Kort geleden ben ik overgestapt van Odido naar KPN.
Qua zenderkeuze en beeldkwaliteit ben ik er uiteindelijk flink op vooruitgegaan t.o.v. de vorige provider. De geluidskwaliteit van KPN TV laat echter te wensen over t.o.v. die van mijn vorige provider. Bovendien verschilt de kwaliteit van het geluid per zender, en per programma, aanzienlijk.
Ik heb alle instellingen op mijn Loewe TV met soundbar en woofer en die van mijn KPN TV box nagelopen, maar de kwaliteit van het geluid blijft op veel zenders minder dan goed. Heeft iemand een tip? Of kan KPN er iets aan doen in de doorgifte van het geluid?
Beantwoord
De kwaliteit van het geluid op tv is niet constant en vaak van matige kwaliteit
Beste antwoord door PeterG
Blikkerig.
Staan er soms 2 geluidsbonnen aan. Dus soundbar én tv geluid (beetje) aan? Dat zou blikkerig klinkend geluid verklaren.
Ben eva nu even terug kijken en op zich is het wel goed.
Ik weet dat Odido lange tijd alleen stereo geluid had en misschien is dat nog wel zo. KPN heeft Dolby geluid en heel soms kan apparatuur dat toch niet goed verwerken en gaat het inderdaad blikkerig Klinken.
Zet het geluid van de ontvanger eens op stereo via instellingen tandwiel dan apparaat vervolgens apparaat voorkeuren en daarna Beeld en Geluid.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.