Skip to main content
Beantwoord

Tv gids klopt niet altijd, terugkijken begint niet bij het begin

  • 21 januari 2025
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Planning programma's in de gids klopt niet altijd, terugkijken begint niet bij het begin

 

Ik zag dit thema al vaker voorbijkomen in 2024, een probleem dat ook ik heb sinds ik vanaf 10.10.2024 KPN-klant ben. 

De tweedelijns medewerkers en back office specialisten van KPN geven aan niets te kunnen doen met dit bekende probleem. Aanpak ligt bij de leverancier.

Nu is KPN niet de eerste de beste opdrachtgever/klant. Het moet toch mogelijk zijn dat men de leverancier OVERTUIGT dat hier serieus naar gekeken dient te worden zodat het probleem binnenkort tot het verleden behoort!

Wie zit er nou op wachten dat de gids - van tenminste de NL-zenders - niet klopt? Dat programma’s vroeger of later beginnen dan in de gids vermerkt… Dat bij het TERUGKIJKEN of bij het KIJKEN VANAF HET BEGIN het gewenste programma al min. 10-30 sec. aan de gang is. Het terugspoelen met de grote knop is ook niet altijd mogelijk, vooral niet bij de commerciele zenders.

De KPN-klant moet op de door KPN aangeboden gids kunnen vertrouwen en moet niet het begin van een programma moeten missen…

PS: Bij mij komt binnen enkele dagen een monteur om naar het KPN-kastje te kijken. Of dat dé oplossing brengt?

 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hier in de community zien we de signalen en laten we ze zo veel mogelijk oplossen. Daarom hebben we nu net een nieuw topic aangemaakt, waar je fouten in de gids kunt aankaarten.

Maar, zoals al eerder gezegd, alleen met concrete en recente voorbeelden kunnen we dingen aankaarten bij onze tv specialisten. Met vage klachten over dat het al tijden niks werkt, kunnen zij niks, dus wees zo concreet mogelijk. Dan helpen we graag om te kijken wat er mis gaat en het op te lossen.

 

Bekijk origineel

11 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Klachtenspecialist, goed om te lezen dat er een monteur ingepland staat, als je moeilijkheden met je verbinding of diensten hebt. Is de monteur al langs geweest? En zo ja, hoe gaat het nu?


Het kan wel eens voor komen dat er iets niet klopt aan de gids, het is alleen geen structureel probleem. Als je problemen opmerkt met de gids, of met terugkijken van programma's, laat dan heel specifiek weten om welke datum, zender en programma het gaat. En laat precies weten wat er gebeurt en wat je eventueel gedaan heb. Test ook altijd of andere programma's wel goed werken. Op die manier kunnen wij navraag doen bij de TV specialisten, en kunnen zij het oplossen of aankaarten bij de leverancier.

Alleen met concrete voorbeelden kunnen we je helpen met problemen met de gids en terugkijken, anders niet.


Beste Alexandra,

het lijkt een structureel probleem te zijn want ik zie tientallen klachten in 2024. En bij mij is het een dagelijks probleem al sinds ik ben aangesloten.

De monteur is nog niet geweest en weder een monteur noch KPN heeft zich bij mij gemeld - geen mail of sms dat er een monteur komt of onderweg is. 

 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dat is niet de bedoeling ​@Klachtenspecialist. Als de monteur ingepland staat dan hoort hij langs te komen in het afgesproken tijdsblok, of wordt je gebeld als er iets bijzonders is. Voor de snelste hulp hierbij kan je het beste een terugbelafspraak maken. Een collega van me belt je dan terug en kijkt voor je na wat de status is, en helpt je gelijk als er iets moet gebeuren.


Voor wat betreft de gids en terugkijken: ik snap dat het lijkt alsof het een structureel probleem is, aangezien er inderdaad verschillende topics over te vinden zijn. Soms gaat er wat mis met bijvoorbeeld de gids, dat kan verschillende redenen hebben. Als je dat interessant vindt, hier lees je meer informatie over wat er soms mis kan gaan. Het artikel gaat over opnemen, maar het geldt ook voor bijvoorbeeld terugkijken.

Als je me concrete voorbeelden kunt geven over wat je ervaart en wat er mis gaat, dan kan ik het voor je uitzoeken. Maar alleen als je voorbeelden hebt met datum, tijd, zender en programma + wat er mis is.


Hallo Alexandra,

het ziet er niet naar uit dat ik vandaag door een monteur bezocht wordt.

Het probleem doet zich bijna dagelijks bij hel veel programma’s voor, te veel om te noteren.

Kijken vanaf het begin en terugkijken begint - zoals ik al beschreef - meestal 30 sec. tot 3 min. later dan het eigenlijke begin van het programma, zodat men (ik) het begin mist.


Beste moderatoren,

voorheen bleek opnieuw mijn factuur niet te kloppen (andere zaak), en in de voornoemde zaak is er nooit een monteur geweest.

De problemen met de gids en het terugkijken - waarbij veel programma’s niet aan het begin beginnen maar soms pas 10 sec tot 3 min. na het begin starten, zodat de kijker het begin mist - zijn nog steeds niet opgelost. ðŸ˜•

Waarom moet de KPN-klant en tv-kijker zich - in 2025 - over zulke ‘kleinigheden’ verbazen of zelfs ergeren?

 

Als je iets doet, doe het meteen goed...


Vincent Ettinger
Topper
Klachtenspecialist schreef:

Beste Alexandra,

het lijkt een structureel probleem te zijn want ik zie tientallen klachten in 2024. En bij mij is het een dagelijks probleem al sinds ik ben aangesloten.

De monteur is nog niet geweest en weder een monteur noch KPN heeft zich bij mij gemeld - geen mail of sms dat er een monteur komt of onderweg is. 

 

Kijk naar gids problemen op de site en je zal zien dat dit terug gaat tot 2020 misschien wel langer nog, het enige antwoord dat ze geven is dat de leverancier aan fout is en dat kpn er niks aan gaat doen.


Beste Vincent,

het is inderdaad een probleem dat al jaren bestaat en waar nog geen oplossong voor gevonden werd.  : (  Ook ik heb vaak genoeg geklaagd. Wij kijkens lijden er dagelijks onder.

Ongeacht of hier een leverancier wel of geen schuld aan heeft, KPN is de klant en dé organisatie die het met de leverancier had moeten oplossen. Anders is er wellicht een andere leverancier mogelijk.

Ik vraag mij af of andere providers - zoals ZIGGO - hetzelfde probleem hebben… ^^

 

Als je iets doet, doe het meteen goed...


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hier in de community zien we de signalen en laten we ze zo veel mogelijk oplossen. Daarom hebben we nu net een nieuw topic aangemaakt, waar je fouten in de gids kunt aankaarten.

Maar, zoals al eerder gezegd, alleen met concrete en recente voorbeelden kunnen we dingen aankaarten bij onze tv specialisten. Met vage klachten over dat het al tijden niks werkt, kunnen zij niks, dus wees zo concreet mogelijk. Dan helpen we graag om te kijken wat er mis gaat en het op te lossen.

 


Vincent Ettinger
Topper
Alexandra van KPN schreef:

Hier in de community zien we de signalen en laten we ze zo veel mogelijk oplossen. Daarom hebben we nu net een nieuw topic aangemaakt, waar je fouten in de gids kunt aankaarten.

Maar, zoals al eerder gezegd, alleen met concrete en recente voorbeelden kunnen we dingen aankaarten bij onze tv specialisten. Met vage klachten over dat het al tijden niks werkt, kunnen zij niks, dus wees zo concreet mogelijk. Dan helpen we graag om te kijken wat er mis gaat en het op te lossen.

 

Ga is lezen en dan reageren. Als jullie nou gewoon iets zouden fixen zouden we niet allemaal topics aan hoeven te maken die jullie daarna dan kunnen negeren.


Het spijt mij Alexandra en KPN,

maar er zitten dagelijks zoveel fouten in de gids, en zoveel programma’s die bij het terugkijken of kijken vanaf het begin niet bij het begin beginnen… Ik werk niet mee aan het dagelijks laten weten wat er allemaal weer mis ging.

Het beste zou zijn dat KPN zelf een team de hele dag en avond aan de gigs en de tv zet om intern aantekeningen te maken. NIET aan ons overlaten!  : /

 

Als je iets doet, doe het meteen goed...


  • gids

Reageer