Skip to main content
Beantwoord

Diverse problemen met de TV+ ontvanger (bekabeld aangesloten)

• 3 januari 2025
  • 1 reactie
  • 66 keer bekeken

Sinds enkele weken werkt de KPN TV+ ontvanger niet goed meer. Hij is bekabeld aangesloten. 
Hieronder een opsomming van de problemen waar ik tegenaan loop.

• Op diverse zenders valt het geluid steeds 2 seconden weg tijdens live kijken. 
  • Bij het bladeren door de gids zijn af en toe de zendernamen niet zichtbaar. Het gedeelte links in de gids waar de zenders horen te staan, is zwart.
  • Als ik vanuit de gids druk op de “Gids” knop hoor ik terug te gaan naar live tv-kijken. Dat gebeurt niet altijd. Beeld gaat op zwart. Alleen het menu bovenaan het scherm is zichtbaar.
  • Bij het opstarten hoort hij meteen naar live tv-kijken te gaan. Nu zie ik regelmatig het KPN logo. Als ik op Home druk, gebeurt er wel iets. 
  • Al een paar keer gehad dat ik kort na het starten van een serie, terugval naar de gids. 
  • Soms is ie in de gids helemaal de weg kwijt en zie je niet meer waar de “cursor” is. 
  • Het preview-venster boven de gids toont links informatie over de zender waar de “cursor” op staat; terwijl je rechts de zender ziet waar je het laatst naar gekeken hebt. Erg verwarrend, want je zou denken dat die informatie bij elkaar hoort. 
  • Ik heb Plus-pakket. Bij de series in dat pakket zie ik alleen wat er recent is toegevoegd. Ik zie geen overzicht van alle series. Gelukkig kan ik wel zoeken/filteren op genre, maar erg handig is dat niet. In de TV+ app (op pc of tablet) kan ik wél alle series in het Plus-pakket zien. 

Ik zat voorheen bij Ziggo (tot eind mei 2024). Over glasvezel internet ben ik zeer tevreden, maar de KPN TV-box haalt het qua gebruikersvriendelijkheid en functionaliteit in de verste verte niet bij Ziggo TV. Zo is het ontzettend lastig dat je tijdens tv-kijken niet even naar de gids kunt terwijl op de achtergrond de huidige zender gewoon actief blijft. En als je live kijkt naar een programma dat al begonnen is, kon ik bij Ziggo gewoon terugspoelen. Bij KPN moet ik eerst “terugkijken” kiezen en dan vooruit bladeren naar waar ik wil zijn. 
En wie heeft bedacht dat je bij “terugkijken” alleen ziet hoe ver je van “live” kijken afzit, in plaats van de verstreken tijd van het programma?
Als TV-kijken niet beter wordt dan dit, ga ik z.s.m. terug naar Ziggo. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Wouter60, welkom op onze community! Bedankt voor je feedback, ik zal deze meenemen.
Houd ook vooral onze product updates in de gaten. Je kunt je daarop abonneren (rechtsboven) dan krijg je bij iedere update een mail

Bekijk origineel

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15494 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Hoi ​@Wouter60, welkom op onze community! Bedankt voor je feedback, ik zal deze meenemen.
Houd ook vooral onze product updates in de gaten. Je kunt je daarop abonneren (rechtsboven) dan krijg je bij iedere update een mail

Reageer