ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+
Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit
Hoe op te lossen?
Heb alle stappen gevolgd via kpn
De hulp van de website gevolgd.
Herstart gedaan.
Stekker er uit en 30sec later er weer in
Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld
Beste antwoord door Sanne van KPN
Update #2 De issues in combinatie met de Experia Box V10 zouden inmiddels al opgelost moeten zijn, daar is een aanpassing op doorgevoerd. Mocht dat bij jou nog de foutmelding geven, herstart dan je Experia Box.
Verder krijgen zij met TV+ softwareversie 0.16.4 nu versie 0.17.8 aangeboden waarmee dit opgelost moet zijn. Zij met TV+ softwareversie 0.17.4 blijven op dezelfde versie gezien dit probleem daar niet speelt.
Als je de stand-by knop ingedrukt houd komt er een popup in beeld dat je de KPN TV+ box “opnieuw opstarten” en daarna op “OK” drukken, heb je daarna de melding nog steeds? Welke router heb je, ik denk dat je bedoeld de Experiabox van KPN? Zo niet welke router is het dan, en ondersteund ie IGMP Snooping?
Dan zit er dus een DVS tussen en dan kan het kloppen.
Haal die DVS ertussen uit en laat hem via WIFI gaan.
Welke experiabox of box12 heb je?
Dit is het advies aansluitschema van KPN:
(groene lijntje is vaste UTP kabel)
Hallo Joop,
Bedankt voor je reactie. Er loopt een UTP kabel van de meterkast naar de wandcontactdoos. Die van de meterkast doe ik in de experiabox v10. Dan de kabel van KPN van de wandcontactdoos naar de kpn box tv+.
Ik heb het ook via de WiFi geprobeerd alleen kwam dezelfde melding terug.
Als je de stand-by knop ingedrukt houd komt er een popup in beeld dat je de KPN TV+ box “opnieuw opstarten” en daarna op “OK” drukken, heb je daarna de melding nog steeds? Welke router heb je, ik denk dat je bedoeld de Experiabox van KPN? Zo niet welke router is het dan, en ondersteund ie IGMP Snooping?
Hallo Dennis, ik heb het geprobeerd. Heeft helaas niks opgelost. Ik heb idd een experiabox v10
Als je de stand-by knop ingedrukt houd komt er een popup in beeld dat je de KPN TV+ box “opnieuw opstarten” en daarna op “OK” drukken, heb je daarna de melding nog steeds? Welke router heb je, ik denk dat je bedoeld de Experiabox van KPN? Zo niet welke router is het dan, en ondersteund ie IGMP Snooping?
Hallo Dennis, ik heb het geprobeerd. Heeft helaas niks opgelost. Ik heb idd een experiabox v10
Het enige dat trouwens naar voren kwam was de koppeling voor de afstandbediening. Niks over opnieuw opstarten?
Heb een keer met een Experiabox v10a een cat5e kabel ontvangen van KPN die in de kabeltest van een Netgear GS105e de foutmelding "mismatch” gaf. Zoals ook @hertog kees heeft ontdekt kan een kabel geleverd door KPN het probleem zijn.
@Basmus: Gaat de utp kabel van de Experiabox alleen naar deze wanddoos of word de utp kabel doorgelust naar een andere wandcontactdoos? Als de utp kabel word doorgelust heb je een wanddoos met igmp snooping nodig omdat de wanddoos dan ook een switch is.
Heb een keer met een Experiabox v10a een cat5e kabel ontvangen van KPN die in de kabeltest van een Netgear GS105e de foutmelding "mismatch” gaf. Zoals ook @hertog kees heeft ontdekt kan een kabel geleverd door KPN het probleem zijn.
@Basmus: Gaat de utp kabel van de Experiabox alleen naar deze wanddoos of word de utp kabel doorgelust naar een andere wandcontactdoos? Als de utp kabel word doorgelust heb je een wanddoos met igmp snooping nodig omdat de wanddoos dan ook een switch is.
Dag vwdt, bedankt voor het meedenken. Ik heb ook een eigen kabel gebruikt en de oude kabel van KPN (die vh vorige kastje) helaas maakt het geen verschil.
