Sinds decennia gebruik ik zonder problemen MS Outlook 2002 met een KPN-alias : @hetnet.nl, maar na aansluiting op de glasvezelkabel op mijn Experia Box v10 (WAN) kan ik alleen nog mail ontvangen maar niet verzenden.De te verzenden mails blijven hangen in het POSTVAK UIT. In het begin,als ik klikte op 'verzenden' van de e-mails in POSTVAK uit verscheen er de volgende error:


Het e-mailaccount is hieronder weergegeven.

Bij Accountinstellingen testen treedt na 2 tests een pauze op,daarna worden de testen wel voltooid maar verschijnt er een error.


De KNP-servicetool geeft aan dat e-mailadres en gebruikersnaam niet overeenkomen maar de inloggegevens zijn onveranderd gebleven en ik kan er gewoon mee inloggen bij KPN-webmail.
Via allerlei tips en info op deze site heb ik o.a. via 'meer instellingen' in het account een vinkje gezet bij 'verificatie vereist voor uitgaande mail ' en bij 'verbinding' andere poortnummers ingevuld, incl. vinkjes bij SSL. Niks werkt.T e verzenden mails worden niet verzonden.


Ik heb zelfs een extra account toegevoegd met de nieuwste door KPN vereiste gegevens,incl. smtp.kpnmail.nl,verificatie uitgaande mail en poortaanpassingen
Dit geeft alleen maar errors bij testen van het account




Zit de fout in het type verbinding,waarbij in het account nog LAN-netwerk staat waar het nu WAN is geworden? Maar hoe kan ik dan toch e-mail blijven ontvangen via POP? Wie weet een oplossing? @Nick83? Er zijn veel mailadressen opgeslagen in het account,ook is er een omvangrijk archief.
Er is me veel aangelegen om een oplossing te vinden voor het probleem.