Skip to main content

Hoi allemaal!

Ik heb een Xiaomi 11t.

En ik ondervind een aantal problemen

1. Al een tijdje krijg ik steeds melding "kon niet activeren ''SMS plaatsbepaling" zie foto 

Heb al vanalles geprobeerd. Sms instellingen wijzigen etc. Niks helpt

 

2. De telefoon valt op de meest random  momenten uit. Vooral vaak bij Instagram of Facebook. Het lijkt een beetje zoals vroeger met een PC, dat er teveel programmas open staan

en hij dit niet aan kan.

Hij start zichzelf gewoon opnieuw op. Zonder aankondiging

Ik heb 63g van de 128g in gebruik. Dus dat kan het niet zijn.

 

3. Soms heb ik geen toetsenbord meer. Alsof die functie is uitgeschakeld. Heb al geprobeerd bij toetsenborden dingen aan en uit te zetten. Dit werkt niet. Het enige dat werkt is opnieuw opstarten.

 

Kan het zijn dat door probleem 1 ik 2 en 3 erbij krijg?

Ik vind dit allemaal rete irritant 

Kan iemand me helpen?

Groetjes Margite

Dit is de melding die ik krijg wanneer ik op opnieuw proberen druk

 


Heeft u hier misschien iets aan?

https://forum.mifans.nl/topic/716-melding-uitschakelen/?tab=comments

"Bij de sim kaart instelling kun je aangeven welk voorkeur netwerk je wilt gebruiken. Voorkeur wijzigen van 5lte naar alleen lte, verdwijnt de melding na een volledige herstart."

Hoe oud is de simkaart? Vraag anders eens een nieuwe aan...


Hallo @Hansie91 ,

Probeer eerst eens een nieuwe simkaart. Die kun je bestellen via de website https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm, via 0800-0402 of het snelste als je langsgaat bij een KPN-winkel. 

Werkt de nieuwe simkaart ook niet goed?, dan is het tijd voor een nieuwe telefoon.


Werkt de nieuwe simkaart ook niet goed?, dan is het tijd voor een nieuwe telefoon.

Ik zou eerst nog even een fabrieksreset proberen...


Hoi @Hansie91, ben je er met de tips van @Nick83 en @Noordzee uitgekomen? 


Ik heb de 5G aangezet. Toen leek het probleem even verholpen. Nu is het weer terug. Heb inmiddels een nieuwe simkaart aangevraagd. Volgens mij is deze al best oud namelijk.

Even afwachten!

@Denise_ heb jij enig idee hoe ik het random opnieuw opstarten kan verhelpen?

 @Nick83 , @Noordzee


Inderdaad eerst even de nieuwe simkaart afwachten. 


Het random opnieuw opstarten van een toestel kan verschillende oorzaken hebben. Het is lastig om zo te zeggen wat bij jou de oorzaak is. Een oplossing geven is daardoor nog moeilijker.

Nu zeg je dat het vooral gebeurt bij het gebruiken van Instagram en Facebook. Dit kan een RAM probleem zijn. Hier lees je hoe je jouw RAM kunt controleren.


Inderdaad eerst even de nieuwe simkaart afwachten. 

Nog steeds hetzelfde probleem.. 

Nu geeft ie ook aan “Kon niet actieveren -Gespreksgeschiedenis synchroniseren en Berichten synchroniseren”

Heb een dual sim dus ook in sim2 geprobeerd.. zelfde melding.

Kan ik die meldingen ook gewoon uitzetten ergens? of krijg ik dan helemaal gen systeemmeldingen meer?

Groetjes Hansie


Het random opnieuw opstarten van een toestel kan verschillende oorzaken hebben. Het is lastig om zo te zeggen wat bij jou de oorzaak is. Een oplossing geven is daardoor nog moeilijker.

Nu zeg je dat het vooral gebeurt bij het gebruiken van Instagram en Facebook. Dit kan een RAM probleem zijn. Hier lees je hoe je jouw RAM kunt controleren.

Okee cool dat ik mijn RAM kan controleren. Maar wat heb ik hier aan? Hoe kan ik de crashes verhelpen?

Heb inmiddels een FAST REBOOT gedaan.

Ik ga vandaag even kijken of dit geholpen heeft.

I’ll keep you posted!

Groetjes Hansie


@Hansie91 Laten we eens uitzoeken waar het probleem precies zit.

Zou jij

  1. jouw simkaart in een andere toestel willen stoppen; en
  2. een andere simkaart in jouw toestel willen stoppen

 

Beantwoordt daarna de volgende vragen:

  • Werkt jouw simkaart goed in een andere toestel?
  • Krijg je dezelfde melding met jouw simkaart in een ander toestel?