Vanuit de meterkast gaat het naar 3 punten in de woonkamer. (mochten we de meubels willen schuiven is er altijd een aansluitpunt in de buurt) er zitten 3 kabels in de Experiabox die dus apart naar 3 wandcontactdozen gaan. Ik zou er twee er uit kunnen halen (die ik niet gebruik) om te kijken of dat verschil maakt bedenk ik me nu.
Wat ik (nog) moeilijk vind te begrijpen is dat er met het nieuwe kastje (kpn tv + box) er nu problemen zijn die er eerst niet waren bij de arris.
Ik hoop eigenlijk op een andere oplossing
Mocht het zo zijn hoe regel ik igmp Snooping eenvoudig? Want het zit in de muur.
Er zitten 3 kabels in de Experiabox die dus apart naar 3 wandcontactdozen gaan.
Mooi, dan zijn ze niet doorgelust.
Basmus schreef:
Wat ik (nog) moeilijk vind te begrijpen is dat er met het nieuwe kastje (kpn tv + box) er nu problemen zijn die er eerst niet waren bij de arris.
Dan zou het nu eigenlijk ook moeten werken.
Basmus schreef:
Mocht het zo zijn hoe regel ik igmp Snooping eenvoudig? Want het zit in de muur.
De wandcontactdozen vervangen door een versie die igmp snooping ondersteund of een switch (GS105Ev2) op de wanddoos aansluiten. Echter denk ik dat dit niet nodig is zolang er maar 1 apparaat per wandcontactdoos (met maar 1 aansluiting) word aangesloten.
Dag vwdt, bedankt voor het meedenken. Ik heb ook een eigen kabel gebruikt en de oude kabel van KPN (die vh vorige kastje) helaas maakt het geen verschil.
Wat betekend vwdt en vh?
SMS afkortingen ken ik niet en met een toetsenbord kan je beter complete woorden typen.
Mijn dank is groot. 😉
Dus er loopt door de leiding een UTP kabel naar de wandcontactdozen?
Dag vwdt, bedankt voor het meedenken. Ik heb ook een eigen kabel gebruikt en de oude kabel van KPN (die vh vorige kastje) helaas maakt het geen verschil.
Wat betekend vwdt en vh?
-Vdwt is de naam van iemand hier op het forum
-Vh betekent van het
SMS afkortingen ken ik niet en met een toetsenbord kan je beter complete woorden typen.
Mijn dank is groot. 😉
Dus er loopt door de leiding een UTP kabel naar de wandcontactdozen?
Sinds de storing van 8 april komt die melding hier ook. Soms 1 x per avond. En een paar keer op een avond zelfs 3 x in 45 minuten.
En… alleen bij kijken van opnames. En dood enkele keer tijdens radio gebruik. Tijdens live tv nog niet voorgekomen.
Knap dat je er een foto van hebt kunnen maken. Dat is mij nog niet gelukt; staat er steeds net tekort. Camera telefoon duurt toch even voordat je 'm kunt gebruiken.
@joop2011 Nee, @Basmus bedoeld @VwDt (mijn forumnaam). Lijkt mij anders dan @wjb. Het ziet er naar uit dat het probleem nog niet is opgelost. Ben benieuwd of de reset bij @PeterG geholpen heeft.
Uiteindelijk met kpn gebeld. 1ste persoon heel behulpzaam. Van alles geprobeerd. Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Na opnieuw opstarten liep de box vast... Alles na het invoeren van de pincode deed het niet meer. Savonds teruggebeld. Toen gaf kpn aan dat het kan zijn dat je een verkeerd kpn tv+ box kastje ontvangen hebt en dan je moet wachten op de volgende update en telkens mag opnieuw opstarten als het probleem zich vordoet. Volgende poging is nieuw kastje, kijken of die het wel doet :)
Ik ben benieuwd of de ontvanger werkt. Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor. Volgens mij gaat er eerder iets mis met de koppeling in de back end. Een reset van de ontvanger zou dan eerder helpen. Is dat niet het geval hoor ik dat graag.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.