Skip to main content
Ik krijg steeds een pop-up te zien en heb mijn mail al verwijderd en opnieuw toegevoegd. De hulp die jullie online geven is bij update 12.0. Ik kan daar niets mee. Kom niet bij dat SSL instellen etc. Zie printscreen hieronder







Hallo @Annevoets

Zo te zien heb je een iPhone

Dan wil ik ook nog graag het type even weten en welk IOS je er wel op hebt staan.

en gaat dit over de inkomende mail of over de uitgaande mail of beide?




sorry! Klopt! Heb een iPhone XR met software 12.2 sinds vannacht.
Dat komt dan mooi uit die heb ik ook 😋

Ga naar instellingen Wachtwoorden en Accounts

Klik je e-mailadres aan en klik op account.

Heb je als server pop.kpnmail.nl of imap.kpnmail/nl staan?

Zo nee ga dan opnieuw en vul die server in (mag ook hetnet.nl zijn)

vul je volledige e-mailadres in bij gebruikersnaam

en je wachtwoord

Doe hetzelfde bij SMTP alleen de servernaam wordt dan smtp.kpnmail.nl

vul dan ook hier je complete-mailadres en wachtwoord in.

Ga naar geavanceerd en vink ssl aan

zorg dat identiteitscontrole op wachtwoord staat

zet de serverpoort op 995 als je pop gebruikt of 993 als je IMAP gebruikt- 995

Ga een stap terug en klik SMTP aan

Zet als server neer smtp.kpnmail.nl

je gebruikersnaam weer als je complete e-mailadres en je wachtwoord.klik ssl aan

en gebruik serverpoort 587
Deze melding komt omdat het SSL certificaat van de visual voicemail server van KPN is verlopen. Het heeft niets met de instellingen van de mail van doen.

Het probleem is bekend bij KPN en er wordt aan gewerkt om het te verhelpen.
@huistijger als ik op account klik kom ik in dit scherm, zie bijlage:



Als ik dan op geavanceerd klik kom ik hier:





maar zal even afwachten gezien t bericht van @wjb thnx!
Je gaat toch geen outlook op de iPhone gebruiken?

Zo ja dan kan ik je niet helpen

Gebruik bij nieuwe email de onderste optie Andere

dan krijg je de invulvelden te zien


Ik zie dat je hotmail gebruikt.

Gebruik je hotmail instellingen voor de inkomende mail en de KPNinstellingen voor de uitgaande SMTP mail.
Je gaat toch geen outlook op de iPhone gebruiken?

Waarom niet?



Overigens heeft de oorspronkelijke melding van Annevoets niets met de mailinstellingen te maken. Zie mijn vorige bericht.
En volgens @wjb is er een storing, dat zou dus kunnen

Heeft het ooit wel gewerkt?

Dan niets veranderen en wachten tot de storing is opgelost.
Goedemorgen, @Annevoets. Ik wilde je topic verplaatsen naar het lopende topic over dit probleem, maar de helft bleef in dit topic staan. Omdat het nu ook over mail gaat, werd het wel erg verwarrend en heb ik de boel terug verplaatst.



Er is inderdaad een probleem met het certificaat voor Visual Voicemail. De e-mail staat daar los van en daar zou niets mee aan de hand moeten zijn. We hopen het probleem zo snel mogelijk opgelost te hebben, excuses voor het ongemak!


Je gaat toch geen outlook op de iPhone gebruiken?Waarom niet?



Overigens heeft de oorspronkelijke melding van Annevoets niets met de mailinstellingen te maken. Zie mijn vorige bericht.




Ja dat bericht had ik gezien en ook op gereageerd

en wat outlook betreft daar ga ik geen discussie over beginnen.😎

Beste allen, 

Ik krijg sinds gisteren ook deze melding met als gevolg dat ik geen mail kan openen of gebruik maken van het internet. 

Ik heb zojuist contact gehad met KPN om deze melding te verhelpen. Echter zeggen zij dat ik al mijn e-mailadressen moet verwijderen en weer opnieuw installeren klopt dit? Volgens deze meneer zou het niet met KPN te maken hebben maar met outlook. 

Graag antwoord gezien ik mijn mail nodig heb voor mijn werk. Ik maak gebruik van Hotmail. 

 

thanks Y

 


Plaats eens een screenshot van de melding die je krijgt.


zelfde melding als hierboven “Serveridentiteit niet gecontroleerd'.  De identiteit van Imap-mail.outlook.com kan niet worden geverifieerd. 

Voordat ik mijn e-mailadressen verwijder wil ik weten of de gegeven info wel klopt want ik heb mijn mail nodig voor mijn werk. 

Zou graag stap voor stap willen weten wat ik moet doen. Ik maak gebruik van een Ipad en een Iphone XS 

Ontzettend dank je wel alvast 


Dat dacht ik al, één essentieel detail dat anders is namelijk de server waarvan de identiteit niet kan worden vastgesteld.

Vreemd overigens want ik ervaar geen problemen met de mailserver van outlook.com vanaf mijn Android tablet en telefoon.

Aangezien je imap gebruikt kan je rustig een emailadres verwijderen uit de app en vervolgens weer opnieuw opvoeren.


Geen idee wat een imap is, maar goed ik leen wel een toestel van iemand anders gezien ik medische info ontvang op mijn mail voor het uitvoeren van mijn werk. 

Fijn dat jij geen problemen ondervindt maar ik dus wel en zou graag lezen, een oplossing voor mijn probleem wat ik nu ondervind. Email eraf halen is voor nu geen optie ivm werk. 

Fijne zondag! 


Geen idee wat een imap is, ...

Maar jij gebruikt imap dus nogmaals…

Aangezien je imap gebruikt kan je rustig een emailadres verwijderen uit de app en vervolgens weer opnieuw opvoeren.

 


Okay gedaan en nu al mijn contacten weg :tired_face:

 


Okay gedaan en nu al mijn contacten weg :tired_face: 

En heb je weer mails?


Nope! 

Ik heb een andere telefoon + emailadres geregeld, wel zijn inmiddels mijn contacten weer terug, halleluja. 

Ga wel naar een telefoonwinkel om me te laten ondersteunen, ben hier vanaf gisteren al mee bezig, schiet niet op.

 


Ga wel naar een telefoonwinkel om me te laten ondersteunen, ben hier vanaf gisteren al mee bezig, schiet niet op.

Succes.