Skip to main content
Vraag

Geen KPN TV+ box ontvangen bij nieuw KPN TV abonnement

• January 8, 2025
  • 16 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo

nieuw abonnement voor iemand afgesloten met tv dus ik dacht dan sturen ze de 7022 tv box wel

maar wat krijg ik thuis de Arris 5202 die ik niet wil omdat deze niet draadloos is en het google platform ontbreekt  

kan ik dit nog omruilen voor de die 7022

Admin: afgesplitst & eigen topic voor de vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Keesberg, bij een nieuw abonnement leveren wij de TV+ Box (typenummer 7202). Als er een 5202 is geleverd, dan is er bij het inpakken van het installatiepakket een foutje gemaakt. Via contact met de klantenservice kan er alsnog de juiste tv-ontvanger worden opgestuurd. Je kunt een belafspraak maken met de klantenservice om alsnog de juiste tv-ontvanger te ontvangen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Heb een bel afspraak gemaakt 

ben benieuwd 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 13, 2025

Via Wifi aansluiten is trouwens geen aanrader.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hou ons op de hoogte van de uitkomst ​@Keesberg 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Heb contact gehad en het kan niet terug gedraaid worden wat ik jammer vindt 

het is hun fout dat het verkeerd geleverd is.

mvg.   

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Dan was het denk ik geen nieuwe KPN klant? Maar een verlenging van een bestaand KPN internetabonnement, waar bovendien televisie aan toegevoegd is?

(Evengoed is de onwrikbaarheid van de helpdesk van KPN dan 🤯, want welke normale gebruiker snapt het verschil.)

Als er niet verlengd is, dan kun je televisie weer opzeggen en alsnog overstappen naar een nieuwe KPN internetabonnement. Dan zit je er wel minstens een jaar aan vast.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 15, 2025

Dan was het denk ik geen nieuwe KPN klant? Maar een verlenging van een bestaand KPN internetabonnement, waar bovendien televisie aan toegevoegd is?

(Evengoed is de onwrikbaarheid van de helpdesk dan 🤯, want welke normale gebruiker snapt het verschil.)

Bij verlengen van internet waar TV aan toegevoegd wordt krijg je altijd TV+

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

mvg.   

Ik ben bang dat je je huidige abonnement hebt verlengt en geen nieuw abonnement hebt gekregen of gevraagd.

Kijk op de factuur of in MIJNKPN welk abonnement je momenteel hebt.

Alleen bij het nieuwe abonnement KPN tv+ krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Je kan met een “oud” abonnement overstappen op het nieuwe abonnement (heb ik destijds ook gedaan).

Wanneer had je gebeld?

Je hebt namelijk 2 weken bedenktijd.

Misschien een idee om opnieuw te bellen en zeggen dat je de wijziging wilt opzeggen en het nieuwe abonnement KPN tv+ wilt hebben.

Zeg KPN tv+ er goed en duidelijk bij.

Ik hoor het graag en succes.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

(Evengoed is de onwrikbaarheid van de helpdesk dan 🤯, want welke normale gebruiker snapt het verschil.)

Was dat maar waar, helaas verlengd KPN ook oude contracten.

Persoonlijk vind ik dat KPN er altijd op moet wijzen dat er een nieuw abonnement (KPN tv+) is en dat zo wie zo altijd als optie aanbieden.

Ik vind het heel erg jammer en ook heel erg vreemd dat KPN “oude” abonnementen verlengt zonder de optie van het nieuwe abonnement te noemen.

• January 15, 2025

Je hebt dus geen nieuw contract afgesloten. Je hebt het huidige abonnement verlengd. 

Koop een Chromecast met afstandsbediening. 

https://www.coolblue.nl/product/912778/google-chromecast-hd-met-google-tv.html

Dan heb je nagenoeg hetzelfde als een tv+ ontvanger. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 15, 2025

Was dat maar waar, helaas verlengd KPN ook oude contracten.

Persoonlijk vind ik dat KPN er altijd op moet wijzen dat er een nieuw abonnement (KPN tv+) is en dat zo wie zo altijd als optie aanbieden.

Ik vind het heel erg jammer en ook heel erg vreemd dat KPN “oude” abonnementen verlengt zonder de optie van het nieuwe abonnement te noemen.

bij bestaand internet abo verlengen en tv toevoegen kon ik alleen maar TV+ kiezen

Maar inderdaad raar dat ze dat nog doen via MIJN KPN kon ik het niet in iedergeval.

Ik verleng het ook meestal niet aangezien het vaak niks oplevert om iets te verlengen als het toch automatisch doorloopt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

@MennoG78 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar ik denk (vermoed) dat hij gebeld heeft met 0800-0402

En ik weet niet wat je ziet als je een “ouder” abonnement hebt in MIJNKPN.

Als je een abonnement bij KPN hebt, ook als het alleen internet is, kan je niet via de website van KPN aanpassingen doen. Je kan dan alleen via MIJNKPN of via 0800-0402 of via de link verlengen (weet niet zo snel welke dat is).

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Keesberg, dank voor de update. Zou je de gegevens van het abonnement (postcode & huisnummer) in het community profiel willen invullen? Dan ga ik eens kijken wat er dan precies met het abonnement is gebeurd waardoor er geen TV+ Box geleverd is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Is geüpdatet 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor het aanleveren van de gegevens. Als ik kijk naar de gegevens in onze technische systemen zou er op het abonnement waarvan jij de gegevens hebt opgegeven wel een TV+ Box aangesloten zijn. 

Tv-ontvanger #1

Naam:

KPN TV+ Box [724117010471]

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Ja dat klopt er staat er een van iemand anders zolang

anders konden ze geen tv kijken