Skip to main content
Beantwoord

TV Storing, foutcode stb-nmc-400

  • 19 april 2024
  • 9 reacties
  • 259 keer bekeken

Ik he heel frequent storingen op mijn TV.

Foutcode op scherm  stb-nmc-400 en op ontvanger F303.

Ik heb de kabels gecontroleerd en de instructies een paar keer opgevolgd alles zonder resultaat.

Beste antwoord door joop2011

@Rien333 

  1. loop de UTP kabels eens langs (van KPN tv ontvanger naar KPN modem / router) en kijk of er geen knikken of zo inzitten.
  2. Vervang, indien mogelijk, de UTP kabel eens door een andere (UTP 5E of UTP 6 (geen 7 of 8 voor de KPN tv ontvanger))
  3. Als het probleem blijft, bel dan gratis 0800-0402 en vraag om een vervangende KPN tv ontvanger. (de Arcadyan HMB2260 is ondertussen een heel oud beestje).
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 19 april 2024

@Rien333 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Foutmelding is dat hij geen verbinding kan maken, wordt meestal door een DVS veroorzaakt. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 april 2024

Ik heb de HBM2260 ontvanger verbonden met Box 12

 

Wat betekend DVS


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 april 2024
Rien333 schreef:

Ik heb de HBM2260 ontvanger verbonden met Box 12

 

Wat betekend DVS

Draadloze verbindingsset. Ziet er zo uit:

Er zijn wat verschillende modellen die er iets anders uit zien.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 april 2024

Andere vraag: heeft u een switch in uw netwerk? Een kastje met 5 of 8 poorten? Mogelijk meer...


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 april 2024

Geen DVS gelijk verbonden met netwerkkabel. 

Ik heb wel een 5 poorts switch in het netwerk maar dat zit er al jaren.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 april 2024
Rien333 schreef:

Geen DVS gelijk verbonden met netwerkkabel. 

Ik heb wel een 5 poorts switch in het netwerk maar dat zit er al jaren.

Is de tv ontvanger via die switch aangesloten? Dan kan die switch kan wel problemen opleveren. Het ding moet IGMP snooping ondersteunen. Wat is het merk en type van die switch?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 april 2024

Hij is niet op de switch aangesloten


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • Antwoord
  • 19 april 2024

@Rien333 

  1. loop de UTP kabels eens langs (van KPN tv ontvanger naar KPN modem / router) en kijk of er geen knikken of zo inzitten.
  2. Vervang, indien mogelijk, de UTP kabel eens door een andere (UTP 5E of UTP 6 (geen 7 of 8 voor de KPN tv ontvanger))
  3. Als het probleem blijft, bel dan gratis 0800-0402 en vraag om een vervangende KPN tv ontvanger. (de Arcadyan HMB2260 is ondertussen een heel oud beestje).

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 april 2024

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga KPN maar eens bellen.