Er is op dit moment een storing gaande met televisie. Het gaat om de foutcodes nmc 400, 301 en STB-zap-03/ -40462.
We werken er hard aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen.
Onze excuses voor het ongemak!
Beste antwoord door Sanne van KPN
We hebben een update!
Het technisch team heeft een fix gemaakt en succesvol getest bij een aantal klanten. Vannacht om 01:30 zal deze fix op alle betrokken DSLAM's worden uitgevoerd.
Bij een klein deel zal het niet gelijk werken, maar dan moet je nog even heen en weer zappen (hiervan krijgt je ook een melding op het TV-scherm te zien).
Maar goed. Ik constateer dat er inderdaad een storing is met Terugkijken van de zender History via de decoders Arris vip5202, vip2952 en Arcadyan hmb2260.
Het werkt wel via de online mogelijkheden als de website http://tv.kpn.com en de app in mobiel, smartphone en smart-tv. Om het nu nog terug te kijken adviseer ik je een van deze mogelijkheden te gebruiken. Ik denk dat het niet meer vanavond nog gerepareerd gaat worden. Het is nu half elf.
Ik ga het nog melden, maar of het nog opgepakt wordt…. en vanavond nog gefixt….
Het forumteam werkt officieel na 22:00 uur ook niet meer.
Dat kastje voor de tv zenders al meerdere keren gereset, stroom er meer als na 5 minuten er weer op.
Die Experia box gereset, ook me langer als 5 minuten stroom eraf.
Soms werkt het dan pas een dag later wel ineens weer, soms paar uur later.
Dit komt steeds vaker voor en duurd steeds langer.
Wat kan ik nou het beste doen ?
Zoveel mogelijk zeuren want ik wordt er doodziek. Alles lijkt alleen maar slechter te worden bij interactieve tv. Je betaalt ervoor maar de kwaliteit is BEDROEVEND. De inter-actieve tv zorgt er vooral voor dat ik zelf steeds actiever wordt…….om de ontvanger te moeten herstarten. De ontvanger reageert namelijk vaak niet meer op de afstandsbediening bij het terugkijken van een opname. Vooral bij het heen en terug spoelen.’ En niet omdat de batterijen ‘op’ zijn! De tv is via een kabel aangesloten.
Het geluid van diverse zenders varieert sinds kort ook enorm. En knalt dan keihard of juist heel zacht de kamer binnen. Veel meer zenders kunnen sinds enige tijd niet meer teruggekeken worden. France 2 is een waardeloze welke in de plaats is gekomen voor een prima zender als TV5 Monde.
ik begin het zo langzamerhand spuugzat te worden hoe slecht de ‘interactieve-tv’ geworden is. Nu wéér (STB-zap-03….. Videoserver niet gevonden) KPN medewerkers kom niet met smoesjes aan of open deuren. Maar wat is er echt aan de hand met de techniek ?????
Ik krijg ook vanochtend nog steeds de code STB-zap-03/ 40462 als ik via de kpn-box op tv wil terug kijken. Mogelijk ben ik wat vroeg maar ik meld het maar even. Betreft alleen de zender History kanaal 32.
Het betreffende programma terugkijken lukte gisterenavond wel op mijn Ipad.
Goedemorgen! Bedankt voor het melden! Ik heb jullie reacties hier even samengevoegd
Ik lees dat we gisteravond een storing hadden met televisie kijken, in de meeste gevallen gaf dat foutcode STB-NMC-400 maar we denken dat dit hieraan gerelateerd is. Dit zou op te lossen moeten zijn met het herstarten van je TV ontvanger en experiabox.
Als dat het niet oplost is de volgende stap een reset van je experiabox.
Zelfde verhaal hier, contact met KPN gehad en verschillende dingen geprobeerd wat niet helpt. Je kan History wel via de app of site terugkijken
A
Anonymous
0 reacties
29 maart 2023
Zojuist zelf ook een topic gestart, ik zal eens kijken of de hiergegeven tip over het herstarten van de TV box helpt. Wat ik op zichzelf vreemd vind aangezien dit slechts 1 kanaal betreft.
De experiabox resetten klinkt nog vreemder zeker gezien de workaround die Peterg noemt betreffende de SD instelling.
