Graag wil ik een ervaring kwijt/delen…
Vorig jaar (2022) heb ik meegedaan met de testgroep waarin het huidige KPN TV+ werd uitgerold. Mijn feedback was overwegend kritisch, desondanks heeft KPN begin 2023 TV+ uitgerold voor haar klanten. Er werd aangeboden aan de testgroep om definitief de overstap te maken naar TV+ en ik heb de keus gemaakt dat te doen.
Ik heb (erg) veel problemen ervaren en daarover een schriftelijke klacht ingediend. Ik moet zeggen: KPN heeft mijn brief serieus opgepakt en is er actief mee aan het werk gegaan. Ik kreeg zelfs een inidividueel contactpersoon binnen KPN gekoppeld aan mijn problematiek. Hoewel er oprechte bedoelingen waren vanuit KPN, bleek in de praktijk dat er niet meer gebeurde dan meegaan met de updates die in algemene zin aan alle gebruikers werden aangeboden. Intussen bleven al mijn problemen bestaan: niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer.
Na 5 maanden vond ik het welletjes en heeft KPN op mijn verzoek het jaarcontract (kosteloos) opengebroken zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Die provider is Ziggo geworden. Bij Ziggo zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor mij een opluchting om te merken dat het dus echt niet aan mijn infrastructuur lag: ik gebruik exact dezelfde kabels en het werkt. Het werkt snel. Het werkt nu bij een andere provider wél zonder problemen.
Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…