Skip to main content
Beantwoord

Ik heb alleen nog maar 2 publieke zenders. Ik wil ander modem

• 10 januari 2025
  • 15 reacties
  • 223 keer bekeken

Vanaf dinsdag bijna geen zenders meer.Alleen de publieke zenders.Twee maal z.g.n

Nieuwe software geïnstalleerd.,doet nog niets.Gevraagd om een andere modem.nee dus.Donderdagavond om 17.30 uur belde iemand,zat net aan de warme maaltijd.Gevraagd of hij op een ander tijdstip kon terugbellen.Hij zou dus vandaag terugbellen(,vrijdag),nee dus!!En daar betaal je dan €90,00 in de maand voor.Schandalig.Laat ze maar een andere modem sturen,maar nee hoor,gewoon weer een",update" met niets.

😡

Beste antwoord door dolf h

Vanmorgen gelijk om 8 uur weer gebeld en toen door een medewerker geholpen.Heeft alles nog eens doorgenomen en kwam ook tot de conclusie dat d modem vervangen moest worden.Waarom moest het van de week zolang duren.Deze persoon heeft dit prima opgelost.!!TOP

Bekijk origineel

15 reacties

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 11 januari 2025

Wat is het verband met 2 zenders en het internetmodem?

Het lijkt me eerder iets met je tv ontvanger. 

Mijn vraag is dan: Welke heb je?

Arris VIP2952, Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260 of TV+ Sagemcom DIW7022?

Linksom of rechtsom moet dit natuurlijk opgelost worden. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

Het ligt aan de ontvanger de asisVIO2952.De KPN heeft ,2 x maal nieuwe software gedownload,geen resultaat.

5 x 30/45 minuten aan de telefoon gestaan,maar geen resultaat.Vrijdag zou er weer iemand bellen,hele dag thuis geweest,maar nee hoor,niemand belt.Gevraagd om een andere modem,nee hoor.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 11 januari 2025

Vanmorgen gelijk om 8 uur weer gebeld en toen door een medewerker geholpen.Heeft alles nog eens doorgenomen en kwam ook tot de conclusie dat d modem vervangen moest worden.Waarom moest het van de week zolang duren.Deze persoon heeft dit prima opgelost.!!TOP

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14190 reacties
  • 11 januari 2025

Hoi ​@dolf h 
Je moet ook de dingen bij de goede naam noemen.
Als je TV-ontvanger maar 2 zenders doorgeven, moet je niet vragen om een modem maar om een tv-ontvanger.
Overigens zal dat niets geven en is er iets anders aan de hand, staan de zenders misschien verborgen bij je? heb je daar al naar gekeken?
En -welke 2 zenders  kun je wel bekijken?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8316 reacties
  • 11 januari 2025

!En daar betaal je dan €90,00 in de maand voor

Wat voor toeters en bellen heb je dan niet allemaal in je thuispakket zitten om aan dat bedrag te komen ​@dolf h ???

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 11 januari 2025

€ 90,-- per maand is aardig veel.

Ben ook benieuwd welk KPN pakket hij / zij heeft en wat er als extra inzit.

Modem is het kastje waar je internet binnenkomt en waar het signaal naar alle apparaten met UTP kabel verstuurd kunnen worden of via WIFI.

De Arris VIP 2952 is de KPN tv ontvanger (niet het modem dus).

Hoe is de KPN tv ontvanger (Arris VIP 2952) verbonden met de KPN modem / router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

wjb
Superuser
  • 74564 reacties
  • 11 januari 2025
JanD schreef:

!En daar betaal je dan €90,00 in de maand voor

Wat voor toeters en bellen heb je dan niet allemaal in je thuispakket zitten om aan dat bedrag te komen ​@dolf h ???

90 euro is toch niet zo'n vreemd bedrag, daar zit je zo aan. Ook hier zijn de kosten €81,46 en dat is inclusief de €5,- Entertainmentkorting en de €9,99 korting op het Pluspakket. Als ik geen mobiele telefoon bij KPN zou hebben dan zouden bij mij de kosten voor het thuisabonnement ook al €96,45 zijn. En als ik naast Spotify ook nog een andere streamingdienst via KPN af zou nemen dan wordt die 90 euro ook al overschreden.

wjb
Superuser
  • 74564 reacties
  • 11 januari 2025
dolf h schreef:

Ik zie niet in welke rol de Experia/KPN Box (modem in de volksmond) daarin zou spelen.

Ik ben dan ook bang dat de omruil van de Experia/KPN Box niet zal leiden tot een oplossing.

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 11 januari 2025
dolf h schreef:

Je bedoelde de ontvanger ​​​​​​, Arris VIP2952, wordt vervangen ​@dolf h .

Tip! Houd je tv abonnementsnummer en pincode bij de hand. Deze heb je nodig om de nieuwe te activeren. 

Dat wordt dan een Arris VIP5202. Die heeft geen display meer. Verder ook geen scart en alleen nog een digitale, optische, uitgang voor geluid naar versterker. 

Oh ja. Geef volgende keer je 06 nummer voor terugbellen. Hoef je niet thuis te blijven. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 11 januari 2025

@wjb 

Ik betaal momenteel € 71,99 per maand.

Wij hebben:

KPN tv+ abonnement.

2 x Sagemcom DIW7022

Opname pakket en KPN veilig 5 apparaten gratis (zolang ik dit abonnement heb)

Pluspaket gratis (omdat wij ook KPN mobiel hebben)

Netflix HD pakket (inclusief € 5,-- entertainment korting)

Prime Video

Excuus dat ik hierbij een beetje off topic ben gegaan.

En verder kunnen we beter rustig wachten op een reactie van ​@dolf h 

Dan weten we misschien meteen waarom hij € 90,-- per maand betaald en of het probleem is opgelost.

P.S.

En “volksmond” modem?

De Experiabox en de Box12 zijn gewoon modems / routers van KPN.

wjb
Superuser
  • 74564 reacties
  • 11 januari 2025
joop2011 schreef:

​En “volksmond” modem?

De Experiabox en de Box12 zijn gewoon modems / routers van KPN.

Modems zijn uitstervend apparaten immers er zijn steeds minder VDSL aansluitingen en bij glasvezelaansluitingen is er geen sprake van een modem.

Helaas worden de Experia/KPN boxen in de volksmond ten onrechte modems genoemd het is ofwel een router ofwel een modem-router maar geen modem.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12939 reacties
  • 11 januari 2025

@wjb 

Ik begrijp het.

Ik (persoonlijk) schijf ook altijd modem / router.

Ik heb hier een vraagje hierover gesteld.

Ach, wat betreft volksmond. Bijna iedereen zegt stroom, terwijl het spanning of energie moet zijn.

Maar laten we nu wachten op een reactie van ​@dolf h 

wjb
Superuser
  • 74564 reacties
  • 11 januari 2025
joop2011 schreef:

Ik (persoonlijk) schijf ook altijd modem / router.

Het zou mijns inziens zelfs beter zijn om alleen nog maar te spreken over een router.

Zelf gebruik ik zoveel mogelijk de term Experia/KPN Box.

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 11 januari 2025

Die € 90 is vast inclusief het mobiele abonnement. Sommigen tellen alles mee. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10746 reacties
  • 14 januari 2025

Hallo ​@dolf h, heb je inmiddels de nieuwe apparatuur ontvangen? Kun je nu ook hiermee weer van meer tv-zenders genieten? 

Reageer