Skip to main content
Beantwoord

Groen beeld of beeld en geluid niet synchroon op TV+ ontvangers

  • 22 maart 2023
  • 45 reacties
  • 1746 keer bekeken

Sinds ik de nieuwe tv ontvangers heb werkt het voor geen meter. Bij aanzetten vd tv vaak alleen groen beeld of de melding geen signaal.

Wanneer, na herstart, er wel beeld is loopt beeld en geluid niet synchroon.

Is hier al een oplossing voor?

Beste antwoord door jamrox01

Ik heb de ontvanger nu op eco staan . Nu start hij dus elke keer volledig op. Duurt wel langer maar lijkt goed te gaan.  

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 24 maart 2023

Hi @Maus 24! Groen beeld hoor ik niet zo vaak. Als ik dit wel hoor is het bijna altijd het gevolg van een HDMI kabel die kapot is of niet goed is aangesloten. 

Wil je bevestigen dat je de HDMI kabel gebruikt die door ons is meegestuurd? En heb je al een andere HDMI poort op je tv geprobeerd?


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 24 maart 2023

Ik heb vanaf de meterkast 2 kabels liggen die naar de tv ontvanger lopen, bij beide groen beeld. Tevens een andere hdmi ingang geprobeerd, ook geen resultaat. Ik heb last van 3 storingen. Groen beeld na opstarten, geen synchroon geluid/beeld en de melding geen signaal.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 25 maart 2023

@Maus 24 dan is er toch iets anders aan de hand. Altijd eerst de meest logische dingen controleren is het belangrijkst. 😉

De melding geen signaal komt niet vanuit onze tv-ontvanger. Dit is altijd het gevolg van een tv die niet op het juiste HDMI kanaal staat. Of de tv die geen signaal ontvangt via de HDMI kabel die op de poort is aangesloten. 

Wil je eens de Experia Box een reset geven. Daarna een apparaat zoals een laptop of PC aansluiten op de internetkabel. Om te bevestigen dat deze internet doorgeven. 

Voor de zekerheid ook een ander apparaat op dezelfde HDMI poort aansluiten. De meeste moderne laptops hebben een HDMI poort om een kabel op aan te sluiten. Een Xbox of DVD-speler kan natuurlijk ook altijd.

Als de andere apparatuur ook geen beeld geeft, laat het dan hier weten. Dan kan ik een gratis HDMI kabel sturen. 

Het kan ook zijn dat de andere apparatuur wel beeld geeft. Dan is de kans groot dat het een probleem met instellingen is. Probeer dan eerst de tv op een ander type beeld te zetten. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 25 maart 2023

Geluid synchroon kan je sinds de vorige update zelf aanpassen.

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 maart 2023

Na een reset doet hij het wel weer. Maar de volgende keer dat ik hem aanzet weer hetzelfde verhaal. Kan toch niet zo zijn dat dit een dagelijks ritueel blijft.


jamrox01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 25 maart 2023

Ik het 2 tv+ontvangers. 1 van het 1e uur uit de testfase geen problemen. De nieuwe, die ik gekregen heb omdat ik mijn abbo aangepast heb geeft elke avond bij aanzetten groen beeld. Nadat ik de spanning eraf gehaald heb is het weer normaal. Dacht eerst ook dat mijn hdmi kabel kapot was, maar die heb ik vervangen.x


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 maart 2023

Het zit hem inderdaad niet in de kabels, de vorige tv box gaf met dezelfde configuratie nooit problemen.

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben en dat dit een al langer voorkomend probleem is met deze kastjes. Nu graag een oplossing kpn.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 26 maart 2023

Gebruik je wel de 4K HDMI kabel? 


jamrox01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 26 maart 2023

Denk toch dat de meegeleverde kabels wel goed zijn . Maar bij mij doet hij het met 3 verschillende kabels 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 26 maart 2023
jamrox01 schreef:

Denk toch dat de meegeleverde kabels wel goed zijn . Maar bij mij doet hij het met 3 verschillende kabels 

 

Wat bedoel je?

Wat voor een soort kabels?


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2023

Ik heb ook bijna dagelijks het probleem met het groene scherm met de nog maar 1 maand oude TV+ box. Gebruik ook de meegeleverde HDMI kabel icm mijn Sony Bravia x85 tv met Dolby Vision als beeldinstelling.


jamrox01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 26 maart 2023

Gebruik je wel de 4K HDMI kabel? 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2023
jamrox01 schreef:

Gebruik je wel de 4K HDMI kabel? 

Ja, ik gebruik de meegeleverde Ultra high speed HDMI-kabel


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 26 maart 2023

@jamrox01, @Maus 24, @Marteen91 normaal zou ik voor jullie allemaal een eigen topic aanmaken. Maar gezien jullie hetzelfde probleem ervaren is het misschien handiger eerst de gemene deler te vinden. 

