericht van ​@MArgus toch maar weer geprobeerd te bellen. In principe een bereidwillige collega, maar als ik expliciet vraag om een ticket aan te laten maken bij jullie technische dienst, word ik 10 minuten in de wacht gezet en daarna wordt er verteld dat ik toch naar de KPN winkel moet.

Dus nu mijn vraag; heeft het zin om naar de KPN winkel te gaan of moet ik nogmaals bellen met jullie klantenservice. En in dit laatste geval; kan er op zijn minst een interne memo gedeeld worden dat medewerkers gewoon gelijk over moeten gaan op het aanmaken van een ticket bij de technische dienst?

Ik snap dat jullie druk zijn, maar ik heb ook betere dingen te doen met mijn tijd dan wekelijks met jullie aan de telefoon te hangen.

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 januari 2025
Sanne van KPN schreef:

De 3 maanden geldt alleen als je een multisim in combinatie met een horloge bestelt. Dus niet alleen multisim, die moet altijd aan te zetten zijn. De eerdere info die ik had gekrege klopte dus helaas niet.

Dat lijkt mij logisch, al blijkt de praktijk nog anders.
Een winkelmedewerker die roept dat dat er 3 betaalde facturen moeten zijn als bewijs van kredietwaardigheid… ik breng de telefoon en het horloge zelf mee.
De betaling daarvan is (elders) al direct bij aanschaf reeds (geheel) voldaan.
Volgens oude OPTA regels mag daar geen restrictie op zitten.
Kredietwaardigheid lijkt mij onzin dus.
Tenzij die kredietwaardigheid echt noodzakelijk is vanwege die extra maandelijkse lasten van € 5,-
Maar dan klopt de aanbieding nog steeds niet.

Michael1185 schreef:

Wellicht zou er eens moeten worden gekeken naar de overstapservice / communicatie met de vorige provider.

Zouden de grote 3 (KPN, Vodafone, Odido) gedwongen worden om -behalve in hun eigen MSC- IMEI’s (danwel eID’s) te delen in een centrale database t.b.v. fraudebestrijding d.m.v. SIM-swapping?

ALBorger schreef:

​Dus nu mijn vraag; heeft het zin om naar de KPN winkel te gaan of moet ik nogmaals bellen met jullie klantenservice.

De winkel heeft -gok ik zo- veel meer ervaring met het hogere echelon dan de klant.
Gaan ze gewoon niet aan beginnen. Er staan nog klanten achter u.
Excuses voor het ongemak. Ik “kan” u niet helpen. Excuus, ik bedoel ik “mag” u niet helpen.
Wederom heel veel begrip, en wederom dikke doei, maar zoek het vooral lekker zelf uit.
En ik wens U nog een enorm prettige voortzetting van deze prachtige dag! (maar niet heus)

ALBorger schreef:

​Ik begin me inmiddels ook wel af te vragen of er binnen KPN intern afstemming is hoe om te gaan met klanten die dit probleem hebben.

Nee. De winkels zijn nog voorzien van foute informatie. Welke op 31/12 is aangepast.

ALBorger schreef:

​Dus nu mijn vraag; heeft het zin om naar de KPN winkel te gaan of moet ik nogmaals bellen met jullie klantenservice.

+1 hier: n.a.v. van de nieuwe en hoopvolle info hier, idem gebeld, idem advies “winkelbezoek”.

De medewerker aldaar mijn telefoon/watch gegeven, zodat hij het met eigen ogen kan aanschouwen.
Het overviel hem. Roept filiaalmanager. En filiaalmanager roept: kan niet / moet 3 maanden wachten.
Medewerker wilt vervolgens niet naar de bestrijding van tegenstrijdige/incorrecte informatie alhier + de wèl opgeloste gevallen bekijken.

Hij recht zijn rug, zodat hij meer uit de hoogte kan doen. De kin omhoog, en zijn armen gaan over elkaar. Ook zonder workshop lichaamstaal bij de CIA weet je nu dat elke poging zinloos zal zijn.
Ongeacht met welk argument je komt. Binnen 30 seconden zijn we eigenlijk al helemaal klaar.

