Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik e-mailadressen die in gebruikt geweest zijn opnieuw aanmaken?

• June 19, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik wil een paar extra e-mail adressen omzetten naar individuele e-mail accounts. Deze adressen zijn al in gebruik geweest maar er is iets misgegaan met het overzetten. Omdat de adressen al gebruikt zijn, lukt het niet via MijnKPN. 

Beste antwoord door WMG-N

Het emailadres bestaat nog wel ? Je kunt nog wel email ontvangen en versturen mb.v. dat emailadres ? Dan moet het zichtbaar zijn in MijnKPN. (Zakelijk of Prive). Dan kan de KPN klantenservice dat emailadres overzetten naar het zakelijke abonnement (als een apart emailaccount of als alias).

Als je de foutmelding “Emailadres bestaat al” krijgt o.i.d. dan staat er nog een "reservering” op. Die reservering kan de KPN klantenservice Zakelijk (tel. 0800 - 0403 ) opheffen. Dan kan dat emailadres opnieuw worden aangemaakt worden door jouw. Dan is helaas wel al de oude email bij dat account verdwenen.

3 reacties

Ik heb een tijdje terug mijn abonnementen van prive naar zakelijk omgezet. Daarbij is er het een en ander misgegaan met de e-mail. Het meeste is inmiddels opgelost maar ik had voor mijn vrouw een extra @hetnet.nl mailadres aangemaakt en daar kan ik nu niet meer bij. Is dit nog te redden? 

Admin: topic samengevoegd met je bestaande topic

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Het emailadres bestaat nog wel ? Je kunt nog wel email ontvangen en versturen mb.v. dat emailadres ? Dan moet het zichtbaar zijn in MijnKPN. (Zakelijk of Prive). Dan kan de KPN klantenservice dat emailadres overzetten naar het zakelijke abonnement (als een apart emailaccount of als alias).

Als je de foutmelding “Emailadres bestaat al” krijgt o.i.d. dan staat er nog een "reservering” op. Die reservering kan de KPN klantenservice Zakelijk (tel. 0800 - 0403 ) opheffen. Dan kan dat emailadres opnieuw worden aangemaakt worden door jouw. Dan is helaas wel al de oude email bij dat account verdwenen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@MartijnJFransen. Welkom op de community! Zou je de vragen van ​@WMG-N hierboven willen beantwoorden? 

Het emailadres bestaat nog wel ? Je kunt nog wel email ontvangen en versturen mb.v. dat emailadres ?

Wanneer je niet meer gebruik kan maken van het e-mailadres kan het zijn dat er nog een reservering op het e-mailadres staat. Een reservering verdwijnt vaak automatisch na drie maanden. Daarna kan het e-mailadres opnieuw worden aangemaakt.