Hallo @dikkiedirk , @schnumi en @Adwindk ,
De reden voor jullie problemen met uitgaande e-mail kun je mogelijk terugvinden in het verhaal hieronder:
KPN vindt online veiligheid erg belangrijk. Daarom gaan we onveilig uitgaand e-mailen blokkeren. Zo beschermen we nog beter tegen misbruik. Onveilig e-mails versturen maakt het voor hackers namelijk extreem makkelijk om e-mailberichten van onze klanten te onderscheppen. Zo is een datalek snel veroorzaakt en dat willen we uiteraard niet.
Voor klanten die een KPN e-mailadres gebruiken en hun e-mail automatisch instellen volgens het stappenplan, verandert er niets. Dit automatische stappenplan doorloopt de juiste stappen met de goede en veilige instellingen. Voorbeelden van KPN e-mailadressen zijn: planet.nl, hetnet.nl en freeler.nl.
Deze groep klanten kan geen e-mails vesturen vanaf 1 augustus
Een kleine groep klanten kiest ervoor om handmatig hun e-mail in te stellen. Ze gebruiken de uitgaande mailserver SMTP.kpnmail.nl zonder een beveiligde verbinding te gebruiken en zonder hun e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Vanaf 1 augustus werkt bij deze klanten het versturen van uitgaande e-mail via het netwerk van KPN niet meer. De e-mail blijft in ‘Postvak UIT’ staan en komt dus niet bij de ontvanger aan.
Stel de e-mail goed in
Klanten die na het handmatig instellen van hun e-mailprogramma, geen e-mailberichten kunnen versturen via het KPN netwerk. Het juiste proces om hun e-mailprogramma in te stellen, is te vinden op op onze website.