Ontkennen, in de rede vallen, vragen beantwoorden voordat ik klaar ben met die te formuleren, tot zelfs keihard door mij heen blijven praten zodat hij mij niet kan horen.
Alles uit de kast halen om maar niet te hoeven helpen!
Wel volhouden dat hij mij echt probeert te helpen, “op alle mogelijke manieren” (zegge: nul).
In realiteit wil hij dat wellicht, maar nu is hij ondergeschikt, en wil zijn superieur niet afvallig zijn.

Goedkope ontsnappingspoging: “ik ga niet met u in discussie”.
Dat was wel duidelijk, ja.
Da’s exact waarom ik klaag; nog voordat we het over de werkelijke klacht kunnen hebben.
Heel chique. Maar ook logisch: het valt ook niet verdedigen.

Ik heb in mijn leven grote erkenningen gekregen als bewijs dat mijn geduld van wereldniveau is.
Maar nu ben ik toch echt moedeloos.
Want de vorm en inhoud (ahum) van de dialoog (ahum) waren al zinloos na die 30sec.
Ik koos voor KPN omdat hun eSIM op de watch EU roaming zou hebben.
Maar, als ik zo’n papieren gevecht moet leveren om uberhaubt een aansluiting te krijgen...
...dan ben ik toch simpelweg vele malen beter af bij een Vodafone? Of een Odido?
Ondanks latijnse betekenis van Odido (“ik haat jou”), word ik daar niet geschoffeerd.
En wèl geholpen, moest dat nodig zijn.

Dus volgt mijn eenvoudig en logische besluit: ik ben er helemaal klaar mee.
Ik geef aan gebruik te willen maken van de vrijblijvende bedenktermijn die bijna verlopen is.
Maar... ik zie geen beweging in die richting komen.
Wel dat er non-verbale communicatie plaatsvind.
Letterlijk en figuurlijk achter mijn rug dus.

Saboteren: “kan alleen telefonisch.”
Ik pareer dat ik een mobiele-autotelefoonaansluiting bij Vodafone heb.
Een provider waarmee ik -ha!- gewoon kan bellen dus.

Twist: de opzegging kan spontaan en geruisloos blijkbaar toch wel doorgang vinden.

Bommetje: “Pre-paid SIM t.b.v. nummerbehoud kostte wel € 5,-”
Ik pareer met een grapje, over kredietwaardigheid. Hij kan er niet om lachen.

Bommetje: “Ik kan niet garanderen dat u uw nummer behoudt”…
Doch, ik heb reeds een factuur waarop mijn gebruiksrecht van dit nummer al zwart op wit op mijn naam staat. Niet impressionant. Dus ook deze chantage sorteert niet het gewenste effect.

Wanhoopspoging (dramatischer, en net zo overtuigend gespeeld als in GTST):
ik had “kastje/muur” gezegd, en had hun marketing “misleiding” genoemd.
“Dat mag u niet zeggen” zei hij.
Waarop ik vroeg ik, of hij het dan allemaal zo correct gehandeld vond...

Die vraag was de druppel, en bracht accuut totale escalatie:
ik had ik hem meermaals “beledigd” en dat was “grensoverschrijdend” en “Ik ga u niet meer helpen.”
Ik verzin het niet - ik citeer!

Vervolgens word ik gesommeerd de winkel te verlaten…
Ik zit rustig, en 3 medewerkers, 1 filaalmanager en 1 bewaker staan voor nu mij.
Of beter gezegd:
3 tegenwerkers, 1 filaalmanager en 1 bewaker tonen mij weinig florisante lichaamstaal.
Ik had niet eens het woord “machtsmisbruik” genoemd.
Voor de duidelijkheid: ik heb zelfs niet eens gebruik gemaakt van stemverheffing.
Ik heb steekhoudende argumenten als munitie, en gewoon een civiele manier van spreken.
Maar ogenschijnlijk hebben ze vaker last van terugkerende bedrogen klanten.
Of beter gezegd: last van hun eigen incompetentie, waarmee je dus geen problemen oplost.
Maargoed, anderzijds snap ik het ook wel: het zijn verkopers; die zijn goed in praatjes verkopen.

