Skip to main content

Ik zie sinds update naar IOS 14 en de update van de KPN thuis app mijn iPhone 8 en iPad pro niet meer terug in het overzicht laatst verbonden apparaten in de thuis app. ook heb ik niet het volledige wifi symbool branden, mis het bovenste streepje. Zelfs als ik de telefoon vlak bij 1 van de 2 experia wifi houd. (Ik heb 2 experia wifi in huis aangesloten)

Hier net ze met ios14 apparaten, heel vreemd. Wij zoeken ook een oplossing.


Zitten jullie op IOS 14.0 of op IOS 14.0.1? Met IOS 14.0 waren er problemen met het verbinden met WIFI. In de laatste update zou dit verholpen zijn.

Wat misschien ook helpt is om op je telefoon bij het WIFI netwerk eventjes het WIFI netwerk te doen vergeten en dan opnieuw koppelen met je WIFI.


iOS 14 nog. We hebben al netwerk gereset op de telefoons. En de experiabox harde reset gedaan. Blijft slecht bereik en bij wifi extender (ook van KPN) helemaal geen wifi. 

14.1 heeft iemand dat al getest?


Duidelijk is dat dit issue ontstaan is bij de introductie van iOS 14. Het is dan altijd verstandig om eerst naar het apparaat te kijken waar het probleem zich op voor is gaan doen en vooral van alle andere apparaten af te blijven zodat het aantal gewijzigde variabelen zo klein mogelijk blijft. In dit geval alleen de iPhone. Dus doe vooral geen factory resets van router en/of wifi accesspoints, de kans dat de oorzaak zich in de gewijzigde iOS versie zit is vele malen groter immers het was de enige gewijzigde component.


Toevallig hadden we paar dagen terug ook onderhoud op KPN netwerk thuis. Dus wij konden dat niet uitsluiten. En als het ene niet werkt dan ga je toch het andere proberen.

Hopelijk is het IOS 14 ,  dan zou 14,1 de oplossing zijn? Dan moeten we dat maar proberen. 

 


14.1 zou de oplossing kunnen zijn, maar misschien ook niet.


Hallo @Gummetje @agvdburg en anderen.
Gisteren heeft Apple een update uitgebracht die deze problemen oplost IOS14.0.1
Ga naar instellingen - algemeen- Software update en haal deze update binnen.


Hoi @huistijger en anderen.

Je hebt gelijk @huistijger.
En binnen blijven he. :wink:


Ik heb inmiddels 14.0.1 iPad zie ik nu wel, maar de iPhone nog niet. Wifi signaal weer goed. Er is overigens ook een update van KPN thuis geweest 2 dagen geleden. (Oorzaak?)


... (Oorzaak?)

IOS 14.


Hallo @Gummetje @agvdburg en anderen.
Gisteren heeft Apple een update uitgebracht die deze problemen oplost IOS14.0.1
Ga naar instellingen - algemeen- Software update en haal deze update binnen.

Helaas heeft bij mij het probleem niet opgelost, hier nog steeds geen WiFi verbinding mogelijk. Mijn iPhone wil ineens geen verbinding maken met geen enkel WiFi netwerk


Hi @NayomiFranken, hoe staat het er nu voor met de wifi? Kan jouw toestel ondanks de update naar 14.0.1 nog steeds niet op de wifi nu? Ziet hij de netwerken wel maar lukt het verbinden niet? Of gaat het daarvoor al mis en zie je geen enkel beschikbaar netwerk? Als je recentelijk nog niet geprobeerd hebt om je toestel opnieuw op te starten, mag je dat in ieder geval even doen nu!

 


Ik kwam ook dit nog tegen: privénetwerkadres gebruiken. Bij andere klanten zorgt dit er  voor dat er met bepaalde netwerken geen verbinding kan worden gemaakt. Misschien iets om ook even te bekijken!


Hi @NayomiFranken, hoe staat het er nu voor met de wifi? Kan jouw toestel ondanks de update naar 14.0.1 nog steeds niet op de wifi nu? Ziet hij de netwerken wel maar lukt het verbinden niet? Of gaat het daarvoor al mis en zie je geen enkel beschikbaar netwerk? Als je recentelijk nog niet geprobeerd hebt om je toestel opnieuw op te starten, mag je dat in ieder geval even doen nu!

 

Gisteren heb ik nog verschillende dingen geprobeerd, helaas zonder succes. Vanmorgen toen ik op mijn iPhone keek had ik ineens weer wifi. Geen idee wat nu het probleem heeft opgelost, maar ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt!


Vanmorgen toen ik op mijn iPhone keek had ik ineens weer wifi. Geen idee wat nu het probleem heeft opgelost, maar ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt!

Ah, een mysterie dus maar fijn dat je nu weer zonder problemen op de wifi kunt :smiley:


Ik kwam ook dit nog tegen: privénetwerkadres gebruiken. Bij andere klanten zorgt dit er  voor dat er met bepaalde netwerken geen verbinding kan worden gemaakt. Misschien iets om ook even te bekijken!

Ik heb gewoon weer normale WiFi verbinding met mijn IPhone en iPad, na de 14.0.1 update zag ik in de thuis app mijn iPad weer wel. Deze stra nu in de thuis app op offline, terwijl ik er nu op online werk.

na het uitzetten van privé op mijn iPhone zie ik deze opeens weer verschijnen in de app. Echter voor de update naar IOS 14 en ook de thuis app was dit niet nodig. 


Ah, bij jou maakt dit dus ook een verschil @agvdburg, fijn dat je wifi nu weer goed werkt en dat je iPhone weer zichtbaar is in de app. Waarom je iPad daar wel zichtbaar is maar op offline staat is mij een raadsel, heb daar zo geen verklaring voor :thinking:


Inmiddels 14.1 geïnstalleerd. Gewoon WiFi verbinding. Maar de iPhone en IPad zijn nog steeds niet zichtbaar in de KPN Thuis app.


Hmm, ze zijn nu dus weel niet zichtbaar? Zou je de app eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Misschien zijn de apparaten daarna wel weer zichtbaar, ben benieuwd!


Ik heb de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. iPhone en iPad nog steeds niet zichtbaar.


:slight_frown: Zijn er ook apparaten wél zichtbaar? En zo ja, welke allemaal? Hoor het graag zodat ik je situatie voor kan leggen aan de ontwikkelaars van de app!


ik zie wel: 2 keer MacBook, Apple TV 2, hp printer, Kobe ereader, philips android tv, Sony play station 4, Toshiba laptop, hp laptop.

Alle 3 iPhones zitten nu op iOS 14.1 en zijn niet meer te zien in de app.


Thanks, ik heb het aan ze voorgelegd! Als ik een reactie ontvang, hoor je weer van mij :slight_smile:


Thanks, ik heb het aan ze voorgelegd! Als ik een reactie ontvang, hoor je weer van mij :slight_smile:

Ik heb de oorzaak inmiddels gevonden. Staat in 1 van de reacties op de app in de apple AppStore. Zie support.apple.com/nl-nl/HT211227.

Nieuwe functie in IOS 14. Privacybescherming van apple. Dit meldt de ontwikkelaar van de KPN app op 1 oktober al. Ik ben niet van plan om de privacybescherming uit te zetten! Misschien kan de ontwikkelaar van de app iets vinden hierop?


Top dat je de oorzaak hebt achterhaald! Ik denk niet dat wij er iets aan kunnen veranderen aangezien we dan iets moeten doen waardoor de door jouzelf ingestelde privacy instellingen van je eigen apparaat omzeild moeten worden, dat lijkt me juist niet de bedoeling :wink:Â