Beste Thomas,
Bedankt voor je reactie. De ongewenste verbinding heeft een 100% signaal. Mijn Wifi werkt normaal. De volgende verwijderingsinstructie heb ik gevonden:
Hier ziet u hoe u deze WiFi NVRAM-WAARSCHUWINGSfout op Mediatek-processor gebaseerde Android-apparaten kunt oplossen (Opmerking: het Android-apparaat moet worden geroot zodat u wijzigingen aan het systeem kunt aanbrengen. Als uw apparaat niet is geroot, kunt u de Kingo Root gemakkelijk proberen je Android-apparaat rooten):
- Open Android-instellingen, scrol helemaal naar beneden en tik op Over telefoon of Over tablet gevolgd door Status . Noteer in het statusscherm het WiFi MAC-adres - schrijf het op een vel papier. In de volgende schermafbeelding is het WiFi MAC-adres bijvoorbeeld 00: 08: 22: 3e: 5a: 08.
- Schakel wifi uit op uw Android-apparaat.
- Installeer ES File Explorer in Android vanuit Google Playstore. Start ES File Explorer, raak de menuknop aan in Android en schakel Root Explorer in . Open nu de map Device / data / nvram / APCFG / APRDEB / en zoek een bestand met de naam WIFI . Kopieer dit bestand naar een externe SD-kaart. Verbind uw apparaat met een Windows-pc, kopieer het WIFI-bestand van een externe SD-kaart naar ergens op uw Windows-pc.
- Download WinHex op uw Windows-pc, pak de gedownloade ZIP uit naar een map en start WinHex.exe . Open het WIFI-bestand dat u naar uw pc hebt gekopieerd.
- Typ in het WIFI-bestand geopend in WinHex het MAC-adres dat u hebt genoteerd in stap1, in de eerste regel en tussen kolom 4 en 9, het MAC-adres zonder de dubbele punten (:) te gebruiken. Ons MAC-adres in stap 1 was 00: 08: 22: 3e: 5a: 08, dus typten we 0008223E5A08. Sla het WIFI-bestand op in WinHex en kopieer het terug naar uw Android-apparaat.
- Start opnieuw ES File Explorer in Android en kopieer het zojuist gewijzigde WIFI-bestand in de map Device / data / nvram / APCFG / APRDEB / . Als u de overschrijfwaarschuwing ontvangt, kies dan voor overschrijven. Selecteer het nieuw gekopieerde WIFI-bestand, tik op Meer en selecteer Eigenschappen . Wijzig de bestandsrechten in RW-RW- - zoals weergegeven.
Snap je nu dat dit boven m’n pet gaat. Resetten lijkt mij riskant. Ergo ik laat het er maar bij ondanks de ‘Warning’ die verwijderd zou moeten worden.