Skip to main content
Beantwoord

Kan geen email verzenden maar wel ontvangen, foutcode 421

  • April 1, 2025
  • 7 reacties
  • 140 keer bekeken

Bij email verzenden krijg ik steeds “fout bij verzenden/ontvangen. Ontvangen doet ie wel alleen verzenden niet. Het lukt wel via webmail, maar thuis niet.

Ik krijg dan de melding:

 
De reactie van de server was: 421 Cannot connect to SMTP server 195.121.65.26 (195.121.65.26:25), connect error 10060

Beste antwoord door WMG-N

@EssieN 

Heb je wel de goede emailinstellingen gebruikt ?

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 1, 2025

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 1, 2025

@EssieN 

Heb je wel de goede emailinstellingen gebruikt ?

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc


  • April 1, 2025

...
De reactie van de server was: 421 Cannot connect to SMTP server 195.121.65.26 (195.121.65.26:25), connect error 10060

Hallo ​@EssieN 

 

Je gebruikt kennelijk nog de oude instellingen in je mailprogramma (poort 25), die aanpassen naar de juiste (poort 587), zie de link van WMG-N.

Je moet bij gebruik van poort 587 ook authenticatie instellen, dus gebruikersnaam en wachtwoord.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2025

Jazeker via webmail niets aan de hand. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@EssieN. Welkom op de community! Wat vervelend dat je problemen hebt met het verzenden van e-mail! De foutmelding die je krijgt (421 Cannot connect to SMTP server) duidt vaak op een probleem met de verbinding naar de e-mailserver. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld een verkeerde configuratie van je e-mailinstellingen of een probleem met je internetverbinding.

Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen:

  1. Zorg ervoor dat de instellingen voor uitgaande e-mail (SMTP) correct zijn. KPN gebruikt vaak smtp.kpnmail.nl en poort 587 met TLS voor veilige verbindingen.

  2. Als je een VPN gebruikt, kan dit soms de verbinding met de SMTP-server verstoren. Probeer de VPN tijdelijk uit te schakelen.

Als je dit geprobeerd hebt en het probleem blijft bestaan, kun je het beste contact opnemen met de KPN-klantenservice.

Laat het weten als je nog vragen hebt!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2025

...
De reactie van de server was: 421 Cannot connect to SMTP server 195.121.65.26 (195.121.65.26:25), connect error 10060

Hallo ​@EssieN 

 

Je gebruikt kennelijk nog de oude instellingen in je mailprogramma (poort 25), die aanpassen naar de juiste (poort 587), zie de link van WMG-N.

Je moet bij gebruik van poort 587 ook authenticatie instellen, dus gebruikersnaam en wachtwoord.

Top!!! Dank jullie allen. Het werkt weer!!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2025

Allemaal bedankt!!! Ik kan weer emails verzenden dankzij jullie!!!!