Willen jullie het volgende aangeven:

  • welk merk en type tv heb je?
  • heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?
  • heb je de beeldinstellingen van je tv al aangepast naar bijvoorbeeld automatisch?

  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2023

3x ja en geen synchroon geluid met Philips recente TV en Samsung soundbar. Met vorige settop box nooit problemen.


jamrox01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 26 maart 2023

Ik heb een Toshiba tv. Die heeft eerst beneden gestaan op mijn  oude tv+ test ontvanger. Op de standaard gemelde problemen in de testfase na geen problemen. Die ontvanger is dus beneden blijven staan en hangt nu aan een phillips die geen problemen met het beeld heeft.  Heb een nieuwe tv+ontvanger gekregen en die naar boven gezet en aan de Toshiba tv gehangen die eerst ruim 4 maanden aan de tv+ ontvanger uit de testfase gedraaid heeft. Deze nieuwe ontvanger moet ik bijna elke avond een harde reset geven door de stekker er uit te halen omdat het beeld groen is . En ja al 3 verschillende kabels gebruikt .


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 maart 2023
Bram_ schreef:

@jamrox01@Maus 24@Marteen91 normaal zou ik voor jullie allemaal een eigen topic aanmaken. Maar gezien jullie hetzelfde probleem ervaren is het misschien handiger eerst de gemene deler te vinden. 

Willen jullie het volgende aangeven:

  • welk merk en type tv heb je?
  • heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?
  • heb je de beeldinstellingen van je tv al aangepast naar bijvoorbeeld automatisch?

Sony Bravia kd-43x85kp. Ja al andere kabels geprobeerd, zelfde probleem. Beeldinstellingen inderdaad al eens aangepast. Heb 'm nu staan op 4k2-50hz, HDR - continue en net geswitcht van Dolby Vision naar HDR10 om te kijken of dat nog uitmaakt. De box zit in HDMI uitgang 3 (eArc/ARC).

Overigens doet het geluid het wel als het beeld op groen staat. 


Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 27 maart 2023
Bram_ schreef:

@jamrox01@Maus 24@Marteen91 normaal zou ik voor jullie allemaal een eigen topic aanmaken. Maar gezien jullie hetzelfde probleem ervaren is het misschien handiger eerst de gemene deler te vinden. 

Willen jullie het volgende aangeven:

  • welk merk en type tv heb je?
  • heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?
  • heb je de beeldinstellingen van je tv al aangepast naar bijvoorbeeld automatisch?

Ook ik ben nieuw hier. Ik heb/had dezelfde problemen op de 2 boxjes. Echter sinds een week start ik op vanuit de eco-stand. Dat lijkt te werken. Kost me een minuut maar voorkomt een hoop ergernis. Ik zag de eerste 2 weken groene,paarse, witte en zwarte schermen. Zie “Opstarten met zwart scherm”


jamrox01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2023

Ik heb de ontvanger nu op eco staan . Nu start hij dus elke keer volledig op. Duurt wel langer maar lijkt goed te gaan.  


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 30 maart 2023
jamrox01 schreef:

Ik heb de ontvanger nu op eco staan . Nu start hij dus elke keer volledig op. Duurt wel langer maar lijkt goed te gaan.  

@Maus 24, @Marteen91 werkt dit voor jullie ook?


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 maart 2023

Dit lijkt wel te werken.

Het probleem zou dan in de snelle start zitten.

Ben benieuwd naar overige ervaringen.

 


Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 31 maart 2023
Maus 24 schreef:

Dit lijkt wel te werken.

Het probleem zou dan in de snelle start zitten.

Ben benieuwd naar overige ervaringen.

 

Blijkbaar is er onvoldoende tijd voor de tv+ box of TV om een schakeling te maken. Soms zie ik voor een moment een groen scherm maar dat is vrijwel meteen weg doordat hij nu opstart met het kpn-logo. Dus ik denk dat je gelijk hebt dat het in de (snelle)start routine zit. Mogelijk moet daar een vertraging in komen.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 4 april 2023

Even de komende update afwachten.

Via eco modus opstarten werkt tot nu toe  goed.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 7 april 2023

@jamrox01, @Maus 24, @Ruud987 @Marteen91 willen jullie eens kijken of ook met de gewone snelle start alles nu weer goed gaat? We hebben in de laatste update, 0.17.4, een fix hiervoor uitgebracht. 


Forum|alt.badge.img
  • 119 reacties
  • 7 april 2023
Bram_ schreef:

@jamrox01@Maus 24@Ruud987 @Marteen91 willen jullie eens kijken of ook met de gewone snelle start alles nu weer goed gaat? We hebben in de laatste update, 0.17.4, een fix hiervoor uitgebracht. 

Ik zal een paar dagen testen. Net omgezet en deed hij het op de Panasonic goed. Ook bij de Sony ging het goed. Ik ben hoopvol gestemd. Mocht ik nog problemen ondervinden dan kom ik er hier op terug. 1 keer testen is geen maatstaf.