Skip to main content
Vraag

Telefoon koppelen aan Grandstream ATA

• April 26, 2026
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Geachte community,

Ik heb een Grandstream H801v2 aangeschaft en probeer hierop mijn analoge DECT-set te koppelen, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb twee nuttige posts gevonden (494209 van JorisV uit ± 2020 en 576040 van Gebruiker21plus uit ± 2023 met veel reacties daarop) maar die helpen mij kennelijk niet genoeg verder. Ik probeer op de FSX-poort v/d ATA een Philips D2354B (Quattro) DECT-basisstation aan te sluiten en heb inmiddels in menuoptie "Port Settings > FSX Port > Analog Signal Line Configuration" deze USA-instellingen aangepast naar 'SLIC-setting = EUROPEAN CTR21' en 'Caller ID Scheme = ETSI-DTMF during ringing'. Maar het lampje 'Phone' op de ATA blijft uit en als ik '***' bel krijg ik geen voice response menu. De 'Power'- en 'NET'-lampjes branden wel en zodoende kan ik via de webbrowser toegang tot het ATA-menu krijgen).

MIJN VRAAG: Zijn er nog andere low level instellingen nodig voor een Europese telefoon om deze tot leven te brengen op een standaard op USA ingestelde ATA?

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 26, 2026

Beste ​@Steijn_van_Essen heb je deze link al eens bekeken:

Dank u voor deze snelle eerste reactie. Ik ga weer wat leeswerk doen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2026

Goedemorgen ​@Steijn_van_Essen , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Om heel eerlijk te zijn, heb ik hier zelf letterlijk nul ervaring mee en ben dus ook echt aangewezen op de informatie die ik online hierover terug kan vinden! Inhoudelijk dus lastig om hier echt iets aan toe te voegen dus ik ben blij dat ​@JanD je al enigszins op weg heeft proberen te helpen!

Dank u voor deze snelle eerste reactie. Ik ga weer wat leeswerk doen.

Heel erg benieuwd of dat nog iets heeft opgeleverd! 🙏🏻

Geachte forumlezers,

Gisteren kwam een vriend langs met een (vast) KPN-toestel. Deze op de ATA aangesloten. Hierbij ontdekt dat het ‘Phone’-lampje pas gaat branden als je de hoorn optilt. Kregen toen ook meteen een kiestoon. Deze test herhaald met de Philips DECT-set en pas toen ik de handset uit de lader had gehaald en de groene ‘Phone’-knop daarop had ingedrukt kreeg ik een kiestoon en ging direct het lampje op de ATA branden. We zijn dus verder en ik ga nu kijken of ik de vaste en/of DECT-telefoon via de ATA end-to-end aan Internet kan koppelen.

Jammer dat de werking v/h ‘Phone’-lampje niet duidelijk in de user guide en admin guide is beschreven en al helemaal niet in de quick install guide. Maar u hoort nog van mij over verdere bevindingen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Hoi ​@Steijn_van_Essen en bedankt voor de duidelijke terugkoppeling 👌🏻

Geachte forumlezers,

Jammer dat de werking v/h ‘Phone’-lampje niet duidelijk in de user guide en admin guide is beschreven en al helemaal niet in de quick install guide. Maar u hoort nog van mij over verdere bevindingen.

Nuttige feedback en dat gaan we meenemen! En je verdere bevindingen zien we natuurlijk ook graag weer tegemoet!