Skip to main content
Storing

[OPGELOST] Storing iTV, vermoedelijk regio Zuid-Holland

  • 16 januari 2021
  • 26 reacties
  • 4396 keer bekeken
[OPGELOST] Storing iTV, vermoedelijk regio Zuid-Holland
Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25

Storing iTV

Er komen op dit moment meldingen binnen van storingen met interactieve televisie, op basis van de meldingen vermoedelijk beperkt tot regio Zuid-Holland. Dit is inmiddels opgepakt door de technische dienst die het nu in onderzoek heeft. 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 17-01-2021  10.30 uur: De verstoring is opgelost.

 

Eindtijd

17-01-2021

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021

We hebben geen ontvangst van de tv

We hebben het modem al van stroom gehaald 

Het is storing stb/nmc 400

 

Admin: samengevoegd met storingstopic


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 16 januari 2021

Nu ineens melding “Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken” op alle aangesloten ontvangers.

Rechtstreeks bekabeld op experiabox aangesloten. Reset van experiabox en ontvanger geeft geen oplossing.

Vanmiddag nog geen last...

Iemand ook deze problemen?


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021

ik krijg op allebij mijn televiesies de foutcode stb-nmc-400 alles gedaan zoals ze zeiden maar geen succes. misschien iemand een idee?

 

Admin: samengevoegd met storingstopic


Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 16 januari 2021
Avee66 schreef:

Nu ineens melding “Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken” op alle aangesloten ontvangers.

Rechtstreeks bekabeld op experiabox aangesloten. Reset van experiabox en ontvanger geeft geen oplossing.

Vanmiddag nog geen last...

Iemand ook deze problemen?

Er is weer een storing gaande bij KPN, net als eerder vandaag, kijk maar op allestoringen.nl. Daar zal dit ook wel mee te maken hebben. 


  • Slimmerik
  • 52 reacties
  • 16 januari 2021

Ik krijg ook sinds 30min de code.

Alles al geprobeerd.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021

ik heb een storing 

mijn tv geef aan,zender niet beschikbaar ,

alles al geprobeerd maar niks helpt


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 januari 2021

Off-topic:

Oeps ... zeker sneeuw op het scherm. :thinking:


Jasper van KPN
Moderator

Hi all, zoals jullie zien hebben we jullie berichten uit verschillende andere topics samengevoegd met dit topic. De storing is bij ons bekend, het is in onderzoek bij de specialisten! Zodra we meer weten zullen we dat in dit topic met jullie delen.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 januari 2021

Storing stb- nmc-400 krijg het niet voor elkaar.

alles al gedaan wat er voor staat 

kan wel terug kijken???


  • 2 reacties
  • 16 januari 2021

Ik krijg geen beeld, code stb-nmc-400. Alle stappen doorlopen maar nu zelfs geen beeld meer.


famavddool
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021

Ja , hier ook (Nieuw Lekkerland) stb-nmc-400 

Na herladen software via menu….na 20 procent foutcode 301 “kan software niet laden”

we gaan braaf afwachten totdat het wel lukt…..

 

Hopelijk vanavond nog...

 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 januari 2021
AdrieHOF schreef:

Storing stb- nmc-400 krijg het niet voor elkaar.

alles al gedaan wat er voor staat 

kan wel terug kijken???

Gelukkig dat het niet aan mij ligt, bijna een huwelijkscrisis 😂😂


  • Slimmerik
  • 52 reacties
  • 16 januari 2021
AdrieHOF schreef:
AdrieHOF schreef:

Storing stb- nmc-400 krijg het niet voor elkaar.

alles al gedaan wat er voor staat 

kan wel terug kijken???

Gelukkig dat het niet aan mij ligt, bijna een huwelijkscrisis 😂😂

Ik kijk gewoon via de NPO en NLziet App:grin:


MariskaDJ
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021

Wat ik als zeer storend ervaar is de berichtgeving dat op de website al meer dan een uur staat: geen storing bekend. Als je op storingen.nl kijkt en hier blijkt dat wel degelijk. En oja, als je alle stappen doorlopen hebt en contact wil kom je niet uit bij een telefoonnummer maar bij een FAQ. Niet klantvriendelijk. Heel erg slecht dit alles. Sinds ik vanuit Telfort gedwongen ben tot KPN heb ik heel regelmatig storingen! 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2021
Paul_ schreef:

Storing iTV

Er komen op dit moment meldingen binnen van storingen met interactieve televisie, op basis van de meldingen vermoedelijk beperkt tot regio Zuid-Holland. Dit is inmiddels opgepakt door de technische dienst die het nu in onderzoek heeft. 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Verwachte eindtijd

Nog niet bekend. 

Software update ook niet meer

 


BBanaan
Helper
  • Helper
  • 35 reacties
  • 16 januari 2021

F301 storing


  • Topper
  • 18 reacties
  • 16 januari 2021
Paul_ schreef:

Storing iTV

Er komen op dit moment meldingen binnen van storingen met interactieve televisie, op basis van de meldingen vermoedelijk beperkt tot regio Zuid-Holland. Dit is inmiddels opgepakt door de technische dienst die het nu in onderzoek heeft. 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Verwachte eindtijd

Nog niet bekend. 

 

 

Volgens de klantenservice, waar ik een half uur mee bezig ben geweest wordt de verstoring veroorzaakt door de landelijke update die aangekondigd was.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 januari 2021

Storing ook in Houten bij het terugkijken van Brigit Kaandorp, na ongeveer 1,5 uur kijken

 

 


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 januari 2021
moltien schreef:

Storing ook in Houten bij het terugkijken van Brigit Kaandorp, na ongeveer 1,5 uur kijken

Ik woon ook in Houten maar ik heb geen problemen ervaren.

Welke foutmelding heb je dan gehad?


  • Topper
  • 18 reacties
  • 16 januari 2021
wjb schreef:
moltien schreef:

Storing ook in Houten bij het terugkijken van Brigit Kaandorp, na ongeveer 1,5 uur kijken

Ik woon ook in Houten maar ik heb geen problemen ervaren.

Welke foutmelding heb je dan gehad?

Waarschijnlijk de Storing stb- nmc-400 foutcode die heel veel mensen gehad hebben want daar gaat deze topic over.


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 16 januari 2021
Greeny3361 schreef:
wjb schreef:
moltien schreef:

Storing ook in Houten bij het terugkijken van Brigit Kaandorp, na ongeveer 1,5 uur kijken

Ik woon ook in Houten maar ik heb geen problemen ervaren.

Welke foutmelding heb je dan gehad?

Waarschijnlijk de Storing stb- nmc-400 foutcode die heel veel mensen gehad hebben want daar gaat deze topic over.

We keken Brigit Kaandorp op een later tijdstip terug via het menu van de gids. Ik kreeg geen foutcode te zien, het beeld bevroor en de video deed niets meer. Het enige wat we konden doen was de stekker eruit halen en opnieuw laten opstarten.

We hebben jammer genoeg het laatste stuk van de uitzending gemist.

Nu zouden we het wel weer opnieuw kunnen kijken maar dan moeten we weer van het begin af aan kijken want je kunt bij SBS6 niet doorspoelen :( 


  • Topper
  • 18 reacties
  • 17 januari 2021
moltien schreef:
Greeny3361 schreef:
wjb schreef:
moltien schreef:

Storing ook in Houten bij het terugkijken van Brigit Kaandorp, na ongeveer 1,5 uur kijken

Ik woon ook in Houten maar ik heb geen problemen ervaren.

Welke foutmelding heb je dan gehad?

Waarschijnlijk de Storing stb- nmc-400 foutcode die heel veel mensen gehad hebben want daar gaat deze topic over.

We keken Brigit Kaandorp op een later tijdstip terug via het menu van de gids. Ik kreeg geen foutcode te zien, het beeld bevroor en de video deed niets meer. Het enige wat we konden doen was de stekker eruit halen en opnieuw laten opstarten.

We hebben jammer genoeg het laatste stuk van de uitzending gemist.

Nu zouden we het wel weer opnieuw kunnen kijken maar dan moeten we weer van het begin af aan kijken want je kunt bij SBS6 niet doorspoelen :( 

Ach, als dat in deze tijd voor jullie een probleem is haak ik bij deze af.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 januari 2021

We moeten moeten dan maar minstens een maand gratis iTV krijgen en anders naar een concurrent gaan. 


Jacco76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 17 januari 2021

Wel bijzonder. Ik heb deze foutmelding al maanden zo nu en dan (soms weken geen last en dan begint het weer) en KPN ontkent dat het bij hen vandaan komt, want het zou aan het klanten thuisnetwerk liggen.

Ik hoop van harte dat dit nu ook eens onderzocht wordt.

KPN kan dit probleem niet blijven ontkennen!


Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 17 januari 2021

@Jacco76   Hallo Jacco , zeer herkenbaar , heb dezelfde ervaring.

Afgelopen halfjaar nog nooit zo vaak/veel IPTV  storingen ervaren. En KPN  maar ontkennen.

Of beeld hapert , of blokjes in beeld , of spontaan herstarten  het forum staat er vol van.

Dat het gisteravond weer fout ging,  tja de klanten testen  de software van KPN in de praktijk .

Daarom vond de uitrol niet dagelijks plaats mee om de paar dagen : lees even kijken of het netwerk nu wel in de lucht blijft.

Voorlopig zijn we er nog niet vanaf van dit soort (door KPN zelf veroorzaakte) problemen .