Er zit dus weinig anders op. Toch is de drempel een prachtige plek om te twijfelen.
Ik kan mij toch niet zo gemakkelijk uit het veld laten slaan? Wat kan ik nu nog doen?
Hij dreigt de glazen deur tegen mijn achterhoofd te slaan.
Moet ik hem toch een compliment voor geven, dat hij zo beleefd was te waarschuwen.
Aan de andere kant, een klant die knock-out voor de deur ligt is ook geen reclame.
Ik pas mijn stand op zijn dreiging aan. Zo’n deur is immers harder dan een schedel.
Zoveel is een werkende eSIM bij KPN mij ook weer niet waard.
Hij geeft mij vervolgens fysiek een flinke dauw en maakt zichzelf heel snel uit de voeten.
Over grensoverschrijdend gesproken...

Zou zijn filiaalmanager haar targets moeten halen ofzo?
...en hem daarom niet toestaan de door mijn verzochte opzegging te gaan voltooien?
Ik ben ronduit stomverbaasd en flabbergasted.

Sindsdien begrijp ik nu de letterlijke betekenis van “ik weet niet wat ik moet denken”.
Ik ben een halve eeuw oud, maar voel mij spontaan een opa.
Vroeger waren er problemen om op te lossen.
Maar dit is blijkbaar hoe we tegenwoordig met elkaar omgaan.
Doen we online zo, dus de huidige generatie doet dat in de echte wereld ook maar zo.
Blokkeren. Wegjorrisen. Censuur. Geen vuiltje meer aan de lucht.

Paar meter verderop maar even bij Vodafone binnengewandeld.
Sinds ze Libertel heette nooit één enkel probleem mee gehad. Nimmer!
Gevraagd of zij de onderliggende oorzaak van het KPN probleem kennen. (antw: nee).
Of ik toch maar beter op zou passen voor het collectieve register der lastige klanten.

Die overkoepelde commerciele intel organisatie is opgericht nadat het BKR nogal zinloos was, aangezien 70% van Nederland een BKR registratie had, en dat register nogal nutteloos werd.

Een entry in het collectieve register der lastige klanten zou voor mij een compliment zijn;
een waarschuwing dat ik niet iemand ben die zich door KPN laat piepelen.
Loop gerust voor mij weg. Liever dat dan weglopen voor verantwoordelijkheid.

Ik voel mij nog steeds niet onbeschoft. Een term die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg.
In mijn -geheel objectieve- eigen optiek zie ik KPN als onbeschoft.
Of -gezien de gang van zaken- mag ik het denk ik wel met recht hufterig noemen.
Ik vraag KPN gewoon om de beloofde dienst, conform afspraak.
Lijkt mij niet enorm onredelijk.

CrazyElectron schreef:

Met die tijdverspilling ging ik natuurlijk niet akkoord en heb aangegeven dat ik het contract opzeg wegens in gebreke blijven van KPN.

Toen werd het van kwaad tot erger en na doorverbinden, wachten en steeds het zelfde verhaal, uiteindelijk bevestiging van opzegging, alleen niet morgen of komende week of zo, maar per einde contract (terwijl bevestigd en begrepen was dat ik een beroep deed op ontbinding vanwege niet leveren). Ook was nummerportering niet enabled waardoor de andere provider het nummer niet kon overnemen. Weer gebeld, weer het verhaal gedaan en toen werd terwijl ik nog aan de lijn was het abonnement per direct stopgezet en de verbinding dus ook verbroken… <***censuur***>

Kortom, ik ben er helemaal klaar mee en heb binnen 1 uur een VF contract met e-SIM en werkende multisim. Dat nummerporteren moet ik dan spijtig genoeg maar laten zitten; heel erg vervelend naar kom ik uiteindelijk ook wel weer overheen.

In mijn optiek samengevat: misleiding en daarbovenop machtsmisbruik dus.

