Skip to main content
Antwoord

KPN iTV app via Chromecast / mifi router lukt niet, melding 'Er is iets misgegaan'

  • September 6, 2022
  • 8 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik heb twee kpn simkaartjes, een daarvan gebruik ik op reis in een Huawei mifi router. Kpn iTV casten naar een chromecast 2 lukt niet. De melding “er is iets mis gegaan” verschijnt. YouTube en Netflix werken wel. 
Als ik de simkaart uit mijn telefoon in de mifi router doe kan ik wel casten via de kpn iTV app. Wat kan hier aan de hand zijn?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi @Gerard99! Ik begrijp dat je telefoon verbindt met het wifinetwerk dat uit je mifirouter komt. Op dat wifinetwerk zit ook je Chromecast 2, en daar cast je naar. Dat werkt voor YouTube en Netflix, maar niet voor onze iTV app, Viaplay en NPO Start. Dan verwacht ik niet dat het probleem hem in onze iTV app zit. Geven Viaplay en NPO Start dezelfde melding, of wordt daar iets anders weergegeven?

Welke APN instellingen gebruikt de simkaart die in je mifirouter zit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2022

Het is een Huawei E5785 mifi routet


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2022

Ik zie dat er zo’n acht maanden geleden een soortgelijke storing was. Toen was het een bug in de kpn iTV app. Wel gek dat bij mij het casten wel werkt met de kpn simkaart uit mijn telefoon, maar niet met de kpn simkaart, die ik een paar maanden geleden heb aangeschaft. 
Trouwens, de npo start app en Viaplay hebben hetzelfde probleem. YouTube en Netflix werken wel. 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 12, 2022

Hoi @Gerard99! Ik begrijp dat je telefoon verbindt met het wifinetwerk dat uit je mifirouter komt. Op dat wifinetwerk zit ook je Chromecast 2, en daar cast je naar. Dat werkt voor YouTube en Netflix, maar niet voor onze iTV app, Viaplay en NPO Start. Dan verwacht ik niet dat het probleem hem in onze iTV app zit. Geven Viaplay en NPO Start dezelfde melding, of wordt daar iets anders weergegeven?

Welke APN instellingen gebruikt de simkaart die in je mifirouter zit?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 12, 2022

Apn = internet

dit is bij beide simkaarten van kpn het geval. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 12, 2022

Het vreemde is dat, wanneer ik de simkaart in de mifi router vervang door de kpn simkaart uit mijn telefoon, ik wel kan casten vanuit de kpn tv app. 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 15, 2022

Wat is de apn van de simkaart uit je telefoon? Want als die het in de mifirouter wel doet, dan ligt het in ieder geval niet aan de router zelf. Als de telefoonsimkaart een andere apn heeft, dan kun je de apn van de routersimkaart aanpassen en kijken of het dan wel wil. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2022

Ik had al aangegeven dat de apn van beide simkaarten hetzelfde is. N.l. internet. 
 

inmiddels is het probleem opgelost. 
Het werkt spontaan. 
 


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 21, 2022

@Gerard99 Fijn dat het is opgelost! Het blijft vreemd dan inderdaad. Post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen betekenen!