Skip to main content

Hoi, meer mensen met gps problemen in de S22 ultra? Sinds ik het toestel heb vanaf juli heb ik al gps problemen. Mijn locatie is soms wel 3 straten verderop terwijl ik gewoon thuis ben en dit is heel irritant aangezien home assistant denkt dat ik opeens afwezig ben en alle tv's uitgaan thuis. 

Niemand? Okay, dan zal het wel een hardware probleem zijn. @Jasper doe eens fixen! 


Beste @Ziepoeskenetnie, dit probleem komt mij ook niet meteen bekend voor om eerlijk te zijn! Je kunt, na het maken van een back-up, eens proberen om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daarnaast kan je eens bij Samsung informeren of zij dit herkennen. Als je het idee hebt dat er iets met het toestel aan de hand is, kan je deze in een KPN winkel ter reparatie insturen. De gps is niet iets wat KPN regelt: daar kan ik je inhoudelijk dus niet mee van dienst zijn helaas!


Hallo @Ziepoeskenetnie bij de Google-instellingen kun je aanvinken dat je precieze locatie wilt gebruiken, dan gebruikt de GSM zowel de wifi- als de Bluetooth-info i.c.m. met de GPS

Als GPS standaard werkt heb je een afwijking van ongeveer 10 meter, is door US MIL zo vastgelegd.

Ik weet niet hoe precies het Europese en Russische systeem is.

CC @Marcia_