Skip to main content
Antwoord

Interactieve TV error 303 (via Unifi SE) bij ophalen configuratie

• January 31, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik problemen bij het opstarten van mijn TV kastje.

Het verschijnsel heeft 2 vormen.

1. Na het ophalen van nieuwe software (wat goed gaat(dus het kastje kan communiceren met KPN)), komt het scherm “Welkom terug bij Interactive TV” en dan blijft hij steken bij 80% “configuratie laden” (en dan lijkt het niet meer te werken)
  2. error 303

Hier wordt er gebruikt gemaakt van een Unifi Gateway en geen KPN modem meer.

Als ik tijdelijk de Unifi Gateway vervang door het KPN modem, werkt alles weer. 

Is er nieuwe software geladen op mijn interactive TV kastje die nu anders werkt en veroorzaakt dat dit met mijn niet gewijzigde unifi omgeving een “bug”opleverd?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

m.vr.grt,

Henk-Jan

Beste antwoord door Erik van KPN

We zijn inderdaad bezig met een update uitrol, ​@HJvE. Meer daarover lees je hier:

En wat jij meld heb ik voorbij zien komen bij de vorige groep van deze update. Dit topic gaat daarover.

Wat we toen zagen is dat mensen die specifieke IP-adressen ingevuld hebben bij het IGMP proxy subnet tegen problemen aanliepen. Check hoe je dat hebt staan in je Unifi, en pas het aan naar 0.0.0.0/0. Dan zou het weer moeten werken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

We zijn inderdaad bezig met een update uitrol, ​@HJvE. Meer daarover lees je hier:

En wat jij meld heb ik voorbij zien komen bij de vorige groep van deze update. Dit topic gaat daarover.

Wat we toen zagen is dat mensen die specifieke IP-adressen ingevuld hebben bij het IGMP proxy subnet tegen problemen aanliepen. Check hoe je dat hebt staan in je Unifi, en pas het aan naar 0.0.0.0/0. Dan zou het weer moeten werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Hi Erik,

Bedankt voor het delen van de andere threads.

De IGMPproxy stel ik in met dpkg-reconfigure -p medium udm-iptv.

Als ik hier de parameters aanpas naar

IPTV traffic: VLAN4

IP ranges: 0.0.0.0/0

DHCP option to send when requesting IP address: x-O staticroutes -V IPTV_RG

Lan Interface: IPTV Vlan

Met deze settings werkt het niet.

@Erik van KPN In welke richting moet ik de wijzigingen met de nieuwe software zoeken?

Henk-Jan

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hmmm, wil je dan eens een reset van je eigen modem proberen, ​@HJvE. We zagen vanmorgen meldingen van klanten die problemen ervaarden met het hebben van geen beeld. Waarvan we uiteindelijk hebben gezien dat het erin zat dat de verbinding met ons DRM systeem niet opgebouwd kon worden. Een reset van hun (KPN) modem heeft dat opgelost, want dat bouwt de hele verbinding tussen thuisnetwerk en KPN netwerk opnieuw op. Dit zou voor een eigen modem eenzelfde effect kunnen hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Hi ​@Erik van KPN 

Ik heb mijn fiber rechtstreeks aan mijn Unifi SE aangesloten. Dus ik heb geen KPN modem in de keten zitten.

KPN Fiber ===4/6===UnifiSE -+-----VLAN IPTV

+-----VLAN LAN

Henk-Jan

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 6, 2025

Ik bedoelde ook in jouw geval een reset van je Unifi, ​@HJvE. Vanuit het idee dat als een reset van het KPN modem werkt voor mensen die die gebruiken, dat een reset van jouw eigen modem voor jou kan werken. 

Verder heb ik geen inhoudelijke kennis van Unifi apparaten, dus kan ik je niet direct helpen met hoe instellingen verder zouden moeten gaan. Je kunt in dat eerdere topic dat ik linkte eens vragen. Daarin zit ook ​@wjb, die wel veel verstand heeft van dergelijke apparatuur.

wjb
Superuser
  • February 6, 2025

Kan je hier eens screenshots plaatsen van de instellingen voor jouw IGMP proxy server?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 7, 2025

Op dit moment heb ik even het KPN modem voor mijn Unifi SE geplaatst en mijn KPN tv receiver rechtstreeks op mijn KPN modem aangesloten waardoor mijn directe probleem is opgelost. 

Wanneer ik weer tijd heb kijk ik weer verder om het modem uit te faseren.

HJ