Skip to main content
Antwoord

Ik kan geen email verzenden, serverfout 550

  • March 31, 2025
  • 2 reacties
  • 112 keer bekeken

Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is ****@hetnet.nl


Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Server: 'smtp.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door eagle3824

Het antwoord staat al in de foutmelding. Om mail te kunnen versturen moet je je aanmelden bij de mailserver. Ook wordt poort 25 niet meer gebruikt dit moet 587 zijn.

op deze: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc pagina vindt je meer informatie hoe je e.e.a. juist instelt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Het antwoord staat al in de foutmelding. Om mail te kunnen versturen moet je je aanmelden bij de mailserver. Ook wordt poort 25 niet meer gebruikt dit moet 587 zijn.

op deze: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc pagina vindt je meer informatie hoe je e.e.a. juist instelt.


Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jannie1Elzen. Dit klinkt inderdaad alsof de instellingen niet helemaal kloppen. Heb je ze al na kunnen lopen en aanpassen na het bericht van eagle? Ik denk dat het daarmee weer zal werken.