Sanne van KPN schreef:

@CrazyElectron Ik schrik hier wel van. Direct opzeggen zonder je de optie voor het uitporteren van je nummer te geven vind ik echt niet oké. Zeker als je nu je nummer kwijt bent.
Mocht je dit toch nog op willen laten pakken, dan raad ik je aan om een klacht aan te maken hiervoor. Ik weet niet of mijn collega's daar je nummer nog terug kunnen halen, maar het is het proberen waard. Je kunt dan in elk geval je frustratie kwijt over de multisim en de manier waarop mijn collega's te werk zijn gegaan.

Excuses voor deze gang van zaken. Ik vind het beslist niet netjes hoe dit gegaan is en erg jammer dat je nu op deze manier weg bent bij ons. Fijn dat je bij Vodafone al werkende diensten hebt, hopelijk heb je veel plezier van je diensten daar. 

Toen ik dat las, verbaasde dat mij niet.
Nu ik het teruglees kan ik uit eigen ervaring melden: het gebeurd dus echt.
En, ik durf te stellen: opzettelijk!
En daar schrik ik inmiddels ook wel van: want dat had ik niet verwacht.

Nummerporting is ongeveer heilig bij ACM. Daar kun je ook een klacht indienen.
Alleen die hebben zij met hun nu vijfvoudige personeelsbestand nog altijd onderbezetting om misstanden en machtsmisbruik aan te pakken. Flinke dagtaak kun je daar aan hebben.

ALBorger schreef:

@CrazyElectron Ik schrik hier wel van. Direct opzeggen zonder je de optie voor het uitporteren van je nummer te geven vind ik echt niet oké. Zeker als je nu je nummer kwijt bent.
Mocht je dit toch nog op willen laten pakken, dan raad ik je aan om een klacht aan te maken hiervoor. Ik weet niet of mijn collega's daar je nummer nog terug kunnen halen, maar het is het proberen waard. Je kunt dan in elk geval je frustratie kwijt over de multisim en de manier waarop mijn collega's te werk zijn gegaan.

Excuses voor deze gang van zaken. Ik vind het beslist niet netjes hoe dit gegaan is en erg jammer dat je nu op deze manier weg bent bij ons. Fijn dat je bij Vodafone al werkende diensten hebt, hopelijk heb je veel plezier van je diensten daar. 

De interne memo heb ik onder ogen gekregen; “het kan niet / klant moet wachten.”
LastMod: 31/12 terwijl ik op 27/12 hele andere sales-praatjes voorgeschoteld kreeg.

Sanne van KPN schreef:

Dit moet bij de technische dienst opgelost worden, dus als je in de belafspraak aangeeft wat er speelt dan moet mijn collega een ticket voor de technische dienst aanmaken. 
Zij kunnen dit dan voor jullie oplossen.

Tot dusver klinkt dat als het enig juiste pad tot verlossing van deze mystereuze restrictie.
Bovenstaande advies kwam overigens na mijn debacle in de winkel.
En dus…
heb ik de volgende ochtend nog maar weer eens gebeld.
Vriendelijke gast aan de lijn, met het juiste credo: escaleren naar iemand die het wel kan.
De “technische ticket” loopt, en is al opgepikt. Nog geen resultaat.
Wel eindelijk momentum, waarvoor ik hemel en aarde moest bewegen.
Inmiddels maakt het mij weinig uit of het opgelost wordt.
Als het niet opgelost wordt ben ik verlost van KPN.
Dat heb ik waarschijnlijk liever.

Naar de winkel gaan is zinloos. Daar zitten enkel verkopers.
Ik maak altijd een verschil tussen “niet willen” en “niet kunnen” helpen.
Maar bij de KPN winkel is het gewoon beide.

MArgus schreef:

Ik schrijf hier ook als een soort documentatie voor het geval dat dit niet spoedig opgelost word en het een juridisch staart krijgt.

