Skip to main content

soms word ik niet teruggebeld of wordt mijn oproep niet opgenomen. Nu bleek dat mensen een tekst in beeld krijgen (nummerherkenning) waarin de naam van een bedrijf verschijnt dat ik al 10 jaar niet meer heb. Men denkt dan dat ik een energiecontract wil aanbieden (de naam van het bedrijf was 'energiepark.nu).

Hoe krijg ik die vermelding weg c.q. hoe komt die melding er uberhaupt in?

Welkom op ons Forum @Leo B. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd.

Ik kan me voorstellen dat mensen in dat geval niet opnemen. Voor jou natuurlijk niet zo handig. Ik heb even gezocht en vond dit in een ander KPN topic
"Dit is een dienst van Google zelf. Als je wordt gebeld door een nummer dat bekend is bij Google als bedrijf zal dit automatisch in beeld worden getoond, handig omdat je ook weet wie het is. Als het nummer niet in jouw telefoon is opgeslagen zal je daarna onder gemiste oproepen alleen het nummer zelf zien. Als je terugbelt zie je zover ik weet wel weer de naam van het bedrijf. Dit bestaat overigens al een tijdje. 
Ik citeer: "Daarnaast breidt Google de nummerherkenning uit met informatie over bedrijven. Wanneer de gebruiker wordt gebeld door een bedrijf waarvan het telefoonnummer bekend is, wordt het getoond bij het bellen. Voor Apps-gebruikers wordt ook het interne telefoonboek van de organisatie daarvoor gebruikt. Tot slot maakt Google het vanuit de nieuwe bel-app mogelijk om te zoeken op bedrijven in de buurt of in het Google Apps-adresboek".


Zou het dus kunnen dat je bedrijf en het nummer ergens op Google / het internet te vinden zijn waardoor mensen automatisch je bedrijfsnaam te zien krijgen? Volgens mij kun je dit in ieder geval zelf niet instellen in je toestel.  
 


Dankjewel Niek,

Energiepark.nl is niet meer te vinden op internet en dat klopt natuurlijk ook. In adresboeken, voipcentrales is de koppeling tussen mijn mobiele nummer en de betreffende bedrijfsnaam ook niet te vinden.

Ik zou dus google moeten benaderen om de koppeling ongedaan te maken. Weet jij hoe ik google daarvoor kan benaderen?


Ik weet niet 100% zeker of dit komt door een koppeling met Google. Het is iets wat ik heb gevonden als mogelijke oorzaak. Je kunt vragen aan Google of dit inderdaad daardoor komt. Hoe je dit het beste kunt doen weet ik niet. Ik vond niet direct een (gratis) telefoonnummer. Je zult even goed moeten zoeken (op Google) naar contactgegevens.  


Hallo @Leo B. 

Er bestaan apps die “Beller-id en antispambeveiliging” toevoegen aan de telefoon. Op mijn Samsung zit dit standaard in de telefoon app en kan ik dat naar wens inschakelen. Daar wordt Hiya gebruikt.

De gebruiker ziet daarmee ook namen en profielfoto’s van bellers die niet in de contactenlijst staan. Hoe deze dienst de informatie verzamelt weet ik niet en ook niet hoe je ongewenste koppelingen kan laten verwijderen/corrigeren.


Dank voor de reacties. Het probleem is niet opgelost, maar er komt vast een oplossing in beeld met een beetje googlen.


Reageer