Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik BBC First programma's niet terugkijken via de app maar wel via de TV?

• 9 januari 2025
  • 4 reacties
  • 227 keer bekeken

Waarom geeft KPN GEEN  antwoord/oplossing  over het niet kunnen terug kijken van BBC First programma op KPN app , terwijl dat mogelijk is op TV ? 

>>>>Sorry in de titel zou moeten TABLET en niet tabloid staan. <<<<

Beste antwoord door Noordzee

Rowi. schreef:

Het heeft wel met bepaalde afspraken te maken, toch kan ik via mijn thuis wifi netwerk gewoon BBC First zien.

Ook thuis via mobiel internet geen probleem.

Op dit moment via de browser van mijn smartphone.

Klopt, BBC Prime kun je wel thuis "live" zien buiten je ontvanger, maar programma's terugkijken dan weer niet.  

Thuis via jouw ontvanger heb je de meeste zenders. KPN heeft niet voor alle zenders de rechten om die ook buitenshuis aan te bieden via apps. Het gaat dan met name om buitenlandse zenders. Erotiek-zenders mogen daarnaast niet omdat dat soort aanbod niet wordt toegelaten in de diverse app-stores.      

Voor een gedetailleerd overzicht kun je dit artikel doorlezen:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/

Niet beschikbaar via app: Erotiek zenders. Die kunnen alleen via de decoder thuis én via laptop.

Alleen via je eigen wifi te kijken (live): BBC One en Two, VRT1, VRT CANVAS, Ketnet, Crime Investigation, Euronews, BBC News. Duitse zenders.

Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.

Live Sport on Demand (sport per wedstrijd huren): niet beschikbaar (alleen decoder).

Niet buiten de deur: Duitse zenders, Vlaamse zenders, BBC One en Two. Opnamen van BBC First. EuroNews, BBC News, Utsav Barat. TRT. Cartoon Network.. Baby TV.

Bekijk origineel

4 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 9 januari 2025

​@4Binnendijk1 

Het gaat hier om rechten die KPN niet heeft. KPN maakt met de zendereigenaren afspraken over wat wel en niet mag. Daar hangt een prijskaartje aan. Er zal voor deze programma's van BBC First geen overeenstemming zijn gemaakt om deze buiten de eigen TV-ontvanger te mogen terugkijken.

• 769 reacties
  • 9 januari 2025

Het heeft wel met bepaalde afspraken te maken, toch kan ik via mijn thuis wifi netwerk gewoon BBC First zien.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • Antwoord
  • 9 januari 2025
Rowi. schreef:

Klopt, BBC Prime kun je wel thuis "live" zien buiten je ontvanger, maar programma's terugkijken dan weer niet.  

Thuis via jouw ontvanger heb je de meeste zenders. KPN heeft niet voor alle zenders de rechten om die ook buitenshuis aan te bieden via apps. Het gaat dan met name om buitenlandse zenders. Erotiek-zenders mogen daarnaast niet omdat dat soort aanbod niet wordt toegelaten in de diverse app-stores.      

Voor een gedetailleerd overzicht kun je dit artikel doorlezen:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/

Niet beschikbaar via app: Erotiek zenders. Die kunnen alleen via de decoder thuis én via laptop.

Alleen via je eigen wifi te kijken (live): BBC One en Two, VRT1, VRT CANVAS, Ketnet, Crime Investigation, Euronews, BBC News. Duitse zenders.

Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.

Live Sport on Demand (sport per wedstrijd huren): niet beschikbaar (alleen decoder).

Niet buiten de deur: Duitse zenders, Vlaamse zenders, BBC One en Two. Opnamen van BBC First. EuroNews, BBC News, Utsav Barat. TRT. Cartoon Network.. Baby TV.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 januari 2025

Dankjewel allemaal voor jullie reactie . Dus het lijkt om een bekend probleem waarvan verwacht ik dat KPN op de hoogte is .

DUS

Toen ik KPN klantenservice heb gebeld over dit probleem WAAROM  hebben ze mij 20 minuten dit en dat laten proberen met natuurlijk het zelfde resultaat: geen success. 

Thuis is BBC First  wel te zien via KPN app met huis WIFI maar mijn vraag was over de mogelijkheid om BBC First programma's terug te kijken via KPN app op tablet of mobiel ( wel mogelijk op TV ).

Gezien dat KPN weet over zijn afspraken met verschillende zenders enz.,  het zou meer klantvriendelijk zijn om meteen laten weten dat terug kijken BBC First programma via App zelfs op  thuis WIFI  niet mogelijk was in plaats van mij 20 minuten laten allerlei overbodige "dit en dat" laten doen.

Het zou goed zijn als KPN zijn klantenservice personeel goed informeert over deze zaak om volgende klanten de onnodige irritaties te besparen.  

Slechte klantenservice , KPN. 

Reageer