Ik heb ooit Detailhandelsschool genoten, inclusief het vak “Juridische Vorming”.
Onder consumentenbeschermingsrecht (leuk woord voor galgje), heb je “Dwang/Dwaling/Bedrog”, waarmee je (o.a.) een overeenkomst nietig kunt verklaren. Het is hier vrij simpel: jij verwacht een beloofde dienst, KPN blijft in gebreke. Ongeacht of de mits/maar een paar dagen op de MultiSim pagina te lezen was (en later spontaan verdwenen is), er is gewoon nooit werkelijke wilsovereenstemming geweest. Jij was in de veronderstelling een dienst af te kunnen nemen. Of dat terecht of onterecht was is zelfs irrelevant: zonder wilsovereenstemming was er nooit een werkelijke overeenkomst. En voor het basisabonnement dat ten grondslag ligt aan de optie geldt dat dus alleen maar nog meer.

Maar laten we wel even gemeenschappelijk vaststellen middels Google:
al een jaar lange incasseert KPN zonder beloftes na te komen, en zonder daarvoor te waarschuwen.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 15 januari 2025

Ik sluit mij aan bij alle bovenstaande. Ik heb lang met de HD gezeten zonder oplossing voor de Apple watch

ik kreeg stellig de indruk dat ik de enige was met dit probleem en dat het was aan mij zou liggen….

Laat ons blijven klagen- dit moet worden opgelost!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

@Sanne van KPN 

Ik waardeer de hulp hierin maar dit vind ik dan weer helemaal een raar verhaal. Ook ik heb inmiddels al ruim een uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen, wat vooral bestond uit in de wacht staan omdat de beste jongen en zijn hulptroepen hier ook geen raad mee wisten. Hij vertelde mij juist dat als ik wél een watch mét multisim-abonnement in 1 keer had besteld, de wachttijd niet van toepassing was geweest. Maar omdat ik een nieuw abonnement zonder watch heb afgesloten, heb ik daar wel mee te maken. Wel wist hij me te verzekeren dat als ik 3 maanden wachtte, het echt echt echt mogelijk zou zijn om te activeren. Ik moet het maar afwachten, want tegen die tijd kan ik nergens meer onderuit. Hij gaf aan dat hij intern de melding had gelezen dat een nieuw abonnement 3 maanden wachttijd had, maar op mijn vraag waar ik dat als klant kon lezen had hij helaas geen antwoord. Hij beloofde een aantekening te maken dat het duidelijk op de website kwam, maar dat lijkt nog niet gelukt te zijn..

Ik vind het bizar dat je bij zo’n grote maatschappij gewoon geen duidelijkheid krijgt. Elke medewerker zegt weer wat anders en de een belooft wat de ander ontkent. Ook ik kreeg ergens in het gesprek te horen dat het wel aan Apple zou liggen, niemand lijkt te weten waar het nu precies over gaat. En niks ten nadele van de medewerkers die hun best doen om te helpen, maar de uitkomst blijft hetzelfde; geen oplossing, geen duidelijkheid.

Ik heb me er persoonlijk maar bij neergelegd omdat alles aanpassen me nog meer gezeur kost, maar in mijn ogen is het informatie achterhouden totdat het contract is getekend. Nietigverklaring waardig.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

Hele topic gelezen. Ook ik heb hetzelfde probleem……… Gisteren mijn ODIDO nummer overgenomen door KPN via klein zakelijk abonnement. Ik krijg dezelfde foutmelding op mijn Apple watch app en na 2x met kpn klantenservice gebeld te hebben hetzelfde antwoord: ga naar een fysieke winkel. Na bovenstaande gelezen te hebben betwijfel ik sterk de nut ervan. 

@Sanne van KPN : wat te doen nu? 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 januari 2025

Het probleem blijft toch bij KPN: nadat ik de apple watch heb losgekoppeld van de Iphone en weer terug gekoppeld heb,  krijg ik deze foutmelding bij het herinstalleren: mobiele configuratie: uw KPN account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen. Neem voor meer informatie neem contact op met KPN NL; ik heb wel de e-sim op mijn Iphone van KPN.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

@A.roos12 : dit kreeg ik ook vanmorgen toen ik mij apple watch heb gewist en opnieuw geïnstalleerd. Dus ligt echt niet aan apple. Kennelijk moet er iets worden omgezet/ uitgezet……..

@Sanne van KPN : graag jou hulp. Scheelt mij nl een trip naar KPN winkel / weer bellen met klantenservice (moet nl gewoon werken) 

Reageer