Sinds een week 2x nieuwe TV+ kastjes. Niet om gevraagd, maar bij vernieuwing contract toch gekregen.
Bij onze Sony tv geen enkel probleem (vooralsnog).
Hoe anders is het bij mijn nieuwe Samsung tv.
55" OLED 4K S95B (2022)
Kastje met nieuwe HDMI aangesloten op tv.
Op de tv zit ook Apple TV (HDMI-2) en een Philips Soundbar TL5140b via HDMI-3 ARC.
Dat werkt niet samen!
Er wordt geen verbinding met de soundbar gemaakt. De tv ziet geen aansluiting via HDMI-3 ARC.
Let wel: Voorheen met het oude KPN kastje werkt alles naar behoren.
Haal ik mijn Apple TV eruit, dan werkt het wel!
Het wisselen van HDMI kabels of poorten noch het opnieuw starten, updaten, etc.etc. heeft allemaal geen oplossing geboden.
Dus dan maar geen Apple TV aangesloten...
Volgende probleem: Geluid hapert! Let wel, alleen via live tv. Opnames gaan goed evenals Netflix, Disney+ etc.
Geluid hapert zowel op de soundbar als rechtstreeks via de tv (soundbar losgekoppeld).
KPN TV+ kastje gewisseld met ander kastje (we hebben er 2): Geen verschil. Hapering blijft.
Oude KPN kastje aangesloten (gelukkig nog niet teruggestuurd!): Werkt weer als een tierelier!
Wat ik ook doe, met het nieuwe KPN TV+ kastje en onze Samsung tv blijft het geluid haperen.
En ik zag dat er al iemand meer problemen heeft met deze combinatie; Samsung + nieuw KPN kastje.
Dus nu maar hopen op een snelle update van de software in de KPN TV+ kast.