Ik heb op advies van KPN het tv kastje een frisse start gegeven maar dat maakt in ieder geval niets uit
A
Anonymous
0 reacties
29 maart 2023
Ik ben er verder in gedoken de uitzendingen tot en met 02:00 kunnen niet worden terug gekeken. Het programma Coloseum wat op.woendag 29-3 om 02.45 begint is wel terug te kijken.
Met andere woorden dit gaat aan de KPN kant fout ik kan er niks anders van maken.
Sinds gisteren krijg ik bij 1 opname van History Channel deze foutmelding. Ontvanger en modem al spanningsloos gemaakt en gereset. Foutcode blijft aanwezig. Hoe kan dit verder nog opgelost worden?
Ik ben er verder in gedoken de uitzendingen tot en met 02:00 kunnen niet worden terug gekeken. Het programma Coloseum wat op.woendag 29-3 om 02.45 begint is wel terug te kijken.
Met andere woorden dit gaat aan de KPN kant fout ik kan er niks anders van maken.
@Galdor68 Bedankt voor het uitzoeken. Ik heb dit zojuist intern doorgezet.
Wij krijgen foutcode Foutcode STB-zap-03 / - 40462 bij een opgenomen programma van History Channel.
Een poging om het programma terug te kijken geeft dezelfde foutmelding.
Andere opgenomen programma's terugkijken lukt wel, evenals het terugkijken van andere zenders. Het is ook tijdgebonden, de foutmelding treedt op bij history channel gister avond vanaf een uur of 6 tot vannacht 1uur.
Ik zou het programma toch graag willen zien.
Herstarten van tv ontvanger en Experiabox helpt niet
Iemand een idee?
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
A
Anonymous
0 reacties
29 maart 2023
narekpn schreef:
Ik zou het programma toch graag willen zien.
Herstarten van tv ontvanger en Experiabox helpt niet
Iemand een idee?
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
De enige manier is de website tv.kpn.com of via de tv app.
Goedemorgen! Bedankt voor het melden! Ik heb jullie reacties hier even samengevoegd
Ik lees dat we gisteravond een storing hadden met televisie kijken, in de meeste gevallen gaf dat foutcode STB-NMC-400 maar we denken dat dit hieraan gerelateerd is. Dit zou op te lossen moeten zijn met het herstarten van je TV ontvanger en experiabox.
Als dat het niet oplost is de volgende stap een reset van je experiabox.
Het kan zijn dat de opnames van specifiek gisteravond niet beschikbaar zijn.
Triest dat helpdesks meestal niet verder komen dan uit en aan zetten. Beste Thomas, zoals je hebt kunnen lezen heeft iedereen die die probleem heeft dit al gedaan voor ie het probleem meldde en lijkt het ons ook erg onwaarschijnlijk dat de oplossing aan onze kant te vinden moet zijn omdat het om programma's van één kanaal gaat op één avond Misschien kunnen jullie iets beter je best doen
Op dit moment zijn dit de stappen die vanuit de technische dienst zijn aangegeven als oplossingen voor de gemelde problemen. Jullie geven aan dat dit het niet heeft opgelost, dat koppelen we dan weer terug naar hen en loopt het onderzoek verder naar de oplossing.
Deze onnozele hals heeft zo'n 11-12 keer de foutcode op telkens een andere manier, zoals was aanbevolen, zitten in te tikken….. Met telkens hetzelfde resultaat: ‘Niet gevonden’ Ook het telkens resetten van de ontvanger en/of het modem hielp, uiteraard niet. Telkens wachten en weer aanzetten doet de(ze) gek in ‘vreugde’ leven. Want je gaat eerst alles bij jezelf zoeken. En ook niet even een vermelding bij KPN dat er een storing is….Ja, aan déze kant….een langzamerhand gestoorde klant. Kan ik ergens die verloren uren ergens declareren ?!?
Het technisch team heeft een fix gemaakt en succesvol getest bij een aantal klanten. Vannacht om 01:30 zal deze fix op alle betrokken DSLAM's worden uitgevoerd.
Bij een klein deel zal het niet gelijk werken, maar dan moet je nog even heen en weer zappen (hiervan krijgt je ook een melding op het TV-scherm te zien).
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.