Hoi ik heb oude stereo aangesloten. Met digitale omvormer kan ik radio en tv via speakers luisteren. Bij radio is signaal 100% zuiver. Als ik tv luister via luidspreker hoor ik een fluittoon uit luidspreker. Iemand idee waar dit aan kan liggen? Luidsprekers zijn net nieuw dus daar ligt het niet aan. Cd speler heeft ook geen zuiver geluid. Kan aan ouderdom speler liggen (stof?) of bekabeling of versterker?
Fluittoon uit luidspreker
Beste antwoord door PeterG
Hoi ik ben er deels uit. Als ik stekker digitale omvormer uit versterker haal dan heb ik geen storing (zoem/fluit geluid) in boxen bij gebruik cd, platenspeler ofradio met fm antenne. Daar zit dus het probleem. Echter zou ik ook graag tv en radio (kpn ontvanger) en video via luidsprekers willen kunnen beluisteren. Echter digitale omvormer stoort dus bij omzetten signaal analoog naar digitaal. Oplossing andere/nieuwe omvormer kopen of kun je hier niets aan doen?
Als je dus de rode en witte plug uit de versterker haalt bedoel je?
Er lijkt dan een aardlus te ontstaan. Hoewel dat doorgaans een brom geeft. Is dat ook het geval als de omvormer uit en dus stroomloos is? Maar wel verbonden.
Waar haal je die voeding vandaan? Bijgeleverde usb 230 volt adapter? Of via usb van versterker of tv-ontvanger? Het kan ook zijn dat de omvormer net te weinig stroom (mW) krijgt waarvandaan je 'm op de usb hebt zitten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.