Skip to main content
Antwoord

MS Office geïnstalleerd, Outlook activeren lukt niet

  • April 10, 2024
  • 19 reacties
  • 175 keer bekeken

Heb een nieuwe Microsoft Office geïnstalleerd, maar ik krijg Outlook niet geactiveerd. 

Beste antwoord door TDN

@AndreASnippe Dit het Outlook van windows, klik op zoeken en tik outlook in, dan krijg je het resultaat met de link tot jouw nieuwe Office Outlook, die kan je openen en op desktop/taskbak vastpinnen en de niet meer geldige windows-outlook verwijderen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 10, 2024

Hallo @AndreASnippe ,

Krijg je Outlook in zijn geheel niet aan de praat omdat de activatie door Microsoft niet plaatsvindt, of

Kun je je emailadressen van KPN niet in Outlook krijgen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2024

Ik krijg mijn mailadres van kKPN niet in Outlook. Ik krijg de melding 'Er is iets misgegaan en uw account is niet ingesteld in Outlook. Prrobeer het opnieuw. Neem contact op met de e-mailbeheerder als het probleem zich blijft voordoen'


JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 10, 2024

Even met MS contact opnemen @AndreASnippe , zijn erg aan het rommelen met de accounts, ten nadele van de klant, heeft KPN geen invloed op.

 


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als aanvulling: Controleer ook of je de juiste instellingen voor e-mail gebruikt. Dit zijn de instellingen die je moet hebben:

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Voor stap-voor-stap hulp bij het instellen van jouw e-mail, klik hier: E-mail op Outlook 2019 en 2016 instellen en verwijderen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2024

Ik krijg bij Outlook op 'meer' klik kan ik 'bestandslocatie open' maar ik krijg dan niet iets met postvak in zoals in de link hierboven. Ik probeer een printscreen toe te voegen. 

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 13, 2024

@AndreASnippe Dit het Outlook van windows, klik op zoeken en tik outlook in, dan krijg je het resultaat met de link tot jouw nieuwe Office Outlook, die kan je openen en op desktop/taskbak vastpinnen en de niet meer geldige windows-outlook verwijderen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2024

Wanneer ik zoek op Outlook krijg ik veel mogelijkheden. Ik wil geen Outlook downloaden. Het zou toch in mijn Office moeten zitten?

 


  • April 13, 2024

@AndreASnippe Er staat toch openen bij, wat gebeurd er dan als je daarop klikt?

Antwoord van @TDN klopt niet, niets duid erop dat het een ongeldige link is.

Als je met de rechtermuisknop op een startmenu item klikt staat er nooit een optie openen bij want dat doe je normaal door erop te klikken.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2024

Wanneer ik op ' openen' klik kom ik in het menu waar je probeert verbinding te maken en dat is dus wat niet lukt 

 


  • April 13, 2024

Daar kies je dan voor Geavanceerde opties en dan zou je de mogelijkheid moeten krijgen om je account handmatig in te stellen.

Bij het handmatig instellen gebruik je dan de instellingen die Denise van KPN hierboven gegeven heeft.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2024

Wanneer ik kies voor 'handmatig instellen' en ik kies daarna voor 'outlook' dan krijg ik dit:

 


  • April 13, 2024

Je moet daar niet voor outlook maar voor andere of IMAP kiezen, plaats anders ook een schermafbeelding van die keuzes als het niet duidelijk is.

Met outlook bedoelen ze namelijk een outlook account en dat is wat anders dan een KPN mailaccount.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2024

Ik heb nu gekozen voor IMAP en krij dit:

 


  • April 13, 2024

Mooi, daar moet je zijn.

Bij Inkomende e-mail Server vul je imap.kpnmail.nl in, bij poort 993 en versleuteling SSL of SSL/TLS

Bij Uitgaande e-mail Server vul je smtp.kpnmail.nl in, bij poort 587 en versleuteling STARTTLS

 

Voor beide moeten ook je inlognaam (= je e-mailadres) en het wachtwoord ingevuld worden, waarschijnlijk op de volgende pagina.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2024

Ik heb dit ingevuld:

En daarna mijn email wachtwoord en vervolgens op verbinding maken en dan krijg ik dit:

 


  • April 15, 2024

Dat zijn de goede gegevens, als je niet kan aanmelden dan gebruik je waarschijnlijk toch een fout e-mailadres of wachtwoord.

Je gebruikt wel het wachtwoord van dat mailaccount en niet per ongeluk die van je KPN ID?

Lukt het wel om met dat e-mailadres en wachtwoord in te loggen via webmail: https://webmail.kpnmail.nl ?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2024

Inloggen bij webmail lukt wel met mijn e-mailasres en dit wachtwoord. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2024

Ik ontving een tekstbericht van Microsoft in mijn e-mail en toen ik daarna nog een keer probeerde kanmatig in te loggen lukte het wel!

Super bedankt voor het meedenken!!


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is, @AndreASnippe!