Skip to main content
Beantwoord

IP Adres staat op een email block list

  • 12 april 2021
  • 4 reacties
  • 204 keer bekeken

JornB22
Nieuwkomer

Goedemorgen,

Via een zakelijke email van hostnet verstuur ik regelmatig emails via Outlook, nu is echter het volgende probleem ontstaan, de emails die wij via ons KPN Internet versturen worden tegengehouden door Outlook met het volgende bericht:

 

host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.0.33]

    SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block:

    550 5.7.1 Unfortunately, messages from [91.184.19.36] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [HE1EUR01FT011.eop-EUR01.prod.protection.outlook.com]

 

Het lijkt er dus op dat een gedeelte van het KPN netwerk terecht is gekomen op een zwarte lijst, heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Beste antwoord door Raymondt

Hallo @JornB22 ,

Vorige week is er vanuit Hostnet een enorme spamrun geweest op een zwitserse ISP, waardoor een hoop ip-adressen van Hostnet op het spamfilter terecht zijn gekomen. Voor zover ik weet zijn die er gisteren weer vanaf gehaald, maar als Hostnet geen maatregelen getroffen heeft om dat te voorkomen, kan ik niet garanderen dat het goed blijft gaan. Kun je me laten weten of het momenteel wel goed gaat?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goedemorgen @JornB22, van harte welkom hier!

Lastig dat je mails ineens blijven hangen en je deze foutmelding te zien krijgt. Goed dat je een seintje geeft. Ik doe navraag voor je over deze foutmelding, ik kom erop terug zo gauw ik meer weet!


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 april 2021
JornB22 schreef:

550 5.7.1 Unfortunately, messages from [91.184.19.36] weren't sent.

Dit is geen IP adres van KPN maar van Hostnet B.V.


Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Abuse
  • 1055 reacties
  • Antwoord
  • 13 april 2021

Hallo @JornB22 ,

Vorige week is er vanuit Hostnet een enorme spamrun geweest op een zwitserse ISP, waardoor een hoop ip-adressen van Hostnet op het spamfilter terecht zijn gekomen. Voor zover ik weet zijn die er gisteren weer vanaf gehaald, maar als Hostnet geen maatregelen getroffen heeft om dat te voorkomen, kan ik niet garanderen dat het goed blijft gaan. Kun je me laten weten of het momenteel wel goed gaat?


JornB22
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 april 2021

Bedankt voor jullie reacties en hulp! De storing zat inderdaad bij Hostnet en deze zou verholpen moeten zijn.