Skip to main content

Hallo KPN,

Wat me nu toch is overkomen ben ik niet blij mee…

10 okt 2022 een nieuwe telefoon aangeschaft bij jullie in de winkel… 2 weken later klachten dat ik niet goed te verstaan was en dat het kraakte.. mee naar de winkel gegaan en toen is de simkaart vernieuwd omdat vaak het probleem kon oplossen werd er gezegd.. uiteindelijk na een paar dagen bleek dit niet de oplossing te zijn.. dus ben weer terug naar de winkel geweest.. toen kwam het advies (van KPN) om de telefoon met de reparatiedienst van Samsung mee te geven dit i.v.m. dat de reparatie dan sneller was( ik had volgens de medewerker geen recht op een vervangend toestel i.v.m. privacy)… 24 nov 2022 is mijn telefoon 'gerepareerd ’teruggebracht. Helaas bleek al snel dat hij nog steeds dezelfde klachten had, 30 dec 2022 dus weer teruggegaan naar de winkel gegaan waar een andere medewerker zei dat ie dan nog een keer mee moest met reparatie alleen dan via KPN en dat ik ik wel recht had op een vervangend toestel omdat ik een zakelijk abonnement heb...(meerdere keren krijg ik dus iets anders te horen) Uiteindelijk een afspraak gemaakt en de koerier kwam met een vervangend toestel en nam de mijne mee voor reparatie… toen ik met het vervangend toestel aan de slag wilde gaan bleek dat hij niet bruikbaar was (miste de simkaarthouder). toen moest ik natuurlijk bellen.. maar ik had geen telefoon… uiteindelijk 1 bij de buurvrouw kunnen lenen.. waarna ik uiteindelijk te horen kreeg dat de afdeling dicht was en dat ik ochtends maar terug moest bellen..( terwijl ik dus geen telefoon had) In de ochtend weer bij iemand een telefoon geleend en gebeld naar KPN dat het vervangend toestel niet bruikbaar was.. en toen diezelfde dag is nog een ander leen toestel gebracht. 31 jan 2023 is mijn telefoon terug gekomen van de reparatie dienst van KPN… helaas bleek al snel daarna dat de klachten nog niet weg waren.. en extra klachten nu erbij.. 6 feb 2023 ben ik dus weer naar de winkel gegaan om vervolgens te horen dat Samsung moet beslissen of er een nieuwe telefoon mag komen… ik zei dus ik breng hem weer naar Samsung voor reparatie? nee want dan ben je je garantie kwijt.. ik zo hoezo hij is daar al geweest op advies van jullie?… heb ik nu dan nog wel garantie? waarschijnlijk niet… enige oplossing is dat hij nog zeker 2x door KPN gerepareerd moet worden..( ongeveer 3 weken wachttijd per keer) en dan kan het toestel misschien afgekeurd worden.. ik vroeg krijg ik dan een vervangend toestel.. nee dat krijg je niet… Dus ik snap helemaal niks meer van jullie en wil bij deze  daarom o.a. hier mijn ongenoegen uiten omdat dit in mijn ogen echt niet netjes is en geen service is!!!!!

EEN PASSENDE OPLOSSING IS MIJ NOG NIET GEBOODEN DUS IK WACHT HIER OP!!!!

Groetjes een niet tevreden klant

Hi @Sammie1987 en welkom op het forum. Logisch dat dit flink wat frustratie oplevert. 😥 Je wilt je toestel immers al liever niet kwijt, laat staan dat het meerdere keren moet. 

Het klopt dat het toestel vervangen kan worden als blijkt dat hij voor hetzelfde probleem meerdere keren ter reparatie is opgestuurd, maar dat is maatwerk en wordt door de reparateurs/Samsung bepaald. Ik verwacht niet dat je garantie is verlopen. In de garantievoorwaarden van de reparateur staat immers dit: 

Teleplan richt zich bij reparatie welke valt binnen de garantietermijn van de fabrikant, volledig naar de garantiebepalingen van de fabrikant van de betreffende Apparatuur. Hiervan wordt niet afgeweken, tenzij de Klant daarover met de fabrikant overeenstemming heeft bereikt en dit is aangetoond uit een door de fabrikant verstrekte schriftelijke verklaring ten behoeve van deze Klant. De garantietermijn wordt per geval geverifieerd aan de hand van de door de fabrikant opgestelde regels. Indien de betreffende fabrikant of diens vertegenwoordiger de aanspraak op garantie niet accepteert, dan zal Teleplan de aanspraak op garantie afwijzen, tenzij een derde partij, bijvoorbeeld de verkoper van de Apparatuur, voor deze kosten garant staat.

De fabrikant is Samsung, dus het lijkt me geen probleem dat het toestel hier eerder naartoe is gegaan voor reparatie. Zij bepalen echter wel de regels wanneer het op de reparatie en een eventuele omruil aankomt, dus het enige dat ik je kan adviseren is het toestel aan te blijven bieden ter reparatie. Noem daarbij ook het reparatienummer dat je eerder via Samsung zelf hebt ontvangen, wellicht dat alles hiermee nog wat versneld kan worden. 

Ik snap zeker dat je niet blij wordt van het steeds opnieuw inleveren (en lang kwijt zijn) van je telefoon, maar ik hoop dat de oplossing nu in zicht is. Wellicht kun je in de tussentijd een oud toestel van een vriend of familielid lenen tot je toestel weer naar behoren werkt of deze vervangen is? Zo zit je niet helemaal zonder telefoon in de tussentijd. 


Helaas mag ik hem nu weer niet ter reparatie aanbieden voordat ik zelf vanalles uitgetest heb.. omdat het blijkbaar bij dit toestel kan voorkomen dat er een bepaalde app voor deze klachten zorgt...dus moet ik eerst weer alles naar fabriekinstellingen gaan zetten en gaan testen of de klachten er dan nog steeds zijn... echt heel jammer dat er nog steeds iets nieuws gezegd wordt.


Hmmm, dan ben ik benieuwd wat de resultaten van de app zijn. Die kun je dan weer terugkoppelen aan de winkel, indien zij hebben gevraagd om dit te testen. Mocht het na dit alles nog niet opgelost zijn, dan kun je dus weer naar de winkel toe. 

Hopelijk is het dan toch snel opgelost, of is in het beste geval de app inderdaad de boosdoener. 


Het veelvuldig en onnodig gebruik van hoofdletters in zelfstandige naamwoorden duid op een niet-nederlands reparatiebedrijfje. Lijkt geen erg betrouwbare partner. 

 

Cliënt had gewoon een nieuw toestel moeten krijgen.