Skip to main content
Beantwoord

Hoe ruil ik de TV-ontvanger om voor een bluetooth 4k ontvanger?


Ik heb een aantal van de gerelateerde topics doorgelezen om te voorkomen dat ik deze vraag moet stellen, maar ik kan helaas nog geen sluitend antwoord vinden.

Ik zou graag één van mijn huidige HMB2260 v2 ontvangers willen omruilen voor een nieuw 4k exemplaar die via Bluetooth bediend kan worden. Ik lees dat dit mogelijk is door een 4k-zenderpakket aan te zetten, dat is mij ook eerder vandaag aan de telefoon verteld. Dit lukt echter zowel via de ontvanger zelf maar ook via mijn abonnementgegevens via internet niet. 

Wie kan mij vertellen waar ik deze optie activeer (en dus een nieuwe ontvanger toegezonden zou moeten krijgen) en wat de kosten hiervoor per maand zijn? 

Ik heb momenteel een Hussel Internet 50 Mbit/s abonnement met interactieve tv, opnemen en 2 ontvangers. Ik zou graag de ontvanger in de woonkamer willen vervangen voor een model met bluetooth.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hoi @Jotib.

We kunnen de huidige tv-ontvanger niet zomaar omruilen voor een 4K tv-ontvanger. Maar als je het 4K-pakket aanzet, krijg je automatisch een 4K tv-ontvanger toegestuurd. Ter vervanging van jouw huidige tv-ontvanger. Omdat je daar geen 4K content mee kan kijken.

Het is alleen wel zo dat het 4K-pakket op dit moment alleen aangezet kan worden door de telefonische klantenservice. Dit is niet mogelijk via MijnKPN. Je moet dus even bellen met 0800 0402. Dit kan op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 8:00 en 17:00 uur.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Beste @Jotib,

Om een 4K abonnement het hebben bij KPN moet je een internetverbinding hebben van 100 Mbit/s.

Daarom kun je geen 4K abonnement afsluiten omdat je een 50 Mbit/s hebt. Je zou dan naar 100 Mbit/s moeten gaan, maar de vraag is… wat is op jou adres maximaal haalbaar? 


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022

Hoi @Dennis Schreve ,

Je hebt geen 100mbps abonnement nodig maar op je adres moet minimaal 100mbps leverbaar zijn.

Ik maakte dezelfde fout als jij en toen werd mij verteld dat dat niet klopte(volgens mij door peterG):)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 mei 2022

Ik las dat 1.000 Mbit/s mogelijk is. Maar dat verhoogt dus de maandelijkse kosten van mijn abonnement en dan nog de kosten voor het 4k pakket. Dan ben ik eerst benieuwd naar het totale kostenplaatje.


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022
Jotib schreef:

Ik las dat 1.000 Mbit/s mogelijk is. Maar dat verhoogt dus de maandelijkse kosten van mijn abonnement en dan nog de kosten voor het 4k pakket. Dan ben ik eerst benieuwd naar het totale kostenplaatje.

Dan kan gewoon 4K zonder snelheidsverhoging, je kosten zijn dan 2.50,- bovenop wat je nu betaald per maand.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Jotib schreef:

Ik las dat 1.000 Mbit/s mogelijk is. Maar dat verhoogt dus de maandelijkse kosten van mijn abonnement en dan nog de kosten voor het 4k pakket. Dan ben ik eerst benieuwd naar het totale kostenplaatje.

Dus je hebt glasvezel @Jotib, dan is het vreemd dat je geen 4K pakket kunt bestellen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators, dan kunnen ze eventueel kijken wat er mis is.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
martijn197108 schreef:

Hoi @Dennis Schreve ,

Je hebt geen 100mbps abonnement nodig maar op je adres moet minimaal 100mbps leverbaar zijn.

Ik maakte dezelfde fout als jij en toen werd mij verteld dat dat niet klopte(volgens mij door peterG):)

@martijn197108, ja het is soms omslachtig. Volgens mij moet je spreken wat er minimaal nodig is om 4K te kunnen bestellen op je internetverbinding. Dat zou veel praktischer zijn, dan is het ook makkelijker te begrijpen.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12967 reacties
  • 31 mei 2022

Best wel jammer dat de Arris VIP 5202 voor vaste klanten alleen geleverd wordt, als je een 4K abonnement neemt.

Want ik lees dat veel klanten de bluetooth optie een echte aanvulling vinden.

Hopelijk gaat KPN dit beleid aanpassen, zodat iedereen de VIP5202 of de opvolger kan krijgen zonder 4K abonnement. 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
joop2011 schreef:

Best wel jammer dat de Arris VIP 5202 voor vaste klanten alleen geleverd wordt, als je een 4K abonnement neemt.

Want ik lees dat veel klanten de bluetooth optie een echte aanvulling vinden.

