Skip to main content
Vraag

Terugpijltje ontbreekt in Chrome 150 op Android, hoe kan dat?

• July 29, 2026
  • 8 reacties
  • 54 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

In de nieuwe Chrome versie 150 is het terugpijltje geherintroduceerd in de mobiele versie. In het uitklappen.

Maar sinds ik die heb, geen terugpijltje.

Vandaag ontdekte ik die wel op m'n oude A40.

Precies dezelfde Chrome versie. 

Ik mis 'm niet echt. Maar waarom ie er op m'n nieuwe (!) toestel niet bij is gekomen... wie het weet mag het zeggen. 

Herinstallatie Chrome vind ik geen optie. Onder andere opgeslagen wachtwoorden. 

HUIDIGE telefoon S25 FE 

EN OUDE A40

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 29, 2026

Hoi ​@PeterG ,

Die knop zit nu achter de drie puntjes. 

Google is begonnen met de uitrol van Chrome 150 voor Android. De update introduceert een nieuwe terugknop in het browsermenu en bevat daarnaast 27 beveiligingspatches, waaronder twee kritieke kwetsbaarheden.

De opvallendste wijziging is de toevoeging van een terugknop in het menu achter de drie puntjes. Android-gebruikers moesten daarvoor tot nu toe de systeemknoppen of veeggebaren van Android gebruiken. Op iOS was een dergelijke knop al langer beschikbaar.

Vernieuwd menu

Om plaats te maken voor de nieuwe terugknop heeft Google het menu licht aangepast. De knop voor site-informatie verdwijnt uit de bovenste rij en is vervangen door ‘Site controls’ in het uitklapmenu. Daarnaast kreeg ‘Toevoegen aan startscherm’ de nieuwe naam ‘Installeren en snelkoppeling maken’.

Ook enkele veelgebruikte functies, zoals bladwijzers en downloads, zijn verplaatst. Daardoor zullen frequente Chrome-gebruikers mogelijk even moeten wennen aan de nieuwe indeling. De update wordt gefaseerd uitgerold via de Google Play Store.

bron: https://itdaily.be/nieuws/software/chrome-150-voor-android-voegt-terugknop-toe-en-dicht-27-beveiligingslekken/

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • July 29, 2026

Dat is het 'm juist. Achter de drie puntjes zit ie niet. Zoals te zien is op het uitgeklapte menu van de drie puntjes. Bovenste screenshot. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is wel weer vreemd. De nieuwe telefoon heeft al wel de juiste versie van Chrome? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 3, 2026

De nieuwe telefoon heeft de nieuwe versie inderdaad. Alleen de nieuwe pull down ontbreekt. Heel typisch weer.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

De terug knoop krijgt je terug als in System instelling onder Gebaren activeer, maar persoonlijk vind het navigeren met gebaren fijner.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Volgens mij bedoeld ​@PeterG iets anders dan de terug knop onderaan het scherm 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 4, 2026

Inderdaad. Het terugpijltje bovenin het pull down menu van Google Chrome. 

Hopelijk komt het wel goed met de volgende update. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Hopelijk komt het wel goed met de volgende update. 

Ik weet niet waar vandaan men de speculaties over pijl-terug in versie 150 van Chrome heeft, maar zelfs de versie 151 heeft het niet.