Ik heb net een nieuw abonnement (internet & tv) afgesloten. Het internet werkt inmiddels maar bij het aansluiten van de tv+ box krijg ik de serverfout KBX-SOTA-E101. Ik zie op het forum dat meer mensen dit probleem hebben en dat er geen duidelijke oplossing is. De workaround die elders genoemd werd, alles stroomloos maken en weer aanzetten, hielp ook niet. Het lijkt erop dat de enige optie is om mijn box te vervangen? Kan ik hier een afspraak voor maken?
Serverfout KBX-SOTA-E101 op TV+ ontvanger
Beste antwoord door Noordzee
Je kunt niet zomaar naar een KPN-winkel stappen hiervoor, je moet bellen met 0800-0402. Dat is in dit topic duidelijk gesteld:
De volledige instructie:
Inmiddels is er een workaround beschikbaar:
Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?
Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:
- Maak de TV+ box spanningsloos
Start de TV+ Box opnieuw op
- Maak de Experiabox spanningsloos
Start de Experiabox opnieuw op
Maak de TV+ Box spanningsloos
Start de TV+ Box opnieuw
Nog steeds last van deze foutcode?
Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.
De klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr: 08:00 - 18:00
za: 08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.