Hopelijk gaat KPN dit beleid aanpassen, zodat iedereen de VIP5202 of de opvolger kan krijgen zonder 4K abonnement. 

Dit doet KPN niet, dan zou het inhouden dat ze de 2260 en de 2952 gewoon weg moeten gooien? Niet echt milieubewust, toch?


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022
Dennis Schreve schreef:

Dit doet KPN niet, dan zou het inhouden dat ze de 2260 en de 2952 gewoon weg moeten gooien? Niet echt milieubewust, toch?

Dat niet alleen, voor sommige is de HMB2260 en vip2952 ook juist handiger door de schakelaar aan de achterkant,  het ledje aan de bovenkant, de jack en scart aansluiting,het display en dat die wat steviger staat.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12967 reacties
  • 31 mei 2022
Dennis Schreve schreef:
joop2011 schreef:

Best wel jammer dat de Arris VIP 5202 voor vaste klanten alleen geleverd wordt, als je een 4K abonnement neemt.

Want ik lees dat veel klanten de bluetooth optie een echte aanvulling vinden.

Hopelijk gaat KPN dit beleid aanpassen, zodat iedereen de VIP5202 of de opvolger kan krijgen zonder 4K abonnement. 

Dit doet KPN niet, dan zou het inhouden dat ze de 2260 en de 2952 gewoon weg moeten gooien? Niet echt milieubewust, toch?

 

Ik denk ook niet dat iedereen meteen de Arris VIP5202 wilt hebben.

Bijvoorbeeld ik zou het niet doen, zolang de 2260 en 2952 het doen.

En 4K abonnement vind ik voor die paar zenders te duur.

 

Maar als je de decoder achter de tv of in een kastje wilt zetten, dan is deze wel handig.

Aan die klanten denk ik dan.

 

En de VIP2952 VIP2260 zijn ondertussen wel oude beestjes. 

Ze doen het nog goed (gelukkig). 


  • 13282 reacties
  • 31 mei 2022
martijn197108 schreef:
Dennis Schreve schreef:

Dit doet KPN niet, dan zou het inhouden dat ze de 2260 en de 2952 gewoon weg moeten gooien? Niet echt milieubewust, toch?

Dat niet alleen, voor sommige is de HMB2260 en vip2952 ook juist handiger door de schakelaar aan de achterkant,  het ledje aan de bovenkant, de jack en scart aansluiting, en dat die wat steviger staat.

En het ontbreken van het display op de 5202! Vooral bij radioluisteren via een soundbar oid erg onhandig.


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022
Henk2304 schreef:
martijn197108 schreef:
Dennis Schreve schreef:

Dit doet KPN niet, dan zou het inhouden dat ze de 2260 en de 2952 gewoon weg moeten gooien? Niet echt milieubewust, toch?

Dat niet alleen, voor sommige is de HMB2260 en vip2952 ook juist handiger door de schakelaar aan de achterkant,  het ledje aan de bovenkant, de jack en scart aansluiting, en dat die wat steviger staat.

En het ontbreken van het display op de 5202! Vooral bij radioluisteren via een soundbar oid erg onhandig.

Inderdaad!Dat bedacht ik net ook, net 2 seconden voor je bericht aangevuld😉


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
joop2011 schreef:

Maar als je de decoder achter de tv of in een kastje wilt zetten, dan is deze wel handig.

Aan die klanten denk ik dan.

Maar dat heeft geen hoge prioriteit, en totaal zinloos. Daarom doet KPN het niet, mensen willen tegenwoordig alles hebben, en nieuwste van het nieuwste, in Afrika hebben ze dit soort dingen niet eens. 😉


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12967 reacties
  • 31 mei 2022
Dennis Schreve schreef:
joop2011 schreef:

Maar als je de decoder achter de tv of in een kastje wilt zetten, dan is deze wel handig.

Aan die klanten denk ik dan.

Maar dat heeft geen hoge prioriteit, en totaal zinloos. Daarom doet KPN het niet, mensen willen tegenwoordig alles hebben, en nieuwste van het nieuwste, in Afrika hebben ze dit soort dingen niet eens. 😉

 

Snap ik, maar zo nieuw zijn de 2260 en 2952 toch niet meer.

Ik heb ze beide al een aardig tijdje.

En ik denk niet dat er zoveel mensen zijn, die de 5202 willen hebben, denk jij van wel dan? 

Ook gezien de voordelen die de 2260 en 2952 hebben (al maak ik daar geen gebruik van en het Display vind ik persoonlijk ook niet nodig, je ziet op de tv op welke zender hij staat (toch)). 

En nieuwe abonnees krijgen hem zo wie zo. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 mei 2022
Dennis Schreve schreef:
Jotib schreef:

Ik las dat 1.000 Mbit/s mogelijk is. Maar dat verhoogt dus de maandelijkse kosten van mijn abonnement en dan nog de kosten voor het 4k pakket. Dan ben ik eerst benieuwd naar het totale kostenplaatje.

Dus je hebt glasvezel @Jotib, dan is het vreemd dat je geen 4K pakket kunt bestellen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators, dan kunnen ze eventueel kijken wat er mis is.

Had ik aangevuld, behalve de IBAN. Die is nu toegevoegd. Ik heb het hele interactieve tv menu doorgezocht maar ik kan dat pakket niet vinden. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12967 reacties
  • 31 mei 2022
Jotib schreef:
Dennis Schreve schreef:
Jotib schreef:

Ik las dat 1.000 Mbit/s mogelijk is. Maar dat verhoogt dus de maandelijkse kosten van mijn abonnement en dan nog de kosten voor het 4k pakket. Dan ben ik eerst benieuwd naar het totale kostenplaatje.

Dus je hebt glasvezel @Jotib, dan is het vreemd dat je geen 4K pakket kunt bestellen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators, dan kunnen ze eventueel kijken wat er mis is.

Had ik aangevuld, behalve de IBAN. Die is nu toegevoegd. Ik heb het hele interactieve tv menu doorgezocht maar ik kan dat pakket niet vinden. 

 

Welk pakket heb je?

Het kan inderdaad niet bij elk pakket.

Het kan wel zo wie zo als je Hussel hebt. 

 

En 1000 Mbs is inderdaad heel erg veel en duur.

Zelf heb ik 200/200 (dan heb je ook 5 x KPN veilig). 

100/100 is meestal ruim voldoende voor de meeste gebruikers.


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022
joop2011 schreef:

 

Snap ik, maar zo nieuw zijn de 2260 en 2952 toch niet meer.

Ik heb ze beide al een aardig tijdje.

En ik denk niet dat er zoveel mensen zijn, die de 5202 willen hebben, denk jij van wel dan? 

Ook gezien de voordelen die de 2260 en 2952 hebben (al maak ik daar geen gebruik van en het Display vind ik persoonlijk ook niet nodig, je ziet op de tv op welke zender hij staat (toch)). 

 

Klopt, maar toch werken ze nog steeds dikke prima. De v10 is ook ongeveer zo oud?Die is ook nog steeds de beste eigenlijk.Ik merk geen verschil tussen de vip2952 en vip5202 op het opstarten(en dan bedoel ik het opstarten met het welkom bij itv scherm)en software downloaden na.


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Jotib schreef:

Had ik aangevuld, behalve de IBAN. Die is nu toegevoegd. Ik heb het hele interactieve tv menu doorgezocht maar ik kan dat pakket niet vinden. 

@Jotib als je het 4K pakket bedoeld, die zul je niet vinden via interactieve tv menu. Dit kun je vinden in MijnKPN. En die pakketten van internet kun je ook vinden in MijnKPN


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022

Het 4k pakket is niet meer in mijnKPN te bestellen @Dennis Schreve , alleen via de klantenservice en het forum nog.


MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 165 reacties
  • 31 mei 2022

Hoezo is de Arris VIP2952 Bluetooth, eheee, volgens mij niet hoor!!


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022
MelskeH schreef:

Hoezo is de Arris VIP5202 Bluetooth, eheee, volgens mij niet hoor!!

In de begintijd van de vip5202 zat er nog geen Bluetooth afstandsbediening bij, maar inmiddels wel.De mensen die nog een Bluetoothloze afstandsbediening hebben kunnen er eentje met Bluetooth aanvragen via de klantenservice denk ik.

 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

 Toch vreemd dat ik het wel kan aangeven als “nieuwe klant.” Maar als “bestaande klant” Heb je die optie niet. 

En toch even gekeken in MijnKPN, ik kan hem wel uitzetten, dan zou “aanzetten” toch ook moeten kunnen? 🤔 

Hopelijk kan KPN dit eens uitleggen hoe het zit.

 


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
MelskeH schreef:

Hoezo is de Arris VIP2952 Bluetooth, eheee, volgens mij niet hoor!!

@MelskeH is jou afstandsbediening aan de achterkant zwart? Dan is het een bluetooth afstandsbediening.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 mei 2022

Toch wel gek dat ik met klantenservice bel vóór het openen van dit topic, en dat ik juist werd verwezen naar 'Mijn KPN' om het te activeren.

 

Via de chat regelen (las ik in een ander topic) lukt ook niet:

 

En telefonisch krijg ik dus niet het juiste antwoord.


  • 0 reacties
  • 31 mei 2022

Inderdaad, die chat is al weken offline, tenminste een medewerker krijg je er niet mee te spreken.

Ik zou gewoon nog een keer bellen, grote kans dat je dan iemand anders krijgt.