Regelmatig interview ik mensen voor mijn werk. Hiervoor gebruik ik al twee jaar een betaalde app (TapeACall Pro), om de gesprekken op te nemen. Om de gesprekken te kunnen opnemen, bel ik eerst een ‘access number’, vervolgens kan ik het nummer van de interviewkandidaat bellen en zodra ik verbinding heb, voeg ik de gesprekken samen (merge). Zogenaamd ‘threeway calling’.
Ik heb hiermee nog nooit problemen gehad, tot afgelopen maand: ik kan het access nummer bellen, maar zodra ik het derde nummer wil toevoegen, stopt de app met werken en kan ik dus niet meer samenvoegen.
Het ligt niet aan KPN, want ik kan wel een conference call houden met twee andere partijen. Hier gaat het ‘samenvoegen’ prima.
Het ligt (denk ik) ook niet aan de app, want ik heb een soortgelijke app geïnstalleerd en daar ontstaat hetzelfde probleem.
Zou het dan aan iPhone liggen? Ik weet dat er veel issues rondom privacy spelen, maar ik kan niets vinden. Momenteel ben ik nog in gesprek met de developer van de app om een oplossing te vinden, maar nog geen succes.
Heeft iemand dit probleem vaker gehoord of een idee hoe ik het zou kunnen oplossen?