Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn oude tv-ontvanger omruilen voor een TV+ Box?

• 19 januari 2025
  • 12 reacties
  • 222 keer bekeken

Na vele jaren trouwe klant te zijn van KPN heb ik afgelopen november mijn contract verlengd en ik heb helaas de oude ontvanger gehouden. Ik zou dolgraag overstappen op de TV+ box maar dat blijkt nnmogelijk. Bovendien krijgen nieuwe klanten naast de TV + box ook een iPad cadeau. Ik begrijp het niet en ben erg teleurgesteld. Ik wil mijn oude ontvangers omruilen voor TV+ ontvangers. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Aldovd ,

Helaas zul je moeten wachten totdat je weer contractvrij bent. Verleng dan jouw contract op een andere manier. 

Hieronder geef ik je de juiste link om dan per direct (mits contractvrij) jouw abonnement over te zetten op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Bekijk origineel

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37069 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

Hallo ​@Aldovd ,

Helaas zul je moeten wachten totdat je weer contractvrij bent. Verleng dan jouw contract op een andere manier. 

Hieronder geef ik je de juiste link om dan per direct (mits contractvrij) jouw abonnement over te zetten op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

Nee ik ga zeker niet verlengen, ik ga weg bij KPN zo snel als mogelijk. U behandelt trouwe klanten als oud vuil. Onbegrijpelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025
Aldovd schreef:

Nee ik ga zeker niet verlengen, ik ga weg bij KPN zo snel als mogelijk. U behandelt trouwe klanten als oud vuil. Onbegrijpelijk. 

Of bent u geen KPN er? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37069 reacties
  • 19 januari 2025
Aldovd schreef:
Aldovd schreef:

Of bent u geen KPN er? 

Nee, ik ben - net als jij - een klant van KPN. Ik geef je alleen maar uitleg hoe je wel op KPN TV+ kunt overstappen. (Dat werkt echter alleen maar als je contractvrij bent.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 januari 2025

Dank voor je reactie. Ik ben een zeer ontevreden klant en voel me als vaste klant gediscrimineerd. Ik zal mijn naïviteit loslaten en zoek asap naar een andere provider me realiserend dat die ook alleen maar poen wil verdienen en geen enkele waarde hecht aan klanten helpen. 

• 3700 reacties
  • 20 januari 2025

Koop een Chromecast van 45 euro.

https://www.coolblue.nl/product/912778/google-chromecast-hd-met-google-tv.html

Dan heb je hetzelfde als een TV+ ontvanger.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 januari 2025

Dank, ja dat klopt, maar voor oude mensen is het belangrijk dat het op 1 afstandbediening kan. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 20 januari 2025
Aldovd schreef:

afgelopen november mijn contract verlengd

Je zit nog wel een tijdje aan KPN vast dus?

Voor wat betreft één afstandsbediening: afhankelijk van je televisie kunnen er via het zogenaamde “HDMI CEC” veel of weinig knoppen van de afstandsbediening naar zo’n Google Chromecast doorgestuurd worden. En de Chromecast afstandsbediening heeft maar een paar knoppen, dus goede kans dat je zelfs méér kunt met de afstandsbediening van je televisie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37069 reacties
  • 20 januari 2025
Aldovd schreef:

Dank voor je reactie. Ik ben een zeer ontevreden klant en voel me als vaste klant gediscrimineerd. Ik zal mijn naïviteit loslaten en zoek asap naar een andere provider me realiserend dat die ook alleen maar poen wil verdienen en geen enkele waarde hecht aan klanten helpen. 

Aldovd schreef:

Dank, ja dat klopt, maar voor oude mensen is het belangrijk dat het op 1 afstandbediening kan. 

@Aldovd 

Wat je nog eventueel wel kunt doen, is om jouw aanvullende TV-abonnement op te zeggen. Je houdt dan tot november alleen een internet-abonnement bij KPN.

Je moet dan uiteraard wel op zoek naar een alternatief om TV te kunnen blijven kijken. Die mogelijkheden zijn er genoeg : NL-Ziet, Canal+, NPO-start, satelliet-ontvangst etc. etc.     

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 21 januari 2025

Goedemiddag ​@Aldovd , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat de Community je vraagstuk eigenlijk al heeft beantwoord en ik kan daar verder niet zoveel meer aan toevoegen. 

Aldovd schreef:

Wel kan ik je garanderen dat je niet wordt 'gediscrimineerd' en ik vind het ook een beetje vreemd om dat woord in deze context te gebruiken. Gelukkig worden er ook enkele goede tips gegeven en ik hoop oprecht dat je daar nog wel iets aan hebt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 januari 2025

Wat ik bedoel is dat ik als trouwe wat naïeve klant wordt achtergesteld. Misschien weet jij een beter woord daarvoor Jan? Daar sta ik voor open maar het feit blijft dat ik wordt achtergesteld T.o.v. nieuwe klanten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 22 januari 2025

Goedemorgen ​@Aldovd , iedereen die nieuw klant wordt, kan bij de aanvang van zijn/haar abonnement eenmalig gebruik maken van zo'n welkomstaanbieding. Dit geldt voor iedereen. Ik ben het dan ook niet met je eens dat je wordt 'achtergesteld'. Natuurlijk kan ik het ook heel goed begrijpen dat je vaker gebruik wenst te maken van zo'n soort actie maar dat is gewoon niet realistisch. 

Reageer