Skip to main content
Beantwoord

Foutcode KBX-SOTA-E101 bij aansluiten KPN TV+ box

• 11 februari 2023
  • 36 reacties
  • 3925 keer bekeken

Ik heb het nieuwe kastje en abonnement ontvangen en gaat per maandag in kan ik het kastje nu al aansluiten krijg namelijk foutcode kbx sota e101 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op

2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger. De klantenservice zal, indien nodig, voor een nieuwe tv-ontvanger zorgen. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Ik heb hetzelfde. KPN weet er van en het is een landelijk probleem waar ze vooralsnog de vinger niet op kunnen leggen. Kwestie van geduld laat ik me vertellen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 11 februari 2023

Hallo @Davski ,

De storing is inderdaad bekend. 

De KPN TV+ Box kan een foutmelding geven: KBX-SOTA-E101 of “to many unsuccesfull requests in de last 24 hours”:  Er is een onderzoek naar deze meldingen gestart.

Maar het is nog geen maandag, dus de kans is groot dat de storing voor die tijd verholpen is. 

Is er al iets bekend mbt tot de kbx Sota e101 storing?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 12 februari 2023

Nog geen einde-storing-melding gezien. 

@Noordzee waar kan je zo'n einde storing melding dan vinden? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 12 februari 2023

O, die kan ik hier zien op een afgeschermd gedeelte van het forum. Als ik die melding zie, dan meldt ik dat wel hier. 

Top, dank je! 👍🏼

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 12 februari 2023

Hij doet het inmiddels  topie werkt lekker even wennen wel aan menu 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4377 reacties
  • 12 februari 2023
Noordzee schreef:

O, die kan ik hier zien op een afgeschermd gedeelte van het forum. Als ik die melding zie, dan meldt ik dat wel hier. 

Hier ben ik erg nieuwsgierig naar 👀

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 12 februari 2023

@Ik_Combineer 

Staat omschreven in dit topic: 

Kevinnnnnn
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 juni 2023

Ik loop hier nu ook tegenaan. Hoe valt dit op te lossen?

• Topper
  • 11 reacties
  • 26 juni 2023

Ik krijg deze fout ook. TV+ abbo zou vandaag in gaan, maar blijf hangen op deze fout... natuurlijk 10 keer de modem gereset, tv+ box aan en uit...

Kevinnnnnn
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 juni 2023
Flipp0 schreef:

Ik krijg deze fout ook. TV+ abbo zou vandaag in gaan, maar blijf hangen op deze fout... natuurlijk 10 keer de modem gereset, tv+ box aan en uit...

Hier net zo. Fijn dat kpn dit probleem ook ziet maar wat is de oplossing?! Bij mijn oma dit ook gezien. Lijkt wel alsof je 24u moet wachten met installeren na het plaatsen van de modem..

• Topper
  • 11 reacties
  • 27 juni 2023

Na 24 uur doet ie het nog steeds niet hoor ;-)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo @Flipp0 & @Kevinnnnnn zouden jullie het forumprofiel willen invullen? Geef even een seintje als dat gebeurd is. De boxen die jullie gekregen hebben bevatten helaas per abuis een fout. Ze zullen vervangen moeten worden. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 27 juni 2023

@Jeroen_dB ik heb m'n profiel geupdate. Inmiddels zou er ook een klacht in jullie systeem moeten staan, want de helpdesk kwam er niet uit.

Gr, Daniel 

Kevinnnnnn
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 juni 2023
Jeroen_dB schreef:

Hallo @Flipp0 & @Kevinnnnnn zouden jullie het forumprofiel willen invullen? Geef even een seintje als dat gebeurd is. De boxen die jullie gekregen hebben bevatten helaas per abuis een fout. Ze zullen vervangen moeten worden. 

Het betreft de aansluiting van mijn ouders. Ze krijgen donderdag een monteur op bezoek. Kan hij een nieuwe box meenemen?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 juni 2023

Ik krijg ook deze foutcode kbx sota e101.

Moet ik nu contact opnemen met klantenservice of worst dit vanzelf opgelost?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor jou is de logistieke afdeling aangestuurd @Flipp0. Voor jou is het snelste om de klantenservice te bellen @Toxopeus. Inmiddels is er een proces voor de klantenservice, hoe met deze foutmelding om te gaan. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 juni 2023

Beste klantenservice,

ik heb ook een box met de melding KBX-Sota-E101

Daarna krijg ik de melding “te veel pogingen in de laatste 24uur”

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 juni 2023

Ik heb de melding KBX-SOTA-E101 ook..

Wat is hiervoor de meest praktische oplossing?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 juni 2023

Ook wij hebben deze melding!

Is het bij anderen al opgelost? 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

@EvaPolaris nee nog niet …. Ook nog geen reactie. Anders ga ik vandaag bellen met KPN.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@ThomasSw @Mikymike82 @EvaPolaris, een mogelijke oplossing voor de foutmelding is als volgt:

1) Maak TV+ box spanningsloos.

Start TV+ box opnieuw.

2) Maak ExperiaBox spanningsloos.

Start ExperiaBox opnieuw.

Maak tv+ box spanningsloos.

Start tv+ box opnieuw.

Mocht dat niet de oplossing bieden, dan is de snelste manier om dit opgelost te krijgen te bellen met 0800-0402. Als je tijdens het telefoongesprek het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand wil houden, dan kan de klantenservice medewerker die jou spreekt voor de verdere oplossing zorgen. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2023

@Jeroen_dB klantenservice gesproken en die hebben een melding gemaakt bij “de betreffende afdeling” enige opvolging nog niet bekend.