Skip to main content
Beantwoord

Ik kan ineens geen e-mails meer verzenden. Hoe is dit snel op te lossen?

  • 16 april 2023
  • 15 reacties
  • 1108 keer bekeken

Ik heb een groot probleem. Ik kan al een paar dagen geen mails meer verzenden. eerst ging alles goed en zo plots zonder dat ik wat had verandert, kan ik geen mails meer verzenden. Hoe is dit snel op te lossen.


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag en reacties aangemaakt

Beste antwoord door Nick83

Plaatje:

Dit zijn de juiste instellingen. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023
Anita 64 schreef:

Ik heb een groot probleem. Ik kan al een paar dagen geen mails meer verzenden. eerst ging alles goed en zo plots zonder dat ik wat had verandert, kan ik geen mails meer verzenden. Hoe is dit snel op te lossen.

Wat voor een melding krijg je?

Welk mailprogramma gebruik je of is dit via webmail?


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Mailprogramma is thunderbird.

Melding is: Verzenden van het bericht is mislukt.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023
Anita 64 schreef:

De mailserver antwoordde: Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.

Dan lijkt het erop dat de instellingen voor verzenden van mail via de smtp server van KPN in thunderbird niet goed ingesteld staan.

Kan jij eens screenshots posten van de smtp instellingen in thunderbird?

Wel even jouw emailadres en password wegpoetsen als deze zichtbaar zijn.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Nee dat lukt niet. maar instelling staan zo.

Imap.kpnmail.nl  poort 993

Gebruikersnaam:  mailadres

verbindsbeveiliging :/TLS

Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord

Severinstellingen: alle 3 aangevinkt

berichten verwijderen: map verplaatse: prullebak mijn mailadres


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023

En dat is nu net het stuk wat ik niet zoek, dit zijn namelijk de instellingen voor de inkomende mail.

Ik ben opzoek naar de instellingen van de uitgaande mail.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Beschrijving kpnmail.nl

smtp.kpnmail.nl

poort: 587

verbindingsbeveiliging: STRARTTLS

authenticatiemethode: geen

uitgaande server: kpnmail.nl - smtpkpnmail.nl (standaard)

 


  • 0 reacties
  • 16 april 2023

Hallo @Anita 64 lukt het wel via de webmail?

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Ja dat gaat wel goed

 

 

 


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023
Anita 64 schreef:

Beschrijving kpnmail.nl

smtp.kpnmail.nl

poort: 587

verbindingsbeveiliging: STRARTTLS

authenticatiemethode: geen

uitgaande server: kpnmail.nl - smtpkpnmail.nl (standaard)

Daar gaat hij mis, je moet dezelfde authenticate al bij de inkomende mail gebruiken.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Volgens mij staat het goed.

Zou u mij de precieze instelling voor in en uitgaande mail kunnen sturen want ik kan zo de fout niet vinden

 

 


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023
Anita 64 schreef:

Volgens mij staat het goed.

Zou u mij de precieze instelling voor in en uitgaande mail kunnen sturen want ik kan zo de fout niet vinden

Ik had de foutieve instelling toch vet aangegeven?

Je zult toch echt ook bij de uitgaande mail authenticate moeten instellen.

Je zult daar dus dezelfde login gegevens als bij de inkomende mail moeten instellen.

Hoe je dat doet in thunderbird zou ik niet weten, ik gebruik geen thunderbird.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

Dat heb ik gedaan en dan komt deze melding: Verzenden van het bericht is mislukt.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 16 april 2023
Anita 64 schreef:

De mailserver antwoordde: Unable to relay without authentication..

En dus heb je het nog niet gedaan!

Plaats anders eens een screenshot van de uitgaande mail instellingen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2023

Plaatje:

Dit zijn de juiste instellingen. 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 april 2023

o super bedankt je bent een topper. de mail doet het weer