Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe 4K ontvanger. Ik heb deze op mijn Samsung tv aangesloten en werkt prima.
Tevens heb ik op HDMI 2 externe camera’s aangesloten die ik op het beeld van de tv kan zetten. Op HDMI 1 is de tv ontvanger aangesloten.
Met de knop op de afstandsbediening kan ik switchen van HDMI 1 naar HDMI 2. Bij de vorige tv ontvanger werkt dit prima maar als ik nu naar HDMI 2 switch en weer terug naar HDMI 1 moet ik de tv ontvanger weer helemaal opnieuw installeren. Als ik de stekker van HDMI 2 er uit haal dan blijft het tv wel zichtbaar op het scherm. Ook na het switchen naar HDMI 2 (waar ik nu dus niets meer kan zien) en weer terug naar HDMI 1 blijft de tv nu wel het beeld tonen.
Wat doen ik verkeerd ? Wat kan ik doen zodat ik de tv niet telkens opnieuw moet installeren en dat ik ook naar mijn camera’s kan switchen ?
Beantwoord
4k tv-ontvanger start zichzelf steeds opnieuw op na wisselen in gebruik zijnde HDMI poorten
Beste antwoord door joop2011
Ik weet niet welke tv je hebt.
En welke KPN tv ontvanger heb je?
Maar als het goed is, kan je de tv instellen dat hij opstart met HDMI1
Advies is ook om de KPN tv decoder op de HDMI1 ingang te doen.
Dit moet je uiteraard wel met de ab van de tv regelen, meestal in het menu.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.