Skip to main content

[Opgelost] KPN iTV app streamen via Chromecast lukt niet, melding 'Er is iets misgegaan'

  • 15 december 2021
  • 47 reacties
  • 2889 keer bekeken
[Opgelost] KPN iTV app streamen via Chromecast lukt niet, melding 'Er is iets misgegaan'
Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Storing streamen iTV app via Chromecast

Er zijn momenteel meerdere klanten die aangeven dat ze de iTV app niet kunnen streamen via de Chromecast. Wij hebben nog onvoldoende informatie om te kunnen zeggen wat er aan de hand is, daarom verzamelen we zoveel mogelijk voorbeelden en geven deze intern door.

 

Mocht jij op dit topic beland zijn, omdat je dit probleem ook ervaart, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en je klantnummer en dat hieronder laten weten? Zo kunnen we het snelst de voorbeelden doorgeven.

 

Zodra we een update hebben, zullen we dat in dit topic plaatsen. Excuses voor het ongemak!

 

17-12-2021: Er was inderdaad een storing met het casten, dit is sinds gisteravond weer opgelost

 

 

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Eddie123
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 december 2021

Als ik kpn app stream naar mijn tv krijg ik dit in beeld. Netflix enzo lukt wel.

 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 december 2021

Ja hoor heb ik ook vanaf vanmiddag. Netflix ok evenals YouTube.

2 chromecasts op 2 tv,'s

2 apps kpnitv op 2 samsungs A51 en A 52

Jaap


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 december 2021

Heeft maanden gewoongewerkt. Ook vanaf de kpn tv website lukt het niet. Zelfde beeld "Er is ietsmisgegaan"


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 15 december 2021

Ha @Eddie123 en @Jaap van N, wat balen dit :(. We krijgen meerdere berichten, maar hebben nog niet echt duidelijk of er nu een storing is o.i.d. Zouden jullie in ieder geval je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan geven wij intern door dat jullie hier tegenaan lopen!


  • Topper
  • 14 reacties
  • 15 december 2021

KPN ITV kan niet casten met de Chromecast. Met Youtube en andere apps lukt het streamen wel. Is deze storing bekend?


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 december 2021

Precies hetzelfde bij mij, kan niet casten naar tv vanaf laptop en ook niet van gsm.

Netflix en npo lukt wel om te casten dus er is iets mis met KPN ITV.

alles al geprobeerd. KPN help aub snel.


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 december 2021
Marcia_ schreef:

Ha @Eddie123 en @Jaap van N, wat balen dit :(. We krijgen meerdere berichten, maar hebben nog niet echt duidelijk of er nu een storing is o.i.d. Zouden jullie in ieder geval je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan geven wij intern door dat jullie hier tegenaan lopen!

Graag spoed aub help


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 december 2021

Er is iets mis KPN ITV

Er is niets mis met chromecast of laptop of modem of pc of wat dan ook


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met de app, ook ik kan er geen gebruik van maken, ik werk wel via AirPlay met mijn iPhone. Ik zie dit beeld: 

En daarna alleen maar geluid. 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 december 2021

@Marcia_ 

Details staan op mijn profiel.

T.i. ook de NPO app werkt wel

Jaap


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
egeltje12 schreef:

Graag spoed aub help

@egeltje12 ik ben bang dat dit niet zo snel gaat, als het blijkt dat er in de app een “bug” zit, dan zal er morgen naar gekeken worden. Want die ontwerpers van die app is nu natuurlijk vrij. 


  • Topper
  • 14 reacties
  • 15 december 2021

Ja! Hier ook hetzelfde probleem.

chromecasten gewisseld, en geprobeerd te casten via PC..geen verbinding mogelijk (foutmelding zoals eerder gemeld).

 

graag actie KPN om dit zsm op te lossen! 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 december 2021

Hoi Eddie 

 

 

ik heb precies het zelfde ! Ik kan wel stresmen naar Netflix en YouTube . Niet meer naar kpn sinds vanavond ! Ik krijg de zelfde melding als jij ! @Marcia_ is er een storing ? 


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 15 december 2021

Ook hier lukt het momenteel niet om naar een Chromecast te casten vanuit de iTV app terwijl Netflix probleemloos wertkt.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 15 december 2021

Hallo iedereen, ik heb even een storingstopic aangemaakt en al jullie reacties hierheen verplaatst. Er lijkt inderdaad iets niet in orde. Degene diens forumprofiel aangevuld is met zijn/haar gegevens, zal ik als voorbeeld doorgeven. Mocht jouw profiel nog niet geüpdatet zijn, vul 'm dan even in en laat dat hier weten. Des te meer voorbeelden we hebben, des te sneller hopelijk duidelijk is wat er aan de hand is. Excuses voor het ongemak!


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Beste mensen,

Ik denk dat ik de storing heb gevonden, het schermresolutie staat bij mij op “Automatisch”, ik heb hem voor de grap op “1080p” gezet. Wat dacht je wat er gebeurde? Ik heb beeld op de tv. De bug zit denk ik als die beeldresolutie op “Automatisch” staat. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

UPDATE: 

Ik hem weer teruggezet op automatisch, (beeldresolutie) en de app werkt gewoon weer bij mij. 

Vreemde situatie met de ITV app. 


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 15 december 2021
Dennis Schreve schreef:

Beste mensen,

Ik denk dat ik de storing heb gevonden, het schermresolutie staat bij mij op “Automatisch”, ik heb hem voor de grap op “1080p” gezet. Wat dacht je wat er gebeurde? Ik heb beeld op de tv. De bug zit denk ik als die beeldresolutie op “Automatisch” staat. 

Op Android heb je geen keuze voor "Automatisch" maar alleen de keuze tussen laag, gemiddeld of hoog.

 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Op Android heb je geen keuze voor "Automatisch" maar alleen de keuze tussen laag, gemiddeld of hoog.

 

Maar @wjb werkt ie ook weer bij jou?


  • Topper
  • 14 reacties
  • 15 december 2021

Hier nog steeds hetzelfde probleem; in de tussentijd niets veranderd.. 😔


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 15 december 2021
Dennis Schreve schreef:

Maar @wjb werkt ie ook weer bij jou?

Nee, nog niet.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Jeroen G schreef:

Hier nog steeds hetzelfde probleem; in de tussentijd niets veranderd.. 😔

Heb je eens bij het “tandwieltje” gekeken? En kun je daar jou resolutie veranderen? Gewoon effe testen, zo heeft @Marcia_ meer info. 😉


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:
Dennis Schreve schreef:

Maar @wjb werkt ie ook weer bij jou?

Nee, nog niet.

Vreemd dat ie dan bij mij wel werkt, maar heb hem nu via de telefoon lopen. Maar valt me op dat ie af en toe stil staat en daarna doorgaat. Maar nu blijft ie hangen of de naald blijft hangen! 😂🙈


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 15 december 2021
Dennis Schreve schreef:
wjb schreef:
Dennis Schreve schreef:

Maar @wjb werkt ie ook weer bij jou?

Nee, nog niet.

Vreemd dat ie dan bij mij wel werkt, maar heb hem nu via de telefoon lopen. Maar valt me op dat ie af en toe stil staat en daarna doorgaat. Maar nu blijft ie hangen of de naald blijft hangen! 😂🙈

Jij gebruikt iOS en ik gebruik Android.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Jij gebruikt iOS en ik gebruik Android.

😁😜