Op al mijn 3 TV tyoestellen met Arris box (2 maal 2959 v2) krijg ik het 20p scherm te zien. Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd; daaronder; boxn en Experia Moden (v10) van stroom gehaald (meerdere minuten), idem glasvezelbox. Geen effect bij alle drie boxen. Ter info; een Arris box deed het bij aanvang wel; uitgerekend de slaapkamerbox die vrijwel nooit aan staat; deze in huiskamer geplaatst, maar ook toen startte het update proces met een identieke ‘hold up’ op 20%. Dat is nu na 4 full stop pogingen nog steeds zo. Internet is okay.
Beantwoord
3 Arris ontvangers via switches aangesloten blijven op 20% hangen bij het updaten via switch
Beste antwoord door Hans van Duuren
Goedemorgen Thomas, dank voor de snelle respons.
Ik heb eerst al mijn switches even nagelopen.
- De huiskamer TV en slaapkamer TV hangen beide aan dezelfde Netgear Prosafe GS108E die rechtstreeks op de Experiav10 aangesloten zit.
- De studeerkamer TV idem hangt idem aan een daar gestationeerde Netgear Prosafe GS108E, welke op haar beurt leidt naar de eerder genoemde GS108E-switch in de huiskamer.
- N.B.: (In de garage-meterkast gebruik ik ook een Netgear Prosafe GS108E en SG105S-TL voor surveillance camera doeleinden).
Ik heb vervolgens alle drie tv-ontvangers naast elkaar in de huiskamer in test-opstelling gezet; d.w.z. direct op de Experia aangesloten. En met succes. Weliswaar na enig herstarten op de bekende 20P-full stop en 301 foutmelding. Maar toch; alle drie tv-ontvangers werkten daarna op die directe modem aansluiting. Daarop heb ik de huiskamer TV weer met de GS108E-switch verbonden en die met de Experia. Na een korte herstart functioneert de TV. Ook de beide andere TV’s functioneren nu op de resp. kamers.
Conclusie:
- Aangezien ik voorzien ben van GS108E switches met IGMP-snooping (ik heb adviezen gevolgd bij aanschaf)lijkt een verheerde switch dus niet per se de oorzaak van mijn problemen (wel kan het de instellingen betreffen van deze managed switches?);
- Alles werkt nu, maar voorwaardelijk: bij een update van de ontvanger(s) door KPN is het blijkbaar nodig in een vergelijkbare situatie met switches, elk van de tv-ontvangers voor de correcte uitvoering van die update rechtstreeks te koppelen met het Experia-modem. Na de update kan ik dan de ontvangers weer terug plaatsen (los uiteraard van ad. 1 eventuele instellingsaanpassingen bij de switch).
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.