Skip to main content
Beantwoord

TV beeld valt regelmatig weg, hiervoor wil ik een oplossing

  • 7 februari 2023
  • 15 reacties
  • 4637 keer bekeken

Beste mensen ,

 

Ik heb vandaag 0800 0402 gebeld omdat mijn tv steeds uitvalt.

Kreeg een jongeman aan de tel .

Van hem moest ik een proceduren doen die ik al vele malen heb gedaan.

Heb gezegt dat het aan mijn kastje ligt maar geloofde mij niet.

Moest een nieuwe kabel gaan trekken van hem en zei hem dat ik dat al eens had gedaan.

Maakt niets uit moest het toch doen anders kon hij mij niet verder helpen.

Ik zei dat ik het zat was om de paar maanden met hetzelfde probleem en dat ik dan denk om mijn abonnement op te zeggen.

Hij reageerde met oke.

Vind dat ik onbeleefd bent behandeld ben dat niet gewend van jullie.

Heb alles bij jullie lopen tv internet 2 mobiele telefoons en huistelefoon.

Hoop dat dit opgelost wordt.

 

Met vriendelijke goet, A.Boelen

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi @Shelta en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt met het beeld van de TV? Zo niet,

PeterG schreef:

Wat zie je dan op het tv scherm?

 

dan ben ik hier ook benieuwd naar. 

PeterG schreef:

Wat is het merk en vooral type van je televisie?

En hiernaar ook! Wil je daarnaast ook vertellen of er een internetkabel rechtstreeks van je ontvanger naar je modem toeloopt? Dan kunnen we dit verder uitzoeken. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 7 februari 2023

Wat vervelend dat het kastje steeds uitvalt. Uiteraard gaan we je via dit forum helpen.

Wat zie je dan op het tv scherm? En welke ontvanger heb je?

Zitten er dit soort apparaten tussen? (als het nog dit oude model is dan zeker vervangen)

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 februari 2023

Nee deze stekkers zitten er niet tussen.

Het gaat om de ontvanger VIP 5202


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 10 februari 2023

@Shelta 

Je moest een kabel trekken, zeg je.

Wat zit er dan tussen de KPN tv decoder en de Experiabox of Box12 (KPN modem router)?

 

Misschien is dit een oplossing.

Deze werkt perfect via WIFI.


PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 10 februari 2023

Wat is het merk en vooral type van je televisie?


robdammers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 79 reacties
  • 10 februari 2023

@PeterG Ik herken eveneens haperingen in het nieuwe KPN plus kastje. Regelmatig valt het geluid en beeld in haperingen. Regelmatig al het kastje opnieuw opgestart, zelf naar fabrieksinstellingen gezet. Ook HDMI kabel en de UTP kabel vervangen. Sinds ik woensdag dit KPN plus kastje heb heb ik deze haperingen. Hiervoor had ik de 5202, die geen problemen had. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 10 februari 2023

@robdammers

Hoe is de KPN tv decoder DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

Zit er een DVS tussen?

Zo ja, haal die ertussen uit (ze verbruiken ook heel veel energie (volksmond stroom).

De nieuwe decoder DIW7022 werkt ook perfect met WIFI.

 

Kijk ook in de instellingen of de beeldinstellingen goed staan. 

 

P.S.

De vragenstellen ( @Shelta ) van deze topic heeft een Arris 5202. 

Dus niet de nieuwe DIW7022😉


RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 10 februari 2023
robdammers schreef:

@PeterG Ik herken eveneens haperingen in het nieuwe KPN plus kastje. Regelmatig valt het geluid en beeld in haperingen. Regelmatig al het kastje opnieuw opgestart, zelf naar fabrieksinstellingen gezet. Ook HDMI kabel en de UTP kabel vervangen. Sinds ik woensdag dit KPN plus kastje heb heb ik deze haperingen. Hiervoor had ik de 5202, die geen problemen had. 

Ik heb dit kastje eveneens sinds woensdag, na installatie diverse problemen geconstateerd. Probeer de hele boel te resetten, alles van stroom af, 10 min. wachten, daarna alles weer opstarten. Van stroom af starten bij Glasvezelpunt en Modem, daarna TV en KPN+ kastje. Vervolgens alles weer starten te beginnen bij Glasvezelpunt. (Advies KPN - heeft bij mij gewerkt).


robdammers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 79 reacties
  • 10 februari 2023
joop2011 schreef:

@robdammers

Hoe is de KPN tv decoder DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

Zit er een DVS tussen?

Zo ja, haal die ertussen uit (ze verbruiken ook heel veel energie (volksmond stroom).

De nieuwe decoder DIW7022 werkt ook perfect met WIFI.

 

Kijk ook in de instellingen of de beeldinstellingen goed staan. 

 

P.S.

De vragenstellen ( @Shelta ) van deze topic heeft een Arris 5202. 

Dus niet de nieuwe DIW7022😉

@joop2011 Deze is verbonden met een Experiabox 12. Ik zag inderdaad te laat dat de topic opener een 5202 heeft. Helaas kon ik mijn vraag niet meer verwijderen. 


robdammers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 79 reacties
  • 10 februari 2023
RoekiePers schreef:
robdammers schreef:

@PeterG Ik herken eveneens haperingen in het nieuwe KPN plus kastje. Regelmatig valt het geluid en beeld in haperingen. Regelmatig al het kastje opnieuw opgestart, zelf naar fabrieksinstellingen gezet. Ook HDMI kabel en de UTP kabel vervangen. Sinds ik woensdag dit KPN plus kastje heb heb ik deze haperingen. Hiervoor had ik de 5202, die geen problemen had. 

Ik heb dit kastje eveneens sinds woensdag, na installatie diverse problemen geconstateerd. Probeer de hele boel te resetten, alles van stroom af, 10 min. wachten, daarna alles weer opstarten. Van stroom af starten bij Glasvezelpunt en Modem, daarna TV en KPN+ kastje. Vervolgens alles weer starten te beginnen bij Glasvezelpunt. (Advies KPN - heeft bij mij gewerkt).

@RoekiePers Ik heb deze procedure vanmiddag eveneens doorlopen met de KPN helpdesk. Helaas nog niet verholpen. 


RoekiePers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 65 reacties
  • 10 februari 2023
robdammers schreef:
RoekiePers schreef:
robdammers schreef:

@PeterG Ik herken eveneens haperingen in het nieuwe KPN plus kastje. Regelmatig valt het geluid en beeld in haperingen. Regelmatig al het kastje opnieuw opgestart, zelf naar fabrieksinstellingen gezet. Ook HDMI kabel en de UTP kabel vervangen. Sinds ik woensdag dit KPN plus kastje heb heb ik deze haperingen. Hiervoor had ik de 5202, die geen problemen had. 

Ik heb dit kastje eveneens sinds woensdag, na installatie diverse problemen geconstateerd. Probeer de hele boel te resetten, alles van stroom af, 10 min. wachten, daarna alles weer opstarten. Van stroom af starten bij Glasvezelpunt en Modem, daarna TV en KPN+ kastje. Vervolgens alles weer starten te beginnen bij Glasvezelpunt. (Advies KPN - heeft bij mij gewerkt).

@RoekiePers Ik heb deze procedure vanmiddag eveneens doorlopen met de KPN helpdesk. Helaas nog niet verholpen. 

Dat is jammer, heb het idee dat dit boxje nog niet is uitontwikkeld, maar wel wordt geleverd. De beeldkwaliteit is overigens subliem, door het gebruik van meer bandbreedte. Denk dat je beter een monteur kan laten komen?


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 10 februari 2023

De auteur van deze topic heeft een Arris 5202.

 

Willen jullie voor de DIW7022 s.v.p. een eigen topic maken?


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2023

Hi @Shelta en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt met het beeld van de TV? Zo niet,

PeterG schreef:

Wat zie je dan op het tv scherm?

 

dan ben ik hier ook benieuwd naar. 

PeterG schreef:

Wat is het merk en vooral type van je televisie?

En hiernaar ook! Wil je daarnaast ook vertellen of er een internetkabel rechtstreeks van je ontvanger naar je modem toeloopt? Dan kunnen we dit verder uitzoeken. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 september 2023

Ik heb dit probleem ook. Beeld valt regelmatig 5 of 10 seconden weg. Ik heb een klein zwart kastje waar ARRIS op staat. Tv en kabels zijn enkele maanden oud. Graag ondersteuning bij de te nemen stappen.


  • Topper
  • 10 reacties
  • 29 september 2023

Bij mij bleek het een hdmi splitter te zijn

 

En ik moest hem in HDMI 1 stoppen rechtstreeks


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 29 september 2023
Rico256 schreef:

Bij mij bleek het een hdmi splitter te zijn

 

En ik moest hem in HDMI 1 stoppen rechtstreeks

 

HDMI 1 is altijd de beste optie inderdaad.

En splitters, etc. kan je inderdaad beter